Ze heeft de eerste 2 dagen cortisoneinjectie's gehad, erna Meloxicam.
Panacur 2x per dag 0,2ml per kg.
En Enrofloxacine (AB zoals in Baycox).
De eerste dagen ging ze achteruit, daarna was er beterschap. Duidelijk en vrij snel.
De 2e week nog steeds, zij het wel minder snel. Haar hoofd stond toen soms bijna recht, meestal ongeveer op 45graden.
En toen moest de dosering Panacur naar omlaag (nog steeds 2x per dag) en toen viel het het stil en nog wat dagen later kwam er zelfs terug achteruitgang. Ik geef al weer een dag of 4-5 de hogere dosering Panacur, maar ze gaat zeker niet meer vooruit. Ze valt weer soms om, haar hoofdje staat weer helemaal plat.
Ze zit natuurlijk al een maand binnen (wel rustig) en het is warm weer dus ik dacht, misschien knapt ze buiten in de ren wel op. Mentale boost en goede buitenlucht, vers gras enz...
Dus heb ik haar zaterdag overdag buiten laten zitten. Maar dat was geen goed idee, sindsdien is het nog slechter, vrees ik.
Ze zit de hele tijd min of meer bij haar vriendje. Soms met tralies ertussen zodat ik haar lekkere hapjes kan geven (haar eetlust is niet zoals je zou verwachten bij EC) en ze niet omver gelopen wordt, meestal kan hij bij haar. Enkel de eerste week heeft ze de hele tijd apart gezeten. Je merkt dat ze hem graag bij zich heeft maar hij is binnen erg nerveus en gaat soms stampen en wild springen dus dat is ook niet ideaal. Echt veel steun krijgt ze niet van hem, vind ik, enkel tegen elkaar aanliggen.
Maar nu weet ik niet meer wat ik moet doen. Ze krijgt nu weer maximum dosering medicatie, en toch zie ik haar enkel achteruit gaan. Ofwel zie ik het te slecht omdat ik zo bang ben dat het de verkeerde kant op gaat en teveel daarop focus.
Het is zeker niet het ergste dat het geweest is, maar zoveel scheelt het niet vind ik.
Ik weet wel dat up's en downs erbij horen. Maar ze lijkt het zelf wat op te geven. Ligt de hele dag maar op dezelfde plaats en laat daar haar urine lopen (2e is niet incontinent). Dat is zo sinds zaterdag. Het is zó zielig.
Ik ben bang dat ik een beslissing moet gaan maken. Maar anderzijds moet ik het misschien ook wat meer tijd geven in de hoop dat het op hogere medicatie terug betert?
Ik weet het niet meer...
Het is mijn 3e konijn (in 4 jaar tijd) met EC, en ik hoopte na die 1e week dat ik er eens eentje door zou kunnen halen...
*ziekte!