Brahma's en zijdehoentjes??

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Peppie
Berichten: 1049
Lid geworden op: 08 feb 2012 19:00
Land: Belgie
M/V: V

Brahma's en zijdehoentjes??

Berichtdoor Peppie » 08 mar 2012 15:14

Ik weet niet wat te kiezen!! Ik ben vorig jaar verliefd geworden op de brahma's en zou graag zelf een koppel aanschaffen. Ja ook met haan want die vind ik nog het allermooist.
Nu ben ik net gaan kijken bij een fokker hier in de buurt en die had ook een paar hele mooi brahma krielen zitten.
Nu weet ik niet meer welke ik zal nemen. Ik vraag me namelijk een paar dingen af:
Kunnen ze samen met mijn krielzijdehoentjes lopen. Ik ben bang dat zo'n grote haan mijn krieltjes helemaal plet.
Alhoewel ik wel al van iemand hier gehoord heb dat haar brahmaan de kleintjes met rust laat.
Ik kan ook de brahma krielen nemen,maar dan gaat de haan ook de kleintjes treden,alleen is dat minder gewicht.
Ik kan de zijdehoentjes en de brahma's wel apart in een weitje zetten maar dan moet ik wel nieuwe afrasteringen gaan maken. Een apart hok heb ik nog en dat is ook groot genoeg voor de brahma's. Plaats heb ik ook genoeg(totale wei is 400 m² ) maar ik zou het jammer vinden om die grote ruimte op te splitsen.
Nu kan ik er natuurlijk ook voor kiezen om alleen brahma hennen te nemen en geen haan.Maar die vind ik nu juist het mooist.
Alleen had deze fokker momenteel alleen nog maar brahma kriel hennen en geen grote. Ik heb wel al 3 hele mooie kleuren gezien die ik wel zou willen hebben, nl.1 goudpatrijs,1 blauwe en 1 Isabel.
Hmmmm wat is nu wijsheid? Wat denken jullie ervan?

Gebruikersavatar
Ricck
Berichten: 2469
Lid geworden op: 20 aug 2011 21:33
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Nederland

Re: Brahma's en zijdehoentjes??

Berichtdoor Ricck » 08 mar 2012 15:28

Ik had tegenover gestelde, ik had namelijk een brahma haan en wilde er gewone zijdehoenders bijzetten.
Sommige zeiden dat de Brahma de zijdehoentje zou pletten andere beweerde dat de brahma haan alleen zijn eigen hennen zou treden.

Nu heb ik hier ook 2 legkippen ter grote van een normale zijdehoender lopen en die treed hij indd wel eens, maar het levert niet echt problemen op.

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11779
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Brahma's en zijdehoentjes??

Berichtdoor jantien » 08 mar 2012 16:22

Ik heb hier alle soorten en maten door elkaar lopen en dat leeft prima met elkaar.
Dus van sebrightje tot grote brahmahaan en er is er nog nooit eentje geplet :mrnono:
Ja ik snap dat je de grote brahmahanen mooi vindt, die zijn nu eenmaal helemaal :duimop: geweldig

Peppie
Berichten: 1049
Lid geworden op: 08 feb 2012 19:00
Land: Belgie
M/V: V

Re: Brahma's en zijdehoentjes??

Berichtdoor Peppie » 08 mar 2012 16:42

Jantien,vertel eens hoe ze in het "echt" zijn. Zijn t echt zo vriendelijke en rustiger,statige dieren als ik me erbij voorstel. Iedereen die ze heeft is er helemaal weg van,geloof ik. De fokker had nog grote goudpatrijs haan zitten,een prachtige jongen!

Ricck,en waarom heb je toch geen zijdehoentjes genomen? Of komen die er nog? Die zijn namelijk ook erg leuk( mijn eerste liefde ik de kippen)

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11779
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Brahma's en zijdehoentjes??

Berichtdoor jantien » 08 mar 2012 16:57

Als je in de buurt zou wonen, zou je eens hier moeten komen kijken! :gulzig:
Het zijn inderdaad rustige, statige en supervriendelijke dieren die ook zeer tolerant zijn tegenover elk ander dier.
De krielen zijn wat dat betreft weer heel anders is mijn ervaring.

Gebruikersavatar
Marianneke50
Berichten: 755
Lid geworden op: 06 jul 2010 14:19
Land: nederland
M/V: V

Re: Brahma's en zijdehoentjes??

Berichtdoor Marianneke50 » 08 mar 2012 20:21

Ik ben begonnen met 2 buff columbia brahma's terwijl ik op zoek was naar grote orpingtons en mijn dames waren helemaal niet gemoedelijk maar 2 ontzettende truttebollen, en zeer intolerant naar mijn andere kippen
De kuikens die 1 van hen een jaar later uitbroedde waren dat echter wel en vooral het haantje was een super lieverd, hij zit nu op een kinderboerderij waar geestelijk gehandicapten werken en die zijn echt knetter gek met hem.
Ik heb dan ook mijn bufjes ingeruild voor grote orpingtons en heb op dit moment naast deze dames nog legkipjes mixjes, cochintjes en wyandotte lopen
Zie onderschrift

Peppie
Berichten: 1049
Lid geworden op: 08 feb 2012 19:00
Land: Belgie
M/V: V

Re: Brahma's en zijdehoentjes??

Berichtdoor Peppie » 09 mar 2012 11:23

Er zijn toch zeker nog meer brahma eigenaren hier,die trots zijn op hun beestjes (en daar iets over willen vertellen)

Peppie
Berichten: 1049
Lid geworden op: 08 feb 2012 19:00
Land: Belgie
M/V: V

Re: Brahma's en zijdehoentjes??

Berichtdoor Peppie » 09 mar 2012 20:53

Ik ga morgen kijken naar brahma hennen bij een andere fokker hier in de buurt. Hij had nog 4 goudpatrijs hennen van sept.2011 zitten. Spannend,ben heel benieuwd hoe ze er uit zien.
Zou het geen probleem zij deze hennen aan de vreemde haan ( die ik al gezien gad bij de andere fokker)te koppelen?
Volgens mij zijn ze ongeveer even oud.
Ik denk dat ik het toch ga proberen met de zijdehoentjes erbij. Als het niet gaat,kan ik nog altijd apart stuk afzetten voor de kleintjes.

Gebruikersavatar
Ricck
Berichten: 2469
Lid geworden op: 20 aug 2011 21:33
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Nederland

Re: Brahma's en zijdehoentjes??

Berichtdoor Ricck » 09 mar 2012 22:22

Mijn grote brahma haan is echt een top dier!
Rustig, helemaal niet agressief maar wel super nieuwsgierig, altijd achter je aan waggelen..

Als ik ze eten geef maakt hij ook 10 minuten lang allemaal blije energieke geluiden :puh2:

Peppie
Berichten: 1049
Lid geworden op: 08 feb 2012 19:00
Land: Belgie
M/V: V

Re: Brahma's en zijdehoentjes??

Berichtdoor Peppie » 09 mar 2012 22:47

Hey Rick,ik zie dat Je ook krieltjes hebt. Hebben die samen met de brahma's lopen? En Hoe gaat dat?


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten