zijdehoen en regen
zijdehoen en regen
Mijn krielkippen rennen naar binnen als het regent. Ik neem aan dat een zijdehoen op dezelfde manier op regen reageert?
Re: zijdehoen en regen
De meeste kippen zullen onderdak zoeken, maar geen kip is hetzelfde. Wie weet tref je één die met alle plezier door de regen loopt....
Bij een korte hevige bui zal een kip meestal beschutting zoeken, wanneer het gedurende een langere periode regent dan zullen ze vaak de regen trotseren (en nat worden).
- BarnieAussieChickie
- Land: Nederland
- M/V: V
Ik merk hier dat ze inderdaad langdurige motregen wel trotseren, maar ik heb dus geen zijdehoenders
hallo
Die van mij regelen zelf of ze nat worden of niet. Meestal worden ze nat of het moet echt te hard regenen en dan zoeken ze de overdekte ren op waar ze ook lekker rond kunnen scharrelen.
Het ziet er trouwens echt niet uit als ze nat zijn! Met hun punk kopjes

aakoerts schreef:hallo
? Hallo terug?
Welkom

jgeelhoed schreef:Die van mij regelen zelf of ze nat worden of niet. Meestal worden ze nat of het moet echt te hard regenen en dan zoeken ze de overdekte ren op waar ze ook lekker rond kunnen scharrelen.
Dus eigenlijk hetzelfde als mijn 3 kipjes. Soms zijn ze nat...en soms stuiven ze naar binnen

Hier regent al de hele ochtend en hebben ze tot nu toe een tijdje buiten gezeten, toen weer in de overdekte ren en nu zijn ze weer kletsnat in de regen aan het scharrelen
Echt bizar hoe weinig kip er over blijft als ze nat zijn

Echt bizar hoe weinig kip er over blijft als ze nat zijn

Op dit moment zijn de mijne idd ook aardig nat. Hahaha en dat zijn geen zijdehoenders