Klein probleempje wie tips??

06whoopy06
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jun 2014 20:07
Land: Nederland
M/V: V

Klein probleempje wie tips??

Berichtdoor 06whoopy06 » 16 jul 2014 19:47

hallo,

ik heb sinds een paar weekjes een nieuw konijntje genomen
een supper schattig hangoortje die nu inmiddels 11 week oud.
nu mag zei savonds naar binnen( zit anders buiten)
nu heeft zei iets nieuws geleerd wat niet heel practisch is..
het konijntje heeft besloten na eindelijk op de bank te kunnen komen dat dit haar nieuwe toilet is...
en ja dus ook plassen.
hoe kunnen wij dit stoppen heeft iemand tips?
want op deze manier kan ik hier niet mee door gaan ( suede bank)

ik hoop tips te krijgen!
Cynthia

Gebruikersavatar
Corrine78
Berichten: 345
Lid geworden op: 07 mar 2013 09:30
Land: Nederland
M/V: V

Re: Klein probleempje wie tips??

Berichtdoor Corrine78 » 17 jul 2014 10:10

Mijn buurvrouw had een klein waterpistooltje. Zodra ze op de bank kwam, spoot ze een heel klein beetje nat. Dit hielp wel goed. Konijn snapte op den duur dat ze maar beste niet op die bank kon komen.

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: Klein probleempje wie tips??

Berichtdoor lnge » 17 jul 2014 11:17

Dat waterpistooltje vind ik geen goed idee :?
Beter zet je haar steeds terug op de grond. Dat ze steeds weer van de bank afgehaald wordt zal ze ook vervelend vinden en het op de bank springen uiteindelijk associëren met iets vervelends, dus dan wel afleren. Eventueel kan je ook tijdelijk een stuk plastic op de bank leggen zodat ze haar geur niet meer terug kan vinden.
Verder moet je haar zindelijk maken. Daarvoor neem je een lage bak waar je wat strooisel met haar urine en keutels in doet en schoon strooisel. Die zou je naast de bank neer kunnen zetten of op een andere plek in de kamer waar ze ook al eens heeft geplast. Je zet haar gewoon meerdere malen in die bak zodat ze weet waar ze het moet doen. Het kan even duren maar de aanhouder wint ;)

Maar ik zou als ik jou was haar lekker buiten in een ruime ren laten, en over een paar weekjes een gecastreerd rammetje uit een opvang halen. Je doet dan 2 konijnen een groot plezier, en voor jezelf is het leuk om naar te kijken.


Terug naar “Konijnen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten