Kippenpoep - schuim

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Lumina
Land: Nederland
M/V: V

Kippenpoep - schuim

Berichtdoor Lumina » 13 jan 2021 12:59

Hi all,

Ik wist niet goed waar ik dit moest plaatsen dus ik doe het maar even hier. Als het toch ergens anders had gemoeten hoor ik het graag :-)

Gezien mijn historie met zieke kippen, houd ik tegenwoordig de poep wat beter in de gaten en vandaag zag ik toch wat geks.. Schuimpoep! Ik zag iets soortgelijks niet terug in de FAQ dus ik dacht ik vraag het even na... Weet iemand of dit normaal is?

https://postimg.cc/gallery/FcBptVn

Nu moet ik zeggen dat ik kortgeleden ook ben begonnen met het bijvoeren met rauwkost (appel) en luzerne. Kan het daardoor komen?

En mocht dit normaal blijken te zijn (of juist niet) mogen de foto's gebruikt worden voor de FAQ :-)

tuff cookie
Land: nederland

Re: Kippenpoep - schuim

Berichtdoor tuff cookie » 13 jan 2021 17:04

Kan de foto's niet zien.
Waarschijnlijk is het blindedarm poep met schuim, inderdaad door de rauwkost die hun darmen nog niet gewend zijn. De appel maar even achterwege laten. Fruit is moeilijker verteerbaar (erg nat) dan groenvoer. Doordat kippen hun urine moeten indikken kunnen ze dat niet aan bij te veel vochtige voeding. Groenvoer ook maar even kalm aan zodat ze er aan kunnen wennen.

Lumina

Berichtdoor Lumina » 13 jan 2021 17:29

Raar dat je de foto's niet kan zien, bij mij werkt het wel :o

Goed om te weten dat het door het veranderde dieet kan komen, ik ben benieuwd of iemand anders nog andere inzichten heeft :duimop:

tuff cookie

Berichtdoor tuff cookie » 13 jan 2021 18:09

Ja, ik kan de foto's nu wel zien. Ik heb er verkeerd op geklikt. (Ben duidelijk geen computerheld)

Lumina

Berichtdoor Lumina » 15 jan 2021 09:08

Ik heb voor de zekerheid een mestonderzoek laten doen van de kip die de schuimpoep had geproduceerd, en dat is schoon teruggekomen (geen wormen, parasieten of coccidiose). Schuimpoep lijkt dus niet direct reden tot zorg :-) (n=1)

tuff cookie

Berichtdoor tuff cookie » 15 jan 2021 11:26

Dat geeft je in ieder geval een rustig gevoel. :-D

Terug naar “Kippen Algemeen”