Lucky Bunny

Laat hier je leuke konijnenfoto's zien
Shaka
Land: Friesland
M/V: V

Re: Lucky Bunny

Berichtdoor Shaka » 23 jul 2012 11:52

Lies schreef:Ik zeg, puur intuïtief op basis van de foto dat het een voedster (vrouwtje) is :lol: Kom maar op..
En pas op hè? Dierenartsen weten weinig van konijnen sexen. Beter ga je naar een fokker.

Dit is wel lekker kort door de bocht om dierenartsen allemaal over één kam te scheren.Bij jullie zullen de dierenartsen er misschien weinig vanaf weten maar hier in het Noorden weten ze toch echt wel het verschil tussen ram en voedster.

En ja je hebt 50% kans dat je gelijkt hebt bij het bepalen van het geslacht,maar er zijn ook rammen met een smal koppie.Je lijkt wel een Jomanda in de dop als je het van een foto af kunt zien wat het is.

Lies
Land: Nederland

Berichtdoor Lies » 23 jul 2012 16:07

Shaka schreef:
Lies schreef:Ik zeg, puur intuïtief op basis van de foto dat het een voedster (vrouwtje) is :lol: Kom maar op..
En pas op hè? Dierenartsen weten weinig van konijnen sexen. Beter ga je naar een fokker.

Dit is wel lekker kort door de bocht om dierenartsen allemaal over één kam te scheren.Bij jullie zullen de dierenartsen er misschien weinig vanaf weten maar hier in het Noorden weten ze toch echt wel het verschil tussen ram en voedster.

En ja je hebt 50% kans dat je gelijkt hebt bij het bepalen van het geslacht,maar er zijn ook rammen met een smal koppie.Je lijkt wel een Jomanda in de dop als je het van een foto af kunt zien wat het is.

So what? Wat een onzin zeg om met jomanda aan te komen. Vaak zie je aan het gedrag van een konijn al of het om een voedster of een ram gaat. Mijn opmerking dat het een voedster zou kunnen zijn was overigens niet gebaseerd op het smalle kopje. En ik zou het erg leuk vinden om te horen of mijn gevoel hierover klopte :-D

Shaka
Land: Friesland

Berichtdoor Shaka » 24 jul 2012 11:22

Kun jij dan het gedrag vanaf een foto dan zien?
Of heb ik een filmpje gemist???

marjolijn1957
Land: NL
Locatie: Vlakbij een zeer bekend knooppunt in het midden van NL

Berichtdoor marjolijn1957 » 24 jul 2012 11:47

:stoel: Lies...... ben ik je niet laatst tegengekomen in een blauwe jurk? :lol: :lol:

Lies

Berichtdoor Lies » 24 jul 2012 12:42

:lol: :lol: Lies in een jurk :mrnono:

Ontopic:
Hoe gaat het met de geluksvogel?

ro-bo83

Berichtdoor ro-bo83 » 27 jul 2012 20:27

Inderdaad, hoe gaat het nu??

Krissy

Berichtdoor Krissy » 27 jul 2012 20:50

Wat is dat een snoepie!!! En als je een tweede konijntje overweegt: Wel handig om zeker te zijn van het geslacht. Ik dacht twee vrouwtjes te hebben, tot ik opeens een hele berg kleintjes in het hok vond...

Lies

Berichtdoor Lies » 27 jul 2012 21:48

Krissy schreef:Wat is dat een snoepie!!! En als je een tweede konijntje overweegt: Wel handig om zeker te zijn van het geslacht. Ik dacht twee vrouwtjes te hebben, tot ik opeens een hele berg kleintjes in het hok vond...

:-D Ja, dat is heel herkenbaar ;)

Terug naar “Fotoforum”