niet weg te krijgen stank van blinde darm mest

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
Dani
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 sep 2014 16:47
Land: Nederland
M/V: V

Re: niet weg te krijgen stank van blinde darm mest

Berichtdoor Dani » 16 jan 2015 18:31

Ik heb geen probleem met poepjes van kippen maar daar ging het hier niet over! De blindedarm ontlasting vind ik gewoonweg vies en stinken maar dat hoort gewoon bij kippen en ik heb ze er niet minder lief om. Ik heb een sphynx en ontlasting daarvan stinkt ontzettend erg; veel meer dan bij gewone HTK katten maar wil haar nooit meer missen.......

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11779
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: niet weg te krijgen stank van blinde darm mest

Berichtdoor jantien » 16 jan 2015 18:35

Dani schreef:Ik heb geen probleem met poepjes van kippen maar daar ging het hier niet over! De blindedarm ontlasting vind ik gewoonweg vies en stinken maar dat hoort gewoon bij kippen en ik heb ze er niet minder lief om. Ik heb een sphynx en ontlasting daarvan stinkt ontzettend erg; veel meer dan bij gewone HTK katten maar wil haar nooit meer missen.......


Sorrie hoor, wist niet dat je gelijk zo boos werd,maar twee kippen leggen echt geen 12 vieze poepjes op een dag :mrnono:
Dus daarom dacht ik dat je het over gewone poepjes had, niet zo vreemd toch??

Gebruikersavatar
Dani
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 sep 2014 16:47
Land: Nederland
M/V: V

Re: niet weg te krijgen stank van blinde darm mest

Berichtdoor Dani » 16 jan 2015 18:47

Die van mij hebben idd 3x per dag blindedarm mest. In de ochtend, middag en avond. Altijd een hoopje en erachteraan even later een heel klein hoopje.

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11779
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: niet weg te krijgen stank van blinde darm mest

Berichtdoor jantien » 16 jan 2015 19:37

Dani schreef:Die van mij hebben idd 3x per dag blindedarm mest. In de ochtend, middag en avond. Altijd een hoopje en erachteraan even later een heel klein hoopje.


Dan heb je heeeel aparte kipjes :gutgut:

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5581
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: niet weg te krijgen stank van blinde darm mest

Berichtdoor tuff cookie » 16 jan 2015 19:55

De lucht van blindedarmpoep aan je handen kun je er met azijn heel goed af krijgen.

Bia73
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jul 2012 18:12
Land: NL
M/V: V

Re: niet weg te krijgen stank van blinde darm mest

Berichtdoor Bia73 » 16 jan 2015 22:53

Je handen "wassen" met een voorwerp van RVS werkt super tegen nare luchtjes. Ik gebruik altijd mijn knoflookpers na het snijden van uien, knoflook en rode peper. Zal ook wel werken met jouw probleem.

Gebruikersavatar
BarnieAussieChickie
Berichten: 808
Lid geworden op: 08 sep 2014 18:28
Land: Nederland
M/V: V

Re: niet weg te krijgen stank van blinde darm mest

Berichtdoor BarnieAussieChickie » 16 jan 2015 22:59

tuff cookie schreef:De lucht van blindedarmpoep aan je handen kun je er met azijn heel goed af krijgen.


Dank je Tuff! Ik had zoiets ook al gemerkt! Maak de deurmat er nu ook mee schoon, en wil schoonmaakazijn in een spray gaan doen en die bij de achterdeur zetten. Nu is alleen ineens de schoonmaakazijn op bij de hoogvliet..... :roll:

Gebruikersavatar
BarnieAussieChickie
Berichten: 808
Lid geworden op: 08 sep 2014 18:28
Land: Nederland
M/V: V

Re: niet weg te krijgen stank van blinde darm mest

Berichtdoor BarnieAussieChickie » 16 jan 2015 23:00

Bia73 schreef:Je handen "wassen" met een voorwerp van RVS werkt super tegen nare luchtjes. Ik gebruik altijd mijn knoflookpers na het snijden van uien, knoflook en rode peper. Zal ook wel werken met jouw probleem.

Oh grappig! Ik kende al zo'n 'zeepje' van RVS (die bij mij trouwens WEL ging roesten, maargoed) maar het kan dus ook met andere voorwerpen! Even rondzoeken in de keuken..... ;)

Gebruikersavatar
BarnieAussieChickie
Berichten: 808
Lid geworden op: 08 sep 2014 18:28
Land: Nederland
M/V: V

Re: niet weg te krijgen stank van blinde darm mest

Berichtdoor BarnieAussieChickie » 16 jan 2015 23:05

Guppie1970 schreef:Tja ..... laat ik voor op stellen dat ik je wel begrijp , maar als je je kipjes fijn los wil laten lopen , zal je er toch niet zo,n probleem van moeten maken ...

Dat kipjes in hun eigen stevige drollen en dunne flatsen gaan staan , geeft al aan dat ze er zelf helemaal niet om geven , dus dat hun nachthok wat "ruikt" dat zal ze echt niet deren , en daar zijn kippen al helemaal niet mee bezig ! :mrnono:

Als je het echt allemaal zo storend vind zal je plastic wegwerp handschoenen moeten gaan dragen en plastic beschermhoesjes om je schoenen , en je hond binnenhouden ...

Hier lopen 30 kippen vrij rond , en ook een hond , dus ik weet waar je het over hebt , qua "kippenpoep" naar binnen lopen , en in het begin moet ik er ook erg aan wennen , maar nu 2 jaar later haal ik mijn schouders ervoor op en er staat gewoon 24 uur per dag een keukenrol en vochtige doekjes klaar bij de keukendeur ...
En wat de geur aan je handen betreft ... tja .. volgens mij zit de geur voornamelijk tussen je oren , en denk je dat het bij voorbaat al stinkt ... valt allemaal best wel mee ...

Ik kreeg ooit een wijze tip van iemand hier op het forum : Vergeet NIET te GENIETEN van je kipjes , laat al het andere eromheen niet zo belangrijk zijn !



Dank je Guppie!! Je hebt het mooi verwoord. :worship:

Gebruikersavatar
sjoeke
Berichten: 2518
Lid geworden op: 03 jun 2010 19:35
Land: belgie
M/V: V
Locatie: kemzeke

Re: niet weg te krijgen stank van blinde darm mest

Berichtdoor sjoeke » 17 jan 2015 15:11

Mijn kippen deponeren hun groene mest het liefst op de mat aan de voordeur.ik vermoed een complot......om de geur weg te krijgen van je stoep kun je het best natuurlijke produkten gebruiken...vooral groene zeep ,citronella of soda doen wonderen.dit geld trouwens ook andere dierlijke uitwerpselen.als je geparfumeerde produkten gebruikt zoals ajax versterk je de geur door de parfum. Je handen wassen met een stuk tomaat helpt ook tegen de stank op de handen.


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten