Help!!! Konijn gevonden op straat

Gebruikersavatar
Diksy
Berichten: 4148
Lid geworden op: 11 okt 2012 22:24
Land: nederland
M/V: V

Help!!! Konijn gevonden op straat

Berichtdoor Diksy » 26 feb 2014 16:47

Vanmorgen zat er een konijntje bij ons in de straat....om een heel lang verhaal kort te maken...uiteindelijk heeft een mevrouw hem/haar kunnen pakken, in mijn bench gezet en ik heb hem
haar mee naar huis genomen.
Hij/zij zit nu, apart onder het nachthok van de kippen, op stro. Heb hooi gehaald en konijnenvoer compleet, en een bakje water neergezet.
Heb totaal geen ervaring met konijnen, maar wat moet ik nu doen? Doe ik het zo goed?
Heb melding gemaakt bij AMIVEDI, dus ik hoop wel iets van hun te horen.
En volgens mij heb ik het konijn al een week eerder gezien in de straat, dus hij/zij zwerft al langer rond.

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: Help!!! Konijn gevonden op straat

Berichtdoor lnge » 26 feb 2014 17:17

Ik zou hem/haar naar een opvang brengen. Daar wordt er goed voor gezorgd en als de eigenaar niet gevonden wordt, krijgt het een goed tehuis met een maatje.
Voor een opvang in de buurt: http://www.konijnenbelangen.nl/asielen.php?menu=asielen

Gebruikersavatar
Diksy
Berichten: 4148
Lid geworden op: 11 okt 2012 22:24
Land: nederland
M/V: V

Re: Help!!! Konijn gevonden op straat

Berichtdoor Diksy » 26 feb 2014 19:48

Inmiddels is de eigenaar het konijn op komen halen...Viavia ging het in de rondte, konijntje was sin ds gisteren verdwenen. Ben blij dat ie weer thuis is~!

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: Help!!! Konijn gevonden op straat

Berichtdoor lnge » 26 feb 2014 19:54

Gelukkig :duimop:

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19184
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Help!!! Konijn gevonden op straat

Berichtdoor Isabel » 26 feb 2014 21:02

Goed werk! :duimop:

Gebruikersavatar
cetinel
Berichten: 8889
Lid geworden op: 22 dec 2003 22:42
Land:
M/V: V
Locatie: belgie-st-niklaas

Re: Help!!! Konijn gevonden op straat

Berichtdoor cetinel » 01 mar 2014 11:37

altijd eerst effe aanbellen in de buurt....aangezien dat beestje daar rondzwerfde.
heb het paar weken geleden ook gehad,op bezoek bij de zussen,midden in de stad,een drukke baan....
savonds vertrekken,zie ik schuin aan de overkant iets wits bewegen,mijn aandacht gaat gelijk naar daar,dieren he! :gutgut:
ik denk : hee een witte poes....en dan hobbelt die een eindje,nee das een konijn!!,da zie ik gelijk,zelfs van wat verderaf....
en da beest hobbelt richting straat en er komen wagens aangereden.
dus ikke beetje gelijk zot de straat overgestoken met mijn armen in de lucht en veel gebaar,zodat de autos zouden vertragen van daar is iets aan de hand.
konijntje was een spierwitte albino hangoor,prachtig beest....duidelijk ook tam,liet zich gewoon pakken...
mijn eerste gedacht was:meenemen,maar das onzin,die moest wel van iemand zijn...dus daar ergens aangebeld(mensen kijken nogal bedenkelijk als je laat aanbelt :mrnono: )nope was nie van hen...maar daarnaast ging een deur open met een nogal paniekerig kijkende mevrouw,tot ze mij zag...allee tot ze het konijn zag...van mijii,van mij!! riep ze opgelucht,was een binnen loslopend konijn,en ontsnapt dus...eigenaar in paniek.waarschijnlijk langs achter net de straat op geraakt,zodat ze hem ook eerst niet zagen.....

Gebruikersavatar
Martine M
Berichten: 5992
Lid geworden op: 16 feb 2009 16:57
Land: Belgie
M/V: V
Locatie: Berendrecht
Contacteer:

Re: Help!!! Konijn gevonden op straat

Berichtdoor Martine M » 01 mar 2014 11:51

Fijn dat het weer thuis is. :duimop:

Gebruikersavatar
Diksy
Berichten: 4148
Lid geworden op: 11 okt 2012 22:24
Land: nederland
M/V: V

Re: Help!!! Konijn gevonden op straat

Berichtdoor Diksy » 01 mar 2014 13:54

Ja Cetinel, we wonen al 16 jaar in dezelfde straat met hoofdzakelijk bejaarde bewoners en bij mijn weten geen konijnenhouders. Degene van wie hij uiteindelijk is, waren die dag niet thuis. Wel aangebeld. Maar een week eerder had ik hetzelfde konijn in een straat om de hoek zien zitten, dus wel een eindje uit de buurt.
Dan zou je toch denken dat de eigenaars al eerder dmv een briefje oid. hadden laten weten dat hun konijn zoek was.
Dan was 1 en 1, 2 geweest he?! Maar ook wij zijn blij dat ie weer terug is hoor, hij schijnt al een konijn op leeftijd te zijn.


Terug naar “Konijnen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten