Kippen en munt

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11744
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Kippen en munt

Berichtdoor jantien » 31 okt 2017 11:10

Ik heb in het voorjaar twee flinke bedden van 3x1,5 m munt aangeplant, het groeit prima.
Ik heb er gaas omheen staan zodat de kippen in het begin niet alles konden vermorzelen, maar als ik nu gaas weghaal, zouden ze de bedden met rust laten?

Onzebeestenboel
Gebanned
Berichten: 265
Lid geworden op: 25 sep 2017 22:05
Land: Nederland
M/V: M

Re: Kippen en munt

Berichtdoor Onzebeestenboel » 31 okt 2017 11:19

Ja je kunt het proberen maar ik zelf zou het niet, voor je het weet is alles naar de fillipstijnen en dan heb je het werk voor niks gedaan :duimneer: .
Maar hoe groot zijn de planten nu eigenlijk want daar hangt het ook wel vanaf hoor ;)

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Kippen en munt

Berichtdoor Trea » 31 okt 2017 12:51

Bij mij eten de kippen niet alle munt weg. Ik heb hier al vele jaren een overblijvende soort. (Er zijn diverse varieteiten). Of ze er van eten weet ik niet. Maar ze zijn er iig niet verzot op.

Vivian
Berichten: 1134
Lid geworden op: 08 dec 2012 09:36
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Midden Nederland

Re: Kippen en munt

Berichtdoor Vivian » 31 okt 2017 13:46

Mijn kippen eten er ook niet van. De ganzen wel, dus dat is iets om rekening mee te houden.

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11744
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Kippen en munt

Berichtdoor jantien » 31 okt 2017 14:12

Oeps en als het goed is komen er nog krulganzen bij in het voorjaar.....
Ik laat het gaas rondom wel staan want het zou inderdaad zonde zijn als al mijn werk voor niets is geweest :mrgreen:
Bedankt voor de reacties :duimop:

Frankkip
Berichten: 142
Lid geworden op: 03 jun 2017 22:16
Land: nederland
M/V: M

Re: Kippen en munt

Berichtdoor Frankkip » 31 okt 2017 18:29

Ik zou niet te bang zijn om de munt kwijt te raken , na een jaar heb je meer problemen om er vanaf te geraken. Maar als je hem wil gebruiken voor thee e.d. is het misschien wel prettig als ze niet te erg naar kippenpoep ruiken.

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19162
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Kippen en munt

Berichtdoor Isabel » 31 okt 2017 18:59

Ik besloot om vorig jaar een kruidentuin te beginnen. Wel op hoge poten, in zo'n grote kweekbak. Had al wat kruiden gekocht en op de grond gezet. Ik was druk bezig om dat ding in elkaar te zetten, toen ik de dames verdacht stil vond... :krab:
Ik keek om en jawel: de dames hadden zich rondom de kruiden verzameld en waren heerlijk aan het eten. :-D
Ik pakte Floortje op en rook aan haar snavel: basilicum. Dibbe: bieslook. Daantje: munt. Had ze zo de oven in kunnen schuiven. :mrgreen:

Vivian
Berichten: 1134
Lid geworden op: 08 dec 2012 09:36
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Midden Nederland

Re: Kippen en munt

Berichtdoor Vivian » 31 okt 2017 23:28

Hihi, ik lig dubbel :gulzig:

José
Berichten: 8278
Lid geworden op: 10 mar 2009 11:21
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: Kippen en munt

Berichtdoor José » 01 nov 2017 07:17

Mijn ervaring met munt is dat je na een jaar dolblij bent als de kippen minstens 75% voor hun rekening nemen. Die munt schiet door het wortelstok-principe alle kanten op als je het in de volle grond 'loslaat'. Ik kreeg in 2014 een minuscuul stekje van mijn tante van de klassieke 'zwarte pepermunt' omdat ik was vergeten wat uit mijn eigen kruidentuin mee te nemen naar mijn nieuwe tijdelijke woning. Eerst 2 jaar veilig in een potje gehouden en hoog gezet, kipvrij. Maar in 2016 dan toch ingegraven. De kippen hielden het net leuk in toom. Nu de kippen weg zijn is, ondanks stevig wieden en oogsten, bijna alles in de omgeving van de originele stek overwoekerd met munt. Saliemunt, thijmmunt, oreganomunt, rozemarijnmunt, je kan het zo gek niet verzinnen, het staat hier. Niet grappig meer. Dus in mijn volgende setting komt er wel weer munt: in een pot!

Vivian
Berichten: 1134
Lid geworden op: 08 dec 2012 09:36
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Midden Nederland

Re: Kippen en munt

Berichtdoor Vivian » 01 nov 2017 10:51

@ José, stuur maar hierheen die munt :gulzig: . Ik had het in de kippenren gezet en heb niets meer, alles opgegeten door de ganzen.


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google en 8 gasten