Dagelijkse kippenverhalen

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
ekster
Land: nl
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor ekster » 24 aug 2016 15:39

Valt me op als ik een restje spagetti buitenzet, dat de kippen een sliert spagetti die gejat is van een andere kip veel lekkerder vinden dan zelf een sliert uit de pan te trekken. En de is genoeg voor iedereen.

Trea
Gebanned
Land: Nederland

Berichtdoor Trea » 24 aug 2016 16:25

Spagetti, heerlijk. Lijken net wormen.
Rijst, heerlijk. Lijken net maden.
Maar gezond :mrnono: bevatten te weinig eiwit en voedingsstoffen. Dus beter alleen aanbieden als traktatie.

Trea
Gebanned

Berichtdoor Trea » 14 sep 2016 21:15

. Ik heb twee broedende mutsen die hardnekkig in het legnest willen verblijven. Die gekke krieltjes denken zeker dat de zomer weer is begonnen. :crazyeyes:

Komt waarschijnlijk ook omdat ze niet consequent op stok zijn gezet. De oppas (weekendje weg) vond het niet nodig om ze op stok te zetten.

Omdat de gebruikelijke methode nu niet helpt, dacht ik: ik zet die twee mutsen in de ren en sluit het deurtje naar het hok. Dan kunnen ze niet in het legnest en de vrijlopende kippen kunnen wel fijn hun eitjes leggen. De mutsen leken het niet erg te vinden. Het eerste wat ze gingen doen was uitgebreid zandzchudden in het zandbad.

Maar nou was het net inneens donker en ik was die twee mutsen helemaal vergeten. Zaten ze boven de glasplaat te dutten. Zo zie je maar een stok hebben ze helemaal niet nodig. En in een glasplaat kunnen zeker geen bloedluizen gaan zitten. Ik moet toegeven. Dat is dan wel weer slim van die mutsen.

Toch vond ikhet niet optimaal zo. En heb ize maar uit de ren gezet. En jawel hoor. Binnen 10 tellen zitten ze weer op het nest. Grr. :shock:

Maar nu slapen ze braaf bij hun vriendinnen/zusjes/kindjes/nichtjes. :gulzig:

ekster

Berichtdoor ekster » 15 sep 2016 15:24

Kippen zijn leuk, maar soms ook frusterend :crazyeyes:
Mijn verhaal van vandaag gaat over een spin :gna:

Ik wilde vanmorgen de kippen voeren, kwam er een spin ge-abseild van het plafond, ik liep er bijna tegenaan. Hij/zij ging door tot op de grond. Dat is slechte timing, dacht ik nog. Maakte de achterdeur open, Zohra kwam als eerste binnen: hap, weg spin.

Kip La La
Moderator

Berichtdoor Kip La La » 15 sep 2016 16:23

Nano die met Mathilda naar binnen is gekuierd en zo als een dolle achter de bank zit te tjirpen dat ie nu iets zó geweldigs heeft gevonden dat ik Mathilda de legkip er ook achter duw: Ga in Kipsnaam even bij hem kijken, dan is ie hopelijk gerust.

danielb
Land: Belgie
M/V: M

Berichtdoor danielb » 17 sep 2016 01:47

kippen zijn niet zo dol op slakken hoor je wel eens.
maar daarstraks 2 hennen zien vechten om een dikke naaktslak op te eisen en te verorberen. :gutgut:

Kip La La
Moderator

Berichtdoor Kip La La » 18 sep 2016 22:02

Ik heb één gekke leghybride maar het lijkt of ik er veel meer heb.
Het ene moment staat ze vlak voor je, het volgende tien meter verderop, dan staat ze weer in huis op de bank, komt ze van ver aangerend... :crazyeyes:
Omdat ze van huis kan lopen is het de bedoeling dat ze in het oog wordt gehouden maar dat valt niet mee!

ekster

Berichtdoor ekster » 19 sep 2016 20:13

klinkt als een adhd-kip. :gulzig: Zou graag een filmpje zien.

Trea
Gebanned

Berichtdoor Trea » 05 okt 2016 21:21

De grote kippen goocheltruc.

Gister keek ik of er een lekker vers eitje bij het nepeitje was gelegd. Maar tot mijn grote verbazing lag er geen een ei. De Opbrengst is vrij miserabel op het monent door de rui. Maar helemaal geen een ei? Zelfs het witte nepei was foetsie. Alles afgezocht. Echt nergens te bekennen.

Daarom heb ik maar een ander nepei in het legnest gelegd. (De dooier van een kinderei).

Vandaag eens gaan kijken of ook dit nepei zou zijn verdwenen. En wat denk je datik vind?
Een lekker krieleitje
Een dooier van een kinderei
En .. Het witte nepei. :?: keurig in het legnest bij de andere eitjes.

danielb
Land: Belgie
M/V: M

Berichtdoor danielb » 05 okt 2016 21:23

dooier van een kinderei???
wat is dat?

Terug naar “Kippen Algemeen”