Krijskipjes

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
lnge
Moderator
Land: nederland
M/V: V

Re: Krijskipjes

Berichtdoor lnge » 26 apr 2015 14:18

Of een opknapproject heeft zoals een houten bootje wat met de machine geschuurd wordt, gelakt en weer geschuurd enz.

Mio
Land: Nederland
Contacteer:

Berichtdoor Mio » 26 apr 2015 15:18

Kip La La schreef:Neh niks aan te doen.
Ik ben onderhand ook blij als er lawaai in de buurt wordt gemaakt.
Genieten; iemand die met een 1watts bladblazer of "hogedrukspuit" heel de dag bezig is. :mrnono:

Tis raar maar waar enkel de enige overlevings-strategie binnen de huidige woonwijken.
Gelukkig hebben we ook een moestuin, elders, waar we dan even heen kunnen vluchten, pfff.
En laat de zomer dan nu maar komen...

BarnieAussieChickie

Berichtdoor BarnieAussieChickie » 23 mei 2015 23:09

Nu als er iemand krijst, meestal bij de keukendeur, krijgt een straaltje met water uit een plantenspuit. Ze snappen dit bijzonder goed, ze houden vaak al op als ik m alleen maar pak.
Fabienne heb ik ook het woord: KLAAR! geleerd, als ik dat heel beslist zeg, snapt ze ook dat ze moet kappen.
Genoeg aandacht geven als ze lief zijn werkt preventief.

Trea
Gebanned

Berichtdoor Trea » 24 mei 2015 01:20

Super BAC, dat heb je heel mooi voor elkaar. :duimop:

Skadi
Contacteer:

Berichtdoor Skadi » 24 jun 2016 14:11

Mijn kippetjes zijn ook van die zeurende krijsjes! Heel herkenbaar dit onderwerp haha.

José
Contacteer:

Berichtdoor José » 25 jun 2016 09:12

Goh, zijn die van mij toch beter opgevoed. Ik heb mijn slaapkamer op de beganegrond met tuin en terras aangrenzend. Als de dames 's ochtends zo rond 6 uur via de leuning van een stoel luid kakelend tegen mijn slaapkamerraam komen tikken en met veel kabaal de plantenbakken beginnen te slopen roep ik alleen een keer "kippensoep" en "pan" door het open raam en dan zijn ze weer vertrokken naar elders. :gutgut:

Dit is echt zo, en uiteraard gaat het ze niet om de woorden die je zegt, het feit dat ze je even horen is voor hen blijkbaar genoeg om rustig aan hun scharreldag te beginnen. En dan hoor ik ze pas een paar uurtjes later weer als de eerste eieren gelegd worden. Mijn buren hebben er geen enkele moeite mee, vinden het juist leuk.
Ik ben in het begin bij de dichtstbijzijnde buren langs gegaan met een doosje eieren en heb ze gevraagd of ze last van het geluid hadden. Totaal niet dus. Mjn tip: probeer op die manier er achter te komen of ze het vervelend vinden. Grote kans dat dat helemaal meevalt en dan maak je je niet langer voor niets zorgen.

Skadi
Contacteer:

Berichtdoor Skadi » 25 jun 2016 14:22

Nou ik vind het niet zo erg op dit moment, ze krijsen me niet (vaak) wakker. :mrgreen: En de buren zorgen voor méér overlast dan mijn kipjes. Aan de éne kant hebben ze 2 krijsende demoontjes waarvan er één de héle godganse dag hysterisch jankt als ze haar zin niet krijgt of om andere redenen, letterlijk. En aan de andere kant komt er óf luid geruzie en gescheld óf Marokkaanse jengel'muziek'. Dus ja, dan hoor ik toch liever mijn zeurende en krijsende tokkies. :mrgreen:

Mio
Contacteer:

Berichtdoor Mio » 25 jun 2016 16:20

Tja, woonwijken, zijn niet alles. Onze kipjes gaan redelijk goed wat geluid betreft. Meestal zijn ze rustig, maar af en toe hebben ze van die dagen dat ze maar blijven tokkelen op niveau. En als dat net in het weekend valt dan ga ik onmiddellijk naar ze toe om ze gerust te stellen. Want ik vind het belangrijk dat onze buren, die ons overigens compleet negeren, van hun welverdiende weekend kunnen genieten.

karuna
Land:

Berichtdoor karuna » 25 jun 2016 19:43

Ik merk wel verschil in type kip ook. De een maakt meer herrie dan de ander. Soms zitten er stressers tussen die op alles reageren en in de stress schieten.

Door omstandigheden heb ik er nu nog maar 4 over en die hoor je nagenoeg niet. Alleen als er een kat in de buurt of achter de schutting komt wordt er gemeld en een kan soms haar buien hebben dat ze klagend bij de achterdeur gaat zitten in de hoop op wat lekkers. Ik beperk daarom de extraatjes tot 2 keer per dag hooguit. S ochtends bij het loslaten zodat ik kan zien dat ze normaal en gezond zijn. En s middags een keer. Dat voorkomt ook een hoop overbodig gezeur

Skadi
Contacteer:

Berichtdoor Skadi » 26 jun 2016 11:44

Die van mij zijn al flink bezig geweest weer, ik hoorde de buurvrouw al 'psst psst' en mopperen, waarna er een ramp dicht gesmeten werd. :mrgreen:

Een van de kipjes krijst echt gigantisch hard, terwijl ze voldoende ruimte/eten/water hebben. Snap niet goed waarom. :?:

Terug naar “Kippen Algemeen”