tips over ruime huisvesting

eline1987
Berichten: 110
Lid geworden op: 01 feb 2011 18:47
Land: nederland
M/V: V

tips over ruime huisvesting

Berichtdoor eline1987 » 08 feb 2015 20:30

Hallo allemaal,

ik ben bezig met een nieuw plan waarbij ik wat vragen heb. Ik heb een stuk erf tot mijn beschikking van ongeveer 500 a 600 m2.75% is betegeld de rest is gras. Er staat een schuurtje bij waar ik ook gebruik van kan maken.

Ik wil hier graag een dierenweide van maken met cavia's, eendjes, kippen en konijnen. In heb ervaring met konijnen maar ik kan weinig vinden over konijnen in zo'n grote omgeving. Gaat dit goed? gaan ze graven op het gras ondanks de ruimt, hebben jullie nog andere tips?

gr. eline

KenDB
Berichten: 196
Lid geworden op: 28 sep 2013 14:33
Land: Belgie
M/V: M

Re: tips over ruime huisvesting

Berichtdoor KenDB » 08 feb 2015 21:42

heb niet zoveel ervaring met konijnen, maar de meeste konijnen gaan gangen maken in de grond, als je dan cavias hebt lopen gaan ze er zowizo ingaan gevolg ofwel lopen ze verloren ofwel sterven ze van verzakkingen en zo, voor de rest heb ik er niet zoveel verstand van :gulzig:

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: tips over ruime huisvesting

Berichtdoor lnge » 08 feb 2015 21:49

Absoluut een leuk idee! :duimop:
Maar... konijnen gaan zeker graven, ook als ze veel ruimte hebben

Het beste geef je de konijnen hun eigen grote ren met een stuk ondergaasde grond.

Gebruikersavatar
brenda17
Berichten: 7330
Lid geworden op: 25 jul 2009 13:11
Land: Limburg
M/V: V

Re: tips over ruime huisvesting

Berichtdoor brenda17 » 09 feb 2015 10:10

Inderdaad, konijnen erbij zou ik niet doen. Met cavia's moet je trouwens ook goed opletten dat ze niet door het gaas gaan (kunnen door een klein gaatje) en dat ze niet verdrinken in de vijver (ze kunnen zwemmen, dus zorgen dat ze eruit kunnen als ze erin vallen, idem met de kip).

eline1987
Berichten: 110
Lid geworden op: 01 feb 2011 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: tips over ruime huisvesting

Berichtdoor eline1987 » 09 feb 2015 12:38

Hey,

Ik was inderdaad niet van plan om de cavia's ook los te laten lopen. ik wil op het terrein een apart cavia verblijf maken. Nu ik lees dat konijnen zich eruit gaan graven kan ik beter ook voor de konijnen een apart hok maken. Een konijnenheuvel ofzo.

Eline


Terug naar “Konijnen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten