vragen over Hampshire kippen.

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
CeasartjUh
Land: Nederland
M/V: V

vragen over Hampshire kippen.

Berichtdoor CeasartjUh » 06 mar 2010 12:34

Hoi,

ten eerste even sorry als ik dit bij het verkeerde zet ik wist niet zeker waar het moest!

ben nog steeds op zoek naar een leuk ras en ik kwam ergens de Hampshire kippen tegen. nu was mijn vraag of iemand die er ervaring mee heeft mij iets meer over het ras kan vertellen en e.v.t. een fototje kan plaatsen?

ook wouw ik weten of het een kip is die goed buiten te houden is (of de kleur niet beïnvloed wordt door zon en regen enzo)

alvast bedankt

mintaka
Land: Belgie

Re: vragen over Hampshire kippen.

Berichtdoor mintaka » 06 mar 2010 15:01

Het zijn geweldige kippen! Ik heb de mijne al bijna vier jaar.
Tam, vertrouwelijk, leggen goed eitjes de eerste twee-drie jaar. Viktoria is onlangs begonnen aan haar vierde legjaar :-)
Ze wonen gewoon buiten, niks problemen in al die tijd.

Viktoria

Afbeelding

Antoinette

Afbeelding

Annabel

Afbeelding

MelissaFourneau

Berichtdoor MelissaFourneau » 06 mar 2010 15:18

hoi hoi,

ik heb ook 4 hampshiredames lopen! Super-kippen, al zeg ik het zelf :gulzig:
ze zijn redelijk rustig en vrij tam te maken, en heel nieuwsgierig (net zoals elke kip zeker)
met zn vieren heb ik elke dag wel 2 of 3 eieren, in de winter slechts eentje!
ze hebben de winter heel goed doorstaan, werd het te koud of te nat dan gingen ze spontaan hun hokkie binnen. in de zomer houden ze wel van de schaduw! het zijn geen echte zonnekloppers!

ze komen graag jammeren als ze zin hebben in iets lekkers en laten heel graag weten dat ze een ei moeten leggen of net gelegd hebben!

het zijn ook geen avonturiers die graag eens uitbreken dus eigenlijk weinig last of probleempjes met mijn dametjes! het is een heel hecht groepje. maar dat is enkel mijn ervaring hé en iedereen is fan van zijn eigen ras natuurlijk :lol: maar ik raad ze zeker aan! het zijn kippen waar je heel gehecht aan geraakt

harmony
Land: Drenthe

Berichtdoor harmony » 06 mar 2010 16:16

Hoi Melissa,
Leuk om te lezen dat jij Hampshires hebt. Wij hebben ons de afgelopen maand georiënteerd op het houden van kippen en zijn ook bij dit ras uitgekomen.
De kipjes zijn inmiddels in de maak bij een fokker, het nachthok ligt in delen op de vliering om gebeitst te worden. Daar ben ik vorige week mee begonnen, maar het is nog wat te koud, de beits droogt amper. Nog een beetje geduld dus.

Martine en Melissa, wat hebben jullie overigens als omheining van de ren gebruikt en hoe hoog heb je deze gemaakt?

Groetjes en fijn weekend, Monique

mac
M/V: M
Contacteer:

Berichtdoor mac » 06 mar 2010 16:38

Ik heb kriel new hampshire gehad.
En ik heb via via ervaring met grote new hampshire's.
Zoals al beschreven, rustig, gemoedelijk en energiek te gelijk.
Ze zijn vrij zwaar waardoor ze totaal niet vliegen, het krieltje hier kwam amper van de grond ook al werd ze achterna gezeten door een klein hondje. :roll: :mrgreen:
Ze leggen heel goed en broeden amper.
Hoe wel mijn krieltje 1x broeds is geweest en haar zus ook. :roll:

CeasartjUh

Berichtdoor CeasartjUh » 06 mar 2010 18:22

haha nou allemaal goede dingen dus :P mij spreekt het uiterlijk ook heel erg aan; die dikke bolletjes (L)

mag ik ook vragen wat van jullie de broedsheid ervaring is? (om het zo maar te zeggen) wij vinden het namelijk altijd wel leuk om wat kuikens te hebben in het voorjaar.

dankjewel allemaal al voor de leuke reacties!

harmony
Land: Drenthe

Berichtdoor harmony » 06 mar 2010 18:30

CeasartjUh schreef:haha nou allemaal goede dingen dus :P mij spreekt het uiterlijk ook heel erg aan; die dikke bolletjes (L)

mag ik ook vragen wat van jullie de broedsheid ervaring is? (om het zo maar te zeggen) wij vinden het namelijk altijd wel leuk om wat kuikens te hebben in het voorjaar.

dankjewel allemaal al voor de leuke reacties!

Ja, leuk kuikens, maar wat doe je dan met de hanen? Dat zou mij tegenhouden zelf eieren uit te laten broeden. Niemand wil hanen, behalve voor in de pan of dierlijke consumptie.

ingrid
Land: nederland

Berichtdoor ingrid » 06 mar 2010 18:48

Ik heb ook 2 van die dikke dames en zoals gezegd zijn het rustige, gemoedelijke kippen.
Die van mij zijn nu ong. 2,5 jaar hier en ze zijn nog nooit broeds geweest, dat laten ze over aan de brahma's en cochinkrielen ;)

mintaka

Berichtdoor mintaka » 06 mar 2010 19:18

Vier jaar heb ik ze, nog nooit een New Hampshire broeds geweest. Dat is eruit gefokt in de loop der decennia...
Daarom heb ik vorig jaar Wyandotjes en Zijdehoenders bijgenomen ;-)

mintaka

Berichtdoor mintaka » 06 mar 2010 19:19

harmony schreef:Martine en Melissa, wat hebben jullie overigens als omheining van de ren gebruikt en hoe hoog heb je deze gemaakt?

gewone tuindraad, met zo van die langwerpige gaten...
1,5 meter hoog

in het begin, toen ze nog niet hun volwassen gewicht hadden bereikt, zijn ze er een paar keer ingeslaagd om erover te vliegen, nu doen ze dat niet meer
de andere kipjes zijn er trouwens ook nog nooit overheen gegaan...

Terug naar “Kippen Algemeen”