even voorstellen

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Peppie
Land: Belgie
M/V: V

even voorstellen

Berichtdoor Peppie » 09 feb 2012 09:08

Hallo ik ben marianne uit neeroeteren,belgie en ik wil mezelf en mijn beestjes eerst even voorstellen hier. Nadat ik een tijdje heb meegelezen en inmiddels veel geleerd over het houden van kippen heb ik mezelf nu ook aangemeld op jullie leuke forum.Erg leerzaam hier!!
Ik ben vorig voorjaar begonnen met kipjes en had twee witte leghorns(de sneeuwwitjes) en een zwarte legkip(mona) aangeschaft. Kort daarna zijn er nog twee kriel zijdehoentjes kuikentjes(peppie& kokkie)bijgekomen en ik kan wel zeggen dat ik met het kippenvirus(en vooral het zijdehoentjesvirus) besmet ben geraakt. Wat zijn dat toch leuke beestjes,ik geniet iedere dag van hun gezelligheid.
Onlangs is een van de twee leghorns plotseling oveleden,ze lag gewoon dood in het nachthok. Nu heb ik er nog maar 4 stuks lopen op een weitje van 500 M2,dus ik wil dit jaar nog wat uitbreiden.
Gisteren kreeg ik een telefoontje van de zijdehoentjes fokster bij mij in de buurt,dat de eerste kuikentjes uit aan het komen waren en zaterdag ga ik er een paar ophalen om zelf op te fokken. ik heb binnen ook plaats genoeg,dus kunnen ze lekker warm binnen.
Nu heb ik nog een vraag aan jullie. Ik heb vorige zomer enkele prachtige brahma's gezien en zou van dit ras misschien ook nog een koppel willen hebben. nu zegt men dat deze dieren rustig en lief zijn en niet veel graven,maar wat is jullie ervaring hiermee ? Ik zou dan wel de wei opsplitsen in twee,zodat de zijdehoentjes apart kunnen zitten want een brahma haan en een zijdehoenkriel lijkt me niet zo'n goed idee. Maar ik vond de brahma hanen juist erg mooi.

groetjes,
marianne

brenda17
Land: Limburg

Re: even voorstellen

Berichtdoor brenda17 » 09 feb 2012 09:38

Hallo welkom!

Ik las dat je zijdehoenkuikentjes gaat halen. Leuk!
Maar heb je al een warmtelamp?

Voor de rest, je kan twee weides maken. Die heb je ook nodig omdat je de kuikens niet zomaar bij de oudere dieren kan zetten. Dat kan je pas doen als ze rond de 2 à 3 maanden oud zijn. En dan is er nog een kans dat het misloopt.

Misschien kan je straks al je zijdehoenders zo oud zijn Brahma's zoeken van ongeveer dezelfde leeftijd en ze samen laten opgroeien. Later kan je ze dan scheiden en de groepen zo indelen als je wilt.

caprille2
Land: Nederland

Berichtdoor caprille2 » 09 feb 2012 09:45

welkom op dit forum :hoera:

Isabel
Land: Nederland

Berichtdoor Isabel » 09 feb 2012 09:48

Welkom!

Peppie

Berichtdoor Peppie » 09 feb 2012 09:51

brenda17 schreef:Ik las dat je zijdehoenkuikentjes gaat halen. Leuk!
Maar heb je al een warmtelamp?

Yep,ik heb al bijna de hele uitzet bij mekaar,een grote caviakooi en warmtelamp. Straks aleen nog even kuikenvoer halen en kleine bakjes. Ik vind het zo spannend die kuikentjes,net of ik mamma wordt :mrgreen: Ze blijven inderdaad eerst lekker binnen en als ze 2 a 3 maanden zijn geleidelijk aan naar buiten in een apart stuk of een losse verplaatsbare ren.dat weet ik nog niet.

Rob Chaams hoen
Land: nl
M/V: M

Berichtdoor Rob Chaams hoen » 09 feb 2012 10:48

hoi, welkom!

op 500m2 kun je wel meerdere rennen maken met nachthok, wat een luxe :duimop:

jantien
Land: nederland

Berichtdoor jantien » 09 feb 2012 14:22

Hoi Peppie,

met zoveel ruimte kun je alle kippen rustig door elkaar laten lopen hoor :gulzig:
Dus de kleintjes bij de groten, heb ook een heel weiland vol vanaf maatje chabo tot maat grote brahma.
Ja en die brahma 4hanen zijn pràchtig, ik heb er dan ook 5 :gutgut:

bolliebollien
Land: bel

Berichtdoor bolliebollien » 09 feb 2012 15:08

Dag Peppie,
welkom hier op deze forum!

pauli13
Land: belgie

Berichtdoor pauli13 » 09 feb 2012 15:26

Welkom, en veel (lees)plezier hier

Peppie

Berichtdoor Peppie » 09 feb 2012 15:35

Bedankt allemaal!!!
Jantien,gaan de brahma hanen bij jou niet proberen de kleintjes te treden?? Of is het verschil dan zo groot dat dat niet lukt?

Terug naar “Kippen Algemeen”