‘Eet niet meer dan drie eieren van eigen kippen per week’

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Estemy
Land: Nederland
M/V: V

Re: ‘Eet niet meer dan drie eieren van eigen kippen per week

Berichtdoor Estemy » 01 dec 2014 11:58

Al paar jaar eet ik bijna elke dag 2 eieren, want ik volg het low-carb dieet. In principe mag ik dus weinig koolhydraten eten. Eieren is puur vet en proteïne en dus moet ik ze elke dag eten (andere optie is vlees en groente, maar dat is wat duurder en dat eet ik al s'avonds). Ik mag heel veel vet eten, want ik eet bijna geen koolhydraten (dat is suikers en ze zitten in bloem, aardappel, rijst, pasta, snoep, brood, melkproducten enz.) en dan wordt al dit vet energie. Waarom leef ik low carb? Voor mij werkt het gewoon beter, overgewicht blijf weg en, ja, in de wc werkt alles beter, want ik krijg heel veel groente binnen. Geen buikproblemen dus. Ik eet alleen koolhydraten in wat fruit en ook in groente, als ze uit mijn eigen tuin komen. Daarom ben ik ook begonnen met kippen houden, 2 pakken eieren in een week (voor 2 personen)...zelfs dat wordt wat duur.

Als ik zou normaal eten, zou ik niet zo veel eieren eten. Het vet wordt dan niet energie, want mijn lichaam zou dan al vol zijn van koolhydraten. Natuurlijk is het dan waar dat je elke dag geen eieren (+ boterham erbij) wil, anders wordt je er dik van (apart als je heel veel fysiek beweegt, maar dat doet een gemiddelde Nederlander niet).

Terug naar “Kippen Algemeen”