Hoelang wennen aan elkaar?

fluffie
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 sep 2008 20:07
Land: nederland
M/V: V

Hoelang wennen aan elkaar?

Berichtdoor fluffie » 23 jun 2013 15:42

Hoi,

Gister heeft Sassa dan eindelijk een nieuw mannetje gekregen vanuit de opvang, ze snuffelen aan elkaar, rijden en rennen op elkaar. Het nieuwe nijn Simon kent het trappetje nog niet dus Sassa zit daar soms voor de rust om weer haar vriendje op te zoeken. Al met al gaat het super! Ze hebben nu een ruime ren aan het hok van 2 bij 2, maar willen ze nog meer ruimte geven. Bij de kippen in de boomgaard. Is dit niet teveel ruimte voor ze omdat ze nog niet een echt stelletje zijn of maakt dit niet uit? Het is zo'n 300 m2' hier lopen brahma's, chabo's en twee seabriht kppies.

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Hoelang wennen aan elkaar?

Berichtdoor Lies » 23 jun 2013 19:47

Wat fijn zeg, weer een maatje voor je konijn! Het klinkt goed allemaal. Zou ze een tijdje laten wennen tot het echt een hecht stel is en dan pas de ruimte vergroten. Probeer iets te bedenken dat de konijnen geen kippenvoer kunnen eten want dat is niet zo goed voor ze. En houd in de gaten hoe de vliegen zich gedragen. Als ze om een konijn gaan cirkelen is er iets niet pluis.. Ik zeg dit omdat kippenmest groene vliegen aantrekt.

fredje
Berichten: 435
Lid geworden op: 18 aug 2010 11:20
Land: nederland
M/V: V

Re: Hoelang wennen aan elkaar?

Berichtdoor fredje » 25 jun 2013 21:44

Hier heeft mijn laatste koppel ook erg veel ruimte,waardoor de dame erg makkelijk voor die enge nieuwe vent weg kon lopen,maar nu na drie weken zijn ze bijna altijd samen.Ik zie ze niet klef tegen elkaar maar nooit een onvertogen woord en altijd samen in het nachthok.

Waarom heet het nachthok?Ze zitten er vooral overdag in :lol:


Terug naar “Konijnen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten