Het forum heeft een flinke update gehad en is overgezet naar een snellere server.
We hebben ons best gedaan om alles soepel te laten verlopen maar als je toch nog puntjes tegenkomt laat het ons weten.

Eieren leggen in de tuin

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Plaats reactie
Didionneke
2
Land: Nederland
M/V: V

Eieren leggen in de tuin

Bericht door Didionneke »

Hoi,

Onze hennen, twee van de vier vermoeden we, leggen hun eieren in de tuin. Ze legden hun eieren altijd allemaal in een van de drie legnesten, maar opeens hebben we een stuk minderen eieren dan normaal. Ik vermoed dat ze de eieren in de tuin leggen.
Hoe kom ik daar achter. Opsluiten in hun hok+kleine ren, vinden we zielig. Ze lopen altijd vrij.
En, hoe vind ik die eieren terug. We hebben ongeveer 2000 vierkante meter waar de kippen lopen, voor het allergrootste deel bedekt met groen. Op sommige stukken kan ik niet komen vanwege de dichte begroeiing, maar de kippen natuurlijk wel.
En, hoe kan ik de kippen verleiden weer in hun hok te leggen. Volgens mij is er niks veranderd aan de legnesten. Wat zou het probleem kunnen zijn.

Bedankt alvast.

Groetjes Dionne
Pearlsofpassion
5
Land: Belgie

Re: Eieren leggen in de tuin

Bericht door Pearlsofpassion »

Zou het ook kunnen dat ze in de rui zijn? Dan leggen ze ook veel minder tot niet.
Ik heb hier ook al gezocht naar eieren buiten het hok, omdat ze plots maar een 3e meer leggen van voorheen. Maar ik vind echt niets. En ik heb maar 200m2 te doorzoeken. Ze zijn wel duchtig veren aan het verliezen...

Indien dat niet kan, vrees ik dat het toch zoeken wordt... :? Om de eieren te ruimen.
Didionneke
2
Land: Nederland

Re: Eieren leggen in de tuin

Bericht door Didionneke »

Ik zie wel veren, dacht eigenlijk dat alleen onze haan in de rui is, maar dat kunnen er meer zijn. Het lijkt wel van de een op andere dag.
En ze hebben in het verleden wel vaker hun eieren in de tuin gelegd, maar toen vonden we ze steeds wel. Toen waren ze ook niet moeilijk terug te verleiden tot hun legnesten.
Ik zal het eens in de gaten houden, bedankt voor het meedenken.
Want die tuin doorzoeken is best veel gedoe. :crazyeyes:
Plaats reactie