Naaktslakken invasie

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
AJsanne
Berichten: 247
Lid geworden op: 18 apr 2011 19:27
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Friesland

Re: Naaktslakken invasie

Berichtdoor AJsanne » 15 jun 2011 18:41

Lies schreef:
Nou ja, het is wel duidelijk :gutgut:

Absoluut :gluiplach:


Je maakt me niet zo gauw bang hoor, Lies. hahaha!! (geintje) :gluiplach: :gutgut:

Ik heb gisteravond wat koffiedik rondom de ren gestrooid en het heeft gewerkt, geen slakken gezien! :D
Ik blij en de slakkenliefhebbers op het forum ook... hehe :cool:

gerda haubourdyn
Berichten: 1697
Lid geworden op: 07 mar 2011 22:02
Land:
M/V: V

Re: Naaktslakken invasie

Berichtdoor gerda haubourdyn » 15 jun 2011 18:43

heel simpel op te lossen zet potjes BIER en ze gaan er gegarandeerd in.Eens ze er in liggen raken ze niet meer uit het potje.Kippen lopen geen gevaar want je kan die potjes zetten buiten de ren de slakken ruiken het bier en zijn niet te houden.

Gebruikersavatar
AJsanne
Berichten: 247
Lid geworden op: 18 apr 2011 19:27
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Friesland

Re: Naaktslakken invasie

Berichtdoor AJsanne » 15 jun 2011 18:46

gerda haubourdyn schreef:heel simpel op te lossen zet potjes BIER en ze gaan er gegarandeerd in.Eens ze er in liggen raken ze niet meer uit het potje.Kippen lopen geen gevaar want je kan die potjes zetten buiten de ren de slakken ruiken het bier en zijn niet te houden.


Ja, maar laat het Lies niet horen... :gutgut:
Is dat optie twee, als ze de angst voor koffiedik hebben overwonnen! Bedankt Gerda!

Gebruikersavatar
Pukkie
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 jul 2008 21:35
Land: nl
M/V: V

Re: Naaktslakken invasie

Berichtdoor Pukkie » 16 jun 2011 00:18

AJsanne schreef:Ja, maar laat het Lies niet horen... :gutgut:


Haha, nee ik zal ook nooit voor de lol slakken verzuipen ed, maar soms heb je echt plagen ( ik zelf nog niet gehad hoor ), en dan moet je er gewoon vanaf, het stikt hier bv gewoon van de mieren, zo erg dat het niet leuk meer is, en er is niks wat helpt, iedere keer als je buiten bent geweest lopen er weet een paar op je, ze zitten in je planten/bomen, eten enz :crazyeyes: .

Maar Lies, ik heb er vandaag, speciaal voor jouw, 4 gered en bij de buren in de tuin gezet, zodat ik ze niet zou vermoorden met de hogedrukspuit :mrnono:

Gebruikersavatar
Lieve
Berichten: 13755
Lid geworden op: 01 okt 2002 21:59
Land: Belgie
M/V: V
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Naaktslakken invasie

Berichtdoor Lieve » 16 jun 2011 07:19

wat zullen de buren blij zijn... :frons:

Joeri...
Berichten: 1778
Lid geworden op: 11 aug 2009 00:00
Land: be
M/V: M

Re: Naaktslakken invasie

Berichtdoor Joeri... » 16 jun 2011 09:42

Slakken kunnen ook ziektes met zich meebrengen. Denk ik maar aan leverbot. Mijn vader heeft een stuk moeras drooggelegd, of liever, droger gelegd. Daar zitten veel slakken en die hebben leverbot in zich. De kippen eten dan de slakken op en krijgen leverbot. Vastgesteld door da trouwens omdat er veel kippen stierven op onverklaarbare wijze. Vroeger kwam dat veel meer voor en ook bij vee op de weide was het een oorzaak van veel onheil. Oplossing, slakkenkorrel strooien rond de ren zodat de kippen er niet aan kunnen. Na twee jaar heeft hij er geen last meer van. Misschien niet de beste oplossing of meest diervriendelijke oplossing, maar wel effectief en dat was nodig.

Normaal kan het geen kwaad als er slakken in de tuin zitten. Kippen eten ze op zonder veel probleem. Je kan ook proberen loopeendjes te houden, dat zouden slakkenruimers zijn en ze sparen de planten. Bovendien zijn het nog eens superleuke dieren. Ik overweeg om er aan te schaffen om de slakken hier in te dijken.

Gebruikersavatar
Pukkie
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 jul 2008 21:35
Land: nl
M/V: V

Re: Naaktslakken invasie

Berichtdoor Pukkie » 16 jun 2011 12:06

Lieve schreef:wat zullen de buren blij zijn... :frons:


Haha, die doen toch niks met hun tuin, een bos van onkruid :mrgreen:

amarins
Berichten: 701
Lid geworden op: 04 jul 2009 10:17
Land: Friesland
M/V: V

Re: Naaktslakken invasie

Berichtdoor amarins » 16 jun 2011 17:13

Slakken horen voor mij gewoon bij de natuur, punt uit.

Gebruikersavatar
AJsanne
Berichten: 247
Lid geworden op: 18 apr 2011 19:27
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Friesland

Re: Naaktslakken invasie

Berichtdoor AJsanne » 16 jun 2011 22:08

Tsja, dat zal een eeuwige discussie blijven...
Als er teveel vossen, zwijnen etc... zijn schieten ze ze ook af...ook niet leuk!!!

Een paar slakjes is niet zo erg maar als ze met hordes tegelijk aan komen zetten, wordt ik daar niet bepaald blij van... 'Heb vanavond een klein vogeltje die uit het nest is gevallen naar de vogelopvang gebracht, heb ik 't weer goed gemaakt..... hihi :gutgut:

Gerda_H
Berichten: 370
Lid geworden op: 25 mei 2011 12:20
Land: nl
M/V: V
Locatie: de Wilp (GR)
Contacteer:

Re: Naaktslakken invasie

Berichtdoor Gerda_H » 16 jun 2011 23:44

Mijn tuin zit ook vol slakken,en af en toe komen ze zelfs bij mij in huis. Die spoel ik dan wel door het toilet hoor. Inderdaad,een paar slakken is niet erg,maar als er een ware invasie is,dan zou ik dat ook niet leuk vinden.Dan doe ik er ook wat aan hoor.


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google en 12 gasten