Kip toevoegen

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
Martin&Leonard
Berichten: 1138
Lid geworden op: 27 mar 2005 20:13
Land:
M/V: V
Locatie: Zeeland

Re: Kip toevoegen

Berichtdoor Martin&Leonard » 03 sep 2018 17:25

Martin&Leonard schreef:Savonds in het donker in het hok plaatsen en dan lukt het meestal wel. Wel zo handig als je in de ochtend thuis bent om het even aan te zien .


Dit zal het minste onrust geven denk ik.Hangt ook wel af hoeveel ruimte ze hebben . Succes.

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Kip toevoegen

Berichtdoor Fryske » 03 sep 2018 17:34

Ligt maar net aan de situatie. Ik lees iets te vaak van een kapot gebeten kip omdat ze s'morgens bij het ontwaken in een klein nachthok zitten. De nieuweling kan geen kant op. Daarna heb je alsnog met de pikorde te maken of je ze nu s'nachts bij elkaar zet of overdag. Als je ze s'avonds al bij elkaar zet mag er dus absoluut geen licht in het nachthok komen. Of je moet er s'morgens bij het licht worden er bij klaar staan. Overdag heb je dat niet. Ze hebben de ruimte om elkaar te ontlopen. Dat is wel een voorwaarde. Altijd!

Gebruikersavatar
Martin&Leonard
Berichten: 1138
Lid geworden op: 27 mar 2005 20:13
Land:
M/V: V
Locatie: Zeeland

Re: Kip toevoegen

Berichtdoor Martin&Leonard » 03 sep 2018 17:45

Ik heb inmiddels meer dan 13 jaren kippen en lees graag mee en vind niet overal iets van. Ik geef mijn ervaringsadvies maar altijd moet iemand er dan nog iets over heen zeggen. Dat kan mij mateloos irriteren maar zeg der nooit iets van want het is maar een forum. Een aantal dames (denk ik) met kennellijk meer tijd, meer ervaring dan ik, weten alles beter. En weet je wat: jullie hebben allemaal gelijk. Dit was mijn laatste post en lees wel weer gewoon mee.

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Kip toevoegen

Berichtdoor Fryske » 03 sep 2018 17:59

Ik heb dat zelf ook steeds meer....schijnbaar mag je geen andere mening hebben. Zelfs niet met toelichting over het hoe en waarom....

Weet je wat, reageer jij maar dan blijf ik wel weg. Alleen meelezen is niet mijn ding!

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Kip toevoegen

Berichtdoor Trea » 03 sep 2018 18:14

@ Fryske en @Martin&Leonard
Willen jullie svp allebei blijven posten. Niemand weet altijd alles. We kunnen juist van elkaar leren door iets voor te stellen en te incasseren als het niet helemaal klopt.

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: Kip toevoegen

Berichtdoor lnge » 03 sep 2018 19:16

Fryske schreef:Ik heb dat zelf ook steeds meer....schijnbaar mag je geen andere mening hebben. Zelfs niet met toelichting over het hoe en waarom....

Iederéén mag een mening hebben, de ene doet het zo en de ander weer zo. Er is voor niet één probleem maar één oplossing, altijd meerdere. Wat bij de een wel werkt, werkt bij de ander niet. Het is ook afhankelijk van hoe je je kippen huisvest. Een te krappe ruimte vereist een andere oplossing dan wanneer je veel ruimte hebt.
Het is aan de vraagsteller wat die wil proberen.
En als je moeite hebt met de adviezen van een ander, kan je de zoveelste eindeloze discussie aan gaan, of je plaatst diegene in de negeermodus via het gebruikerspaneel.

Gebruikersavatar
Wyan
Berichten: 233
Lid geworden op: 16 sep 2017 21:32
Land: Nederland
M/V: M

Re: Kip toevoegen

Berichtdoor Wyan » 03 sep 2018 20:27

Martin&Leonard schreef:Ik heb inmiddels meer dan 13 jaren kippen en lees graag mee en vind niet overal iets van. Ik geef mijn ervaringsadvies maar altijd moet iemand er dan nog iets over heen zeggen. Dat kan mij mateloos irriteren....


Dat is op elk forum zo. Sommige mensen mogen graag provoceren...het geeft ze kennelijk een kik. Negeren is dan de beste optie.

danielb
Berichten: 7152
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Kip toevoegen

Berichtdoor danielb » 04 sep 2018 06:56

hoe lang heb je de cochines al?
en hoe lang zitten ze al op de plaats waar dat ze nu zitten?
welke leeftijd wil je de barnevelder aanschaffen?

Bass85
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 jun 2018 20:42
Land: Nederland
M/V: M

Re: Kip toevoegen

Berichtdoor Bass85 » 04 sep 2018 21:22

Hoi,
Geen ruzie maken:-)
Ik heb de cochins vanaf dat ze uit het ei zijn gekomen. Ik heb vanavond ipv n barnevelder toch twee shabo s toegevoegd. Rond de schemering heb ik samen gezet in de uitloopren. Het haantje keek even gek op en pikte een keer naar een shabo. Verder liep hij gewoon om de nieuwkomers heen. Toen ze het nachthok ingingen heb ik zelf de shabo s erbij gezet. Dit leverde vooral wat rustig gepiep op, maar zeker geen gevecht. Nu is het vredig daar. Morgenochtend eens observeren of dat nog steeds zo is... het nachthok zelf is niet afgesloten dus ze kunnen er altijd uit mochten ze toch ruzie willen maken..

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19167
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Kip toevoegen

Berichtdoor Isabel » 04 sep 2018 21:37

:duimop:

Laat nog even weten hoe de eventuele ochtendperikelen zijn gegaan. :-D


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten