Kippen en regen

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Romain
Land: belgie
M/V: M

Kippen en regen

Berichtdoor Romain » 30 aug 2017 17:33

Ik heb twee jonge kippen die binnen gekweekt werden , bij mij kunnen ze nu binnen en buiten lopen. Het regent hier al twee dagen pijpestelen en toch blijven die kippen buiten zitten, zijn ze te dom om binnen te gaan of hopuden ze van de regen? Profiteren ze van het feit dfat ze eindelijk buiten kunnen?

tuff cookie
Land: nederland
M/V: V

Re: Kippen en regen

Berichtdoor tuff cookie » 30 aug 2017 18:27

Lijkt mij dat ze er niet mee opgegroeid zijn en daardoor het benul niet hebben om naar binnen te gaan.
Zelf zou ik ze snel binnen halen. Waarschijnlijk zijn ze doornat. Kunnen daardoor koud worden en ziek.

José
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Berichtdoor José » 30 aug 2017 22:42

Het hangt er een beetje vanaf hoe oud ze zijn. Vanaf ca 12 weken moeten ze wel zover zijn opgegroeid dat ze wat regen kunnen hebben en daardoor weerstand gaan opbouwen. Maar jonger en veel regen kan inderdaad voor problemen zorgen als ze net pas voor het eerst buiten komen. En lopen ze te scharrelen of zitten ze zielig in elkaar gedoken in de regen? In het laatste geval zou ik ze zeker overdekt (nachthok) zetten bij hevige regenval. Niet weer in huis nemen, dan wennen ze nergens aan. Het weer zit helaas niet echt mee. Maar de leeftijd scheelt heel veel. Waarom nu pas naar buiten, nou de zomer eigenlijk voorbij is?

braser
Land: nederland
M/V: M

Berichtdoor braser » 30 aug 2017 23:44

Die van mij scharrelen ook gewoon door in de regen. Pas als het echt plenst gaan ze naar binnen. Snap ook niet waarom...misschien vinden ze het wel lekker een douche. Ook mijn vlaamse reuzen blijven vaak buiten in de regen leggen. Kan ook wel met de temperatuur te maken hebben. Echt koud is het niet nu. Later in het jaar blijven ze vaak de hele dag binnen zitten met regen.

Terug naar “Kippen Algemeen”