Welk zand voor stofbad?

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
b_en_f
Land: nl
M/V: V

Re: Welk zand voor stofbad?

Berichtdoor b_en_f » 04 okt 2015 13:59

Klopt als je kleigrond wilt verbeteren moet je er een paar jaar vanalles doorheen mengen
Bijvoorbeeld grove compost, zand en het soort maakt niet uit, boomschors, cacao doppen etc, verder zorgen dat je het zeker een spadiep omspit twee keer per jaar

Dan zal je zien dat het ineens gewoon grond wordt, dit kan een paar jaar duren en je moet het wel bijhouden want alle beestjes verplaatsen het door de gehele grond in je tuin
Ik heb op die manier al een klei tuin en een zand tuin (verarmde grond die erg zanderig was) weer goed gekregen

ik heb in de ren op het moment gewoon speelzand liggen maar hiervoor had ik door de grond laag wit vogelzand gemengd
De rest van de tuin is afhankelijk van de plek vaak te hard of juist te droog waardoor ze er niet graag badderen

Joke Kra
Land: Netherlands

Berichtdoor Joke Kra » 04 okt 2015 22:10

Aha .... dat zijn goede tips! Dat ga ik dus doen .... goed spitten en er van alles doorheen mengen. Maandag eerst maar eens speelzand halen.

En verder (tips Fryske en B en F): omdat het vandaag Dierendag was, ben ik naar het bos geweest en heb daar enkele zakken bosgrond met bladeren staan scheppen. Weer thuis op de grond gestort en de kipjes hebben er (zoals Fryske al zei) werkelijk van genoten!!! :-D Ze vinden het fantastisch om erin te graven en te scharrelen. Zo werken ze vanzelf het blad alvast door de klei. Leuk om te zien dat ze er zo enthousiast van werden :duimop:

Fryske
Land: Fryslan

Berichtdoor Fryske » 05 okt 2015 16:03

Handig zijn ze toch, die kippen van ons....Zo veelzijdig :-)

Joke Kra
Land: Netherlands

Berichtdoor Joke Kra » 05 okt 2015 18:52

:duimop:

Terug naar “Kippen Algemeen”