Krijskipjes

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Mio
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Krijskipjes

Berichtdoor Mio » 24 feb 2015 14:01

We zijn vorig jaar juli begonnen met drie Wyandotte kriel-hennetjes. Een van de drie werd al snel de leidster en dat is te horen ook. Later begon een van de anderen ook mee te doen. Elke dag vaak meerdere malen gezeur en gekrijs. En om wat eigenlijk? Ze hebben het achterste deel van onze achtertuin ± 30 M2 bijna geen steen, dus ze kunnen lekker scharrelen. Continu legkorrel en water ter beschikking verder handen vol graan en bijna dagelijks yoghurt met sinaasappelpulp en andere restjes wat met name 'Krijsje' heerlijk vindt. Vaak als ze ons zien dan begint het maar ik hoor ze ook als ik aan de andere kant van het huis ben. We wonen in een woonwijk met tamelijk intolerante buren... en zal ze moeten wegdoen voordat de buurt een actie tegen ons begint. Weliswaar met bloedend hart...

Wie heeft de gouden tip om de dames rustig te houden. Er zijn kippen zijn die je niet of nauwelijks hoort. Hoe houd je ze tevreden?

Doortje58

Re: Krijskipjes

Berichtdoor Doortje58 » 24 feb 2015 14:08

Jeetje, zou jij echt je kipjes weg doen om die reden? :shock:
Hebben die mensen geen kinderen die buitenspelen?
Mogen die dan ook geen herrie maken soms?
Zou me er niks van aan trekken hoor.........
Als het weer wat warmer wordt en er komen weer meer geluiden buiten, van mensen, kinderen en andere dieren, worden die geluiden van jouw kipjes ook minder, of vallen ze weg tegen de andere geluiden.......... ;)

Trea
Gebanned

Berichtdoor Trea » 24 feb 2015 14:13

Misschien een beetje sneu voor je kipjes maar als je nou gewoon nooit meer verwenvoedsel geeft en alleen maar kippengranen en kippenkorrel dan houdt het misschien na een poosje vanzelf op omdat ze niks speciaals meer verwachten??

Mio
Contacteer:

Berichtdoor Mio » 24 feb 2015 14:40

Als het weer wat warmer wordt en er komen weer meer geluiden buiten, van mensen, kinderen en andere dieren, worden die geluiden van jouw kipjes ook minder, of vallen ze weg tegen de andere geluiden.......... ;)

We zijn juist bang dat als de ramen weer lekker opengaan en blijven en als de mensen lekker in de tuin willen zitten om van het voorjaarszonnetje te genieten dat de ergernis groeit. En misschien was het geven van o.a. Kippensnoep om ze tam te maken, hetgeen is gelukt, inderdaad geen goed idee. Zucht...

sjoeke
Land: belgie

Berichtdoor sjoeke » 24 feb 2015 14:45

Kun je er dan niet voor zorgen dat ze je niet meer zien?(eventueel tijdelijk..)mischien kun je een stukje zeil voor hun ren hangen.en geef ze alleen de aandacht die ze nodig hebben.

Mio
Contacteer:

Berichtdoor Mio » 24 feb 2015 14:53

mischien kun je een stukje zeil voor hun ren hangen.en geef ze alleen de aandacht die ze nodig hebben.

Je krijgt inderdaad het gevoel dat hier sprake is van verwende kindertjes. En zo klinkt hun 'gezeur' ook. Ik zal het zeilidee gaan uitvoeren. Hopelijk helpt dit. Want wegdoen is erg pijnlijk, ook voor hun!

BarnieAussieChickie

Berichtdoor BarnieAussieChickie » 24 feb 2015 21:04

Hebben ze ook gras tot hun beschikking? Ik krijg het idee dat bij mij het gezeur toenam toen het gras afnam :gutgut:
Als ik elders gras geplukt heb en versnipper voor ze, zijn ze daar blij mee. Ze besteedden voordien veel tijd aan het plukken van stukjes gras, en het lijkt ook goed te verzadigen.
Bij mij zijn ook de twee tamste het meest om lekkers aan het bedelen. Misschien ook om aandacht. Ze willen geloof ik dat ik ook in de tuin kom scharrelen ;)

Swoentje

Berichtdoor Swoentje » 24 feb 2015 23:27

Als je je ergens aan ergert, dan lijk je het ook veel meer te horen is mijn ervaring. Of als je bang bent dat iemand anders er zich aan zou kunnen storen.
Hebben je buren er al iets van gezegd dan? Akelig om zo te moeten wonen.....

tuff cookie
Land: nederland

Berichtdoor tuff cookie » 25 feb 2015 07:49

Wat volgens mij goed helpt is regelmaat in hun leven brengen zodat ze weten wanneer ze eten krijgen en wanneer ze groente krijgen enzo. Op die manier weten ze wat er komen gaat. Ik denk als je dat aan houdt dat je na een week al verbetering merkt.

karuna
Land:

Berichtdoor karuna » 25 feb 2015 09:15

Los van hoe je ze houdt of welke aandacht of hapjes ze geeft je hebt er soms van die mekkeraars tussenzitten. Heeft hun verblijf nog spannende dingen zoals struiken, hoogteverschillen enz? Is het een zeur geluid of echt gillen?

Wij hebben er ook een paar gehad en wonen ook in een woonwijk, om deze reden zijn er een aantal dames hier verhuisd naar een plekje buiten de stad omdat het echt te gek werd. Als je straten verderop een van je kippen nog hoort gillen om niks woont dat niet heel rustig als er zeur van wijkgenoten wonen.

Terug naar “Kippen Algemeen”