de juiste kippen(fokker) vinden

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Mariluigi
Land: Nederland
M/V: V

Re: de juiste kippen(fokker) vinden

Berichtdoor Mariluigi » 08 jan 2020 08:31

Een haan midden in een woonwijk is geen goed idee denk ik. Ik weet niet hoe dat normaal werkt met een dekhaan. Of die altijd tussen de kippen wordt gezet of dat de kippen ook wel eens op date gaan bij de haan. In dat geval weet je wel wat het is. Maar op dit moment heb ik geen enkele interesse in eieren grootbrengen. Zoek vooral niet broedse rassen uit dus dan zit je ook aan een broedmachine vast enzo. Dus kuikens is dan best een grote stap. Zeg nooit nooit maar het trekt me helemaal niet kuikentjes :lol:

Maar het is wel zeker iets om je vantevoren te bedenken. Wel belangrijk om over na te denken.

Mariluigi

Berichtdoor Mariluigi » 08 jan 2020 08:33

Geert R schreef:[u]
Ik heb vroeger marans gehad en hoop er terug mee te beginnen.

Wat is jouw ervaring eigenlijk met dit ras als het gaat om tam maken, vliegerigheid ed? Hoe is het karakter en zijn ze goed te doen voor een beginneling?

Geert R
Land: belgie
M/V: M

Berichtdoor Geert R » 09 jan 2020 21:04

Mijn ervaringen zijn het rustige kippen als je ze rustig behandeld .
Geen angst reactie of zo als je in de buurt komt.

knuffelen van kippen lig niet in mijn aard daarvoor lopen hier een hond en poes rond.

Mij lijken de hanen wel beschermend voor hun hennen . 2 hanen in de loop van de tijd gehad dat de hond die bij mij was meegegaan in kippenhok en gewoon liep te snuffelen tussen de hennen zonder er erg in te hebben dat de haan dit als bedreiging vond en de hond aanviel . Nooit enige agressie tegen over mij of andere mensen gehad (wat ik ook niet zou dulden). Liepen de kippen in de tuin buiten het kippenhok en wou deze terug in het hok drijven dan hielp de hond wel en dan was er geen agressie van de haan . Dus beiden kende wel duidelijk hun plaats.

Mariluigi

Berichtdoor Mariluigi » 10 mar 2020 12:09

Inmiddels staat onze verhuizing vast en dus ook het kippenplan.

2 marans
2 bielefelders
2 nh blauwe

Nu heb ik moeite met het vinden van fokkers. Ik heb de lijst geraadpleegd hier op de site maar er wordt niet gereageerd of fokkers zijn al gestopt.

We gaan verhuizen van Nieuwegein naar haelen bij Roermond en zoeken liefst ergens in die zone fokkers. Vooral met een Marans fokker heb ik moeite die te vinden. Ik wil kippen die kuiken af zijn. Dus geen special needs meer. Dat vind ik als newby fijner.

Hoewel ik neig naar hobbyfokkers wordt het wel heel veel rond rijden door nl... En ik heb al tientallen mailtjes verzonden inmiddels. Hoe is jullie ervaring met bijv kippen boerderij Harmelen (mp)? Daar hebben ze alle rassen die ik zoek in één keer...

Terug naar “Kippen Algemeen”