Zon, zand, ... Puur genieten!

Een speciaal onderdeel voor kippenfoto's en doorspekt met kippenpraat!
KipjeBrecht
Land: Belgie
M/V: M

Zon, zand, ... Puur genieten!

Berichtdoor KipjeBrecht » 04 apr 2016 10:32

Gisteren ging de temperatuur hier net boven de 20graden ... ZALIG!!! :-D
Mens en dier genieten volop. Een plezier om te zien!
En dat kon natuurlijk niet zonder foto's! Met een zonnetje erbij zijn foto's gewoonweg prachtig :gutgut:

May Yay Yee genoot volop! Ben benieuwd wanneer haar eerste eitje komt ... :puh2:
Afbeelding
Ook de 3 jongsten snapten al helemaal wat ik bedoelde! Ze kregen ondertussen de naam Gust, Rachel en Sky :mrgreen:
Afbeelding
Zaphod is sowieso al het zonnetje van de ren, al straalt hij nog meer met dit weer :mrgreen:
Afbeelding
Ik vind die zijn staart gewoon zo geweldig!! :ilove:
Afbeelding
Sky en Rachel :-D Ze zijn best al wat gegroeid!
Afbeelding
Brahmahaan Timber viel mij gisteren aan. Ik denk dat hij men blote benen niet zo fijn vond :gutgut: Maar voor de rest van de dag hielt hij zich wat afzijdig en bleef uit mijn buurt :gutgut:
Afbeelding
De dames daar in tegen ... Wat zand en zon en die zijn doodgelukkig!!!
Afbeelding

Afbeelding
En Tucker deed mee! :mrgreen:
Afbeelding
Klein verschilletje maar :mrnono:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Toen kregen ze bezoek :mrgreen: David vindt het altijd interessant om in die hanenstaarten iets te gaan zoeken :gutgut:
Afbeelding
En nog bezoekers!
Afbeelding

Ursula bekeek het van op een hoogte :puh2:
Afbeelding
Mathis! :ilove:
Afbeelding
Anna. 12 jaar ondertussen. Geniet volop van haar mooie oude dag! :ilove:
Afbeelding
Piglet en Joey! :ilove: Konijn Zora op de achtergrond. Ze zou vorige week moeder moeten geworden zijn (daarom zit ze daar apart). Maar dat is niet gebeurt! Ze was dus gewoon niet zwanger :cry: Ergens dacht ik het al, ze werd niet echt dikker ofzo maar je weet nooit dat het gewoon een klein nestje was. Maar niets dus, wel jammer want het is al een hele tij geleden dat er nog eens kleintjes waren. Zora mag dus weer in de groep en Nijntje mag het eens proberen, Cornette is niet meer van de jongste :gutgut:
Afbeelding
De La Soul :ilove: :ilove: :ilove:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mijn geweldige lieve Raoul is er niet meer, maar wat voor bom van dochter heeft hij achtergelaten?! :shock: Antoinette is 1 van de mooiste kippen in de ren :ilove:
Afbeelding
En dat weet ze ergens zelf ook wel denk ik :gutgut:
Afbeelding
We hebben nieuw leven! De lachduiven hebben opnieuw een kleintje! Altijd leuk om ergens kleintjes te hebben ;)
Afbeelding
De kanaries! Volop aan het zoeken voor een nieuwe man voor hen! Heb de indruk dat de dames volop aan het nestelen zijn, maar zonder man zal het bij een simpel nest blijven ...
Afbeelding

Afbeelding
Men 3 zebravinkjes! :-) Ik hoop al een tijdje dat er snel uitbreiding komt. En jawel, gisteren ontdekt dat ze aan het broeden zijn op 5 eitjes :mrgreen: Hopelijk dus over een 10tal dagen kleintjes!
Afbeelding
Ook de diamantduifjes zijn terug in de volière! De lachduifjes hadden er gelukkig geen probleem mee. Met dat zij een jong hebben zijn ze extra beschermend, vooral tegen de diamantduifjes. Maar alles ging goed. Eventjes achter elkaar aangezeten maar voor de rest no problems :mrgreen: Papa diamantduif is volop in broedstemming. Nu madam nog :nuffig:
Afbeelding
Kanvar! Hij kwam blazend aangelopen toen Timber mij aanviel. Lieve schat! :ilove:
Afbeelding
Katie doet het tot nu toe erg goed. De oudste eend wil mama worden! (zij is meteen ook 1 van de oudste dieren hier). Het is de derde keer dat ze het moederschap aangaat, maar tot nu toe geen succes. Bij het eerste nest had ze 2 jongen. 1 stierf bij uitkomst, de ander stierf de dag erna. Ze probeerde het opnieuw vorig jaar, maar totaal geen uitkomst. Nu een derde keer. Derde keer, goede keer? Ik hoop het zo hard voor haar! :-D
Kip Sookie is ook broeds! Haar hou ik even als reserve, moest Katie het plots toch beu zijn of slecht broeden ofzo, dan kunnen er toch enkele eieren onder de kip! :mrgreen:
Afbeelding
Zo benieuwd! :-D
Afbeelding
Nijntje :ilove:
Afbeelding

Afbeelding
En maatje Cornette!
Afbeelding

Afbeelding
Fluffy, prachtdame!
Afbeelding
En Dupes! Hij doet het goed met zijn madammen :gutgut:
Afbeelding
Tussen het rondcrossen door toch even tijd om stil te staan voor de foto :mrgreen:
Afbeelding
Wat heeft ze nu weer gespot? :roll:
Afbeelding
En Felix! Zij zag dat het goed was :-D Ik denk dat zij samen met Kip Anna de oudsten zijn hier :-D
Afbeelding

Afbeelding

Ik genoot, zij genoten ... Wat wil je meer? :-D

danielb

Re: Zon, zand, ... Puur genieten!

Berichtdoor danielb » 05 apr 2016 21:59

BAM!!!
een aanslag op het forum van kipjebrecht ;)
meteen 42 fotos (als ik goed geteld heb)
is Mathis een zuivere zijdehoen en de grote variant?
en dan bedoel ik vooral dus of hij 5 nagels aan elke poot heeft en juiste kam???
anders kom ik hem wel stelen,want is een pracht haantje :duimop:

Ivan
Land: Nederland
M/V: V

Berichtdoor Ivan » 05 apr 2016 23:03

Wat een gezellige boel daar bij jou, die beestjes hebben het goed :duimop:

Trea
Gebanned
Land: Nederland

Berichtdoor Trea » 05 apr 2016 23:21

danielb schreef:BAM!!!
en dan bedoel ik vooral dus of hij 5 nagels aan elke poot heeft en juiste kam???

Ik ben het helemaal eens met Danielb; zoveel foto's in een keer zou verboden moeten worden!
Dat ziet er gewoon veel te gezellig uit. :deegroller:

:whoea: :hartje:

KipjeBrecht

Berichtdoor KipjeBrecht » 05 apr 2016 23:35

danielb schreef:BAM!!!

Hahaha, ja veel beestjes = veel foto's :-D en ik heb me nog ingehouden hoor :gutgut: Had er 174 genomen :mrgreen:
Mathis is een zuivere grote zwarte zijdehoenhaan :-D Juiste kam, juiste aantal tenen en brengt prachtig nageslacht voort. (nog maar 1 kuiken van gehad, maar twas meteen een topper :mrgreen: (nog maar 1 ei uitgebroed van zijn dame, dus niet dat hij slecht bevrucht ofzo :-) )). Men choco zijdehoen komt van dezelfde fokker :-)
Dank je! :-D
Ivan schreef:Wat een gezellige boel daar bij jou, die beestjes hebben het goed :duimop:

Dank je wel, fijn om te lezen! :-D

Hahahah Trea :mrgreen: :lachrol:

Angie
Land:

Berichtdoor Angie » 06 apr 2016 11:06

Prachtige foto's Brecht :ilove: :ilove: :ilove: :ilove: :ilove:

kiekenboerinneke
Land: belgie
Contacteer:

Berichtdoor kiekenboerinneke » 07 apr 2016 18:26

Yup, we kunnen weer voort ;)
Antoinette Viola blijft het goed doen, ook al komt ze een beetje "op leeftijd" ( voor een kip toch ;) )
En Antoinette blijft de "belle du jour" :ilove:

:gossip: mijn buurman heeft nu ook brahma's: zwarte en witte.... Als hij een witte haan moest krijgen ga ik die "in beslag nemen", curieus wat dat gaat geven met m'n legmiekes.... :gutgut:

Fryske
Land: Fryslan

Berichtdoor Fryske » 07 apr 2016 20:11

G E N I E T E N
:ilove: :ilove: :ilove:

heusnoorn

Berichtdoor heusnoorn » 07 apr 2016 20:58

Leuk om ook nog eens foto's van de volière te zien, is nog meer mijn ding dan kippen.

Lopen er vaker kippen bij je vogels? Kanaries zijn namelijk nogal gevoelig voor ziektes en vederluis. Persoonlijk vind ik het nogal riskant.

Ook leuk om eens jonge lachduiven bij iemand anders te zien. Een wit jong zo te zien, hadden ze maar een bevrucht ei? Wat heb jij als bodembedekking in de nestpan? Ik herken het niet direct.

KipjeBrecht

Berichtdoor KipjeBrecht » 08 apr 2016 01:59

Angie schreef:Prachtige foto's Brecht :ilove: :ilove: :ilove: :ilove: :ilove:

Dank je wel ;)
kiekenboerinneke schreef:Yup, we kunnen weer voort ;)
Antoinette Viola blijft het goed doen, ook al komt ze een beetje "op leeftijd" ( voor een kip toch ;) )
En Antoinette blijft de "belle du jour" :ilove:

:gossip: mijn buurman heeft nu ook brahma's: zwarte en witte.... Als hij een witte haan moest krijgen ga ik die "in beslag nemen", curieus wat dat gaat geven met m'n legmiekes.... :gutgut:

Ja Viola, 4 jaar ondertussen zeker? Of is het al 5? :mrgreen: oooh leuk!! :o Ik ben benieuwd!! :-D
Ik ben er zeer zeker van dat ik op de hoogte gehouden word :gulzig:
Fryske schreef:G E N I E T E N
:ilove: :ilove: :ilove:

Dank je! :-D :ilove:
heusnoorn schreef:Leuk om ook nog eens foto's van de volière te zien, is nog meer mijn ding dan kippen.

Lopen er vaker kippen bij je vogels? Kanaries zijn namelijk nogal gevoelig voor ziektes en vederluis. Persoonlijk vind ik het nogal riskant.

Ook leuk om eens jonge lachduiven bij iemand anders te zien. Een wit jong zo te zien, hadden ze maar een bevrucht ei? Wat heb jij als bodembedekking in de nestpan? Ik herken het niet direct.

Dank je wel! Nee, het is eigenlijk de eerste keer dat er kippen lopen bij de vogels. Het zijn 3 kuikentjes dat ik opgevangen heb. De volière is gewoon de veiligste plaats ivm ratten. Daarom zitten ze bij de vogels. Ze groeien snel, dus ze mogen binnenkort de veilige volière verlaten :-D bedankt voor de tip alvast! Ik wist het niet, bij men vriend ging/gaat alles goed zo dus ik heb er niet echt over nagedacht.
De lachduiven hebben hier praktisch altijd jongen als ik hen laat doen haha, ze hebben nog een puber jong ook. Op 1 of andere reden gaat het altijd mis met het 2de ei, this al eventjes geleden dat er nog eens 2 jongen waren. Het 2de ei ligt er trouwens nog naast, maar daar is duidelijk iets verkeerd mee gebeurt :gutgut:
Hun nestmateriaal bestaat vooral uit boomschors en takjes dat ze zelf bij elkaar gesprokkeld hebben. En een stukje net :roll: :frons: Geen idee waar ze dat gehaald hebben maar dat heb ik ondertussen wel verwijderd. Ik was bang dat het kleintje er in vernesteld zou geraken. Ook het 2de ei is verwijderd uiteraard.
Het kleintje doet het prima en is ondertussen bijna 3 x zo groot! Het gaat zo snel :shock:
bedankt voor je reactie! :duimop:

Terug naar “Foto forum”