Kip eet Muis !

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
moniqueboerin
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 okt 2008 09:36
Land: nl
M/V: V

Re: Kip eet Muis !

Berichtdoor moniqueboerin » 04 nov 2008 13:08

Mijn kippen zijn ook dol op muizen, als mijn man er 1 in de klem gevangen heeft (en deze nog warm is) verwend hij mijn kippen ermee. De ene is als eerste indruk bang, de ander staat ze al op te wachten. En eenmaal in haar bek wil de ander hem natuurlijk ook. Dan kunnen ze inderdaad heel hard achter elkaar aan rennen!

Gisteren had hij er 2 gevangen, maar gezien de ene weer bang toekeek verdwenen ze achter elkaar bij de muizenfan naar binnen (wat kan die bek ver open..).
Ik heb geen rare ontlasting gezien en ben zelfs erg benieuwd wie er straks na de rui als eerste weer eieren gaat leggen :-)

P.s. ze krijgen ook voldoende voer, af en toe mais en groenvoer.
maar levend voer lijkt de voorkeur te hebben, spinnen, muizen en een half jaar geleden een veenmol (heel eng beest om te zien, maar ze hebben er om gevochten)

markus
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jun 2008 08:25
Land:
M/V: M
Locatie: Brabant

Re: Kip eet Muis !

Berichtdoor markus » 04 nov 2008 19:04

vind het wel een risico hoor.Je weet toch nooit wat voor ziektes die muizen met zich meedragen,en als ze net bij de buren in de schuur gif hebben gegeten gaan je kippen ook dood denk ik.

Gebruikersavatar
moniqueboerin
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 okt 2008 09:36
Land: nl
M/V: V

Re: Kip eet Muis !

Berichtdoor moniqueboerin » 05 nov 2008 14:43

Ik weet niet of een kip meteen omvalt als een muis ziek is (gif is uiteraard een ander verhaal, maar gezien er geen buren dichtbij zitten is dit uit te sluiten).
In de natuur worden zieke muisjes toch ook opgegeten, ik vind regelmatig braakballen van de ransuil die zijn onderkomen bij ons in een schuur heeft. Daar zitten dezelfde muisjes in als mijn kippen eten..

maar als de meisjes straks weer eieren gaan leggen is het wat mij betreft ook weer even over met de pret, ik weet niet of je dit zal proeven in de eieren.

Gebruikersavatar
Chantal
Berichten: 6985
Lid geworden op: 12 mar 2007 14:19
Land: BELGIE
M/V: V
Locatie: BELGIE

Re: Kip eet Muis !

Berichtdoor Chantal » 05 nov 2008 17:05

Ik heb het ook eens meegemaakt met de brahma's. Ik zag een kip lopen, amaai zo snel had ik haar nog nooit zien lopen... en al de kippen erachteraan ! Ik zag iets in haar snavel bengelen... het was een muis. Ik heb dan zelf achter haar gezeten en toen liet ze van schrik de dode muis vallen. Dan heb ik hem kunnen afpakken voor ze het zouden opeten.

Gebruikersavatar
Drentse hoenderskriel
Berichten: 1247
Lid geworden op: 24 dec 2005 17:33
Land:
M/V: V
Locatie: Amersfoort

Re: Kip eet Muis !

Berichtdoor Drentse hoenderskriel » 10 nov 2008 21:11

Mijn kippen zijn dol op muis en op kikker! Ik maak me er geen zorgen over ze doen maar waar ze zin in hebben. ;)

kim75
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 jan 2008 12:26
Land:
M/V: V
Locatie: drenthe

Re: Kip eet Muis !

Berichtdoor kim75 » 11 nov 2008 19:45

klopt dat ze dat doen heb ik hier bij mij ook wel is meegemaakt gr kim

Marti
Berichten: 7330
Lid geworden op: 22 jan 2006 14:47
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Nijmegen

Re: Kip eet Muis !

Berichtdoor Marti » 11 nov 2008 20:34

Vanmorgen hebben ze hier een molletje gegeten.
Met dank aan poes Beeswax -- die had hem gevangen maar mocht er niet binnen mee spelen ;-)

Als de meiden de kans krijgen vangen ze echter zelf ook muizen, mollen, kikkers enzo ...

Gebruikersavatar
b4rb4r4
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 feb 2007 00:34
Land:
M/V: V
Locatie: NH

Re: Kip eet Muis !

Berichtdoor b4rb4r4 » 19 nov 2008 01:40

Mijn haan Kip heeft vorig jaar een nieuwe betekenis gegeven aan het begrip paddentrek. Ik zag net die paddenpootjes uit zijn snavel bengelen en dan HOP, weg waren ze. YUM! De girls hadden het nakijken. :puh2:

Gebruikersavatar
anke x
Berichten: 1765
Lid geworden op: 03 okt 2008 19:24
Land: belgie
M/V: V
Locatie: oost-vlaanderen/lokeren
Contacteer:

Re: Kip eet Muis !

Berichtdoor anke x » 19 nov 2008 18:40

b4rb4r4 schreef:Mijn haan Kip heeft vorig jaar een nieuwe betekenis gegeven aan het begrip paddentrek. Ik zag net die paddenpootjes uit zijn snavel bengelen en dan HOP, weg waren ze. YUM! De girls hadden het nakijken. :puh2:

hoor altijd dat padden een vies smaakje hebben, maar eten ze dus toch op...
hier bij ons de kat ook een pad gevangen maar moest ze niet hebben, ze leek het nogal vies te vinden

Gebruikersavatar
anke x
Berichten: 1765
Lid geworden op: 03 okt 2008 19:24
Land: belgie
M/V: V
Locatie: oost-vlaanderen/lokeren
Contacteer:

Re: Kip eet Muis !

Berichtdoor anke x » 19 nov 2008 18:41

Marti schreef:Vanmorgen hebben ze hier een molletje gegeten.
Met dank aan poes Beeswax -- die had hem gevangen maar mocht er niet binnen mee spelen ;-)

Als de meiden de kans krijgen vangen ze echter zelf ook muizen, mollen, kikkers enzo ...

met een mol zal je de onze denk ik geen plezier doen, ze zullen er gewoon raar naar kijken, met een muis of kikker dan weer wel


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten