Betrouwbaarheid/ervaringen kippenhandelaren
Re: Betrouwbaarheid/ervaringen kippenhandelaren
Ja voila zo is dat. En ik zou wel de kippen willen houden voor het gezelschap dus zeker niet omdat ze veel eitjes leggen ofzo mochten ze geen eitjes meer leggen ook geen probleem maar ik denk dat zo een ras niet bestaat
spijtig genoeg

-
- Land: Belgie
- M/V: V
Dan kan je wel voor een sierras gaan.
Legras kan ook natuurlijk, maar sierras kan zeker ook. Die leggen minder hevig maar houden het wel jaren langer vol. Dat dooft wat meer uit ipv plots te stoppen.
Dan moet je eens kijken welk soort ras je het meest zou liggen.
Harco is een hybride als ik het goed zie. Best bijzonder dat die al 9 jaar is!
Legras kan ook natuurlijk, maar sierras kan zeker ook. Die leggen minder hevig maar houden het wel jaren langer vol. Dat dooft wat meer uit ipv plots te stoppen.
Dan moet je eens kijken welk soort ras je het meest zou liggen.
Harco is een hybride als ik het goed zie. Best bijzonder dat die al 9 jaar is!
Ja ik vind dat ook maar je merkt aan alles dat ze oud aan het worden is. Ook door haar artrose scharrelt ze veel minder enz. Ik zou wel niet voor een krielkip gaan want zoals ik het soms hoor zijn die wel wat fragieler. En ik zeg het ik wil ze zo lang mogelijk bij mij houden. Ik ga nu eventjes afwachten maar ik ga me toch al wat voorbereiden naar welk soort kip ik zou houden. Bedankt voor de hulp!! 

-
- Land: Belgie
- M/V: V
Als je ze lang wil houden moet je van de hevige leggers wegblijven idd.
Krielen zijn niet kwetsbaarder hoor. Kruisinkjes zijn doorgaans extra sterk.
Ik heb er nog wel eentje van dit jaar dat weg zou mogen, en misschien nog wel eentje dat iets ouder is. Maar dat zijn (half)krielen, niet geënt, en geen kipjes om bij een hybride te stoppen (die zijn veel te hevig voor het karakter van mijn kipjes).
Ik weet niet meteen een adresje in de buurt. Waar woon je precies? Boven of onder of naast aalst?
Krielen zijn niet kwetsbaarder hoor. Kruisinkjes zijn doorgaans extra sterk.
Ik heb er nog wel eentje van dit jaar dat weg zou mogen, en misschien nog wel eentje dat iets ouder is. Maar dat zijn (half)krielen, niet geënt, en geen kipjes om bij een hybride te stoppen (die zijn veel te hevig voor het karakter van mijn kipjes).
Ik weet niet meteen een adresje in de buurt. Waar woon je precies? Boven of onder of naast aalst?
Oke bedankt om te laten weten
tot nu toe gaat het nog zie ik haar niet al te hard treuren maar ik hou het in het oog
ik wacht nog wat af. Bedankt voor de hulp