Gewoon een verslagje, omdat kippen zo leuk zijn.

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Esther279
Land: Nederland
M/V: V

Re: Gewoon een verslagje, omdat kippen zo leuk zijn.

Berichtdoor Esther279 » 23 jun 2019 22:51

Beste Danielb,

Bedankt voor je (leuke) reactie.
En ja, je bent effe goed doorgegeaan. En dat om 02:42 :blabla: Kon de slaap niet vatten of werd je wakker gehouden door een haan? :halloo: :mrnono:

Inderdaad gaat het om de mogelijkheid een Welsuner of DG Barnevelder haan te houden. Dit zijn nu nog allen kuikens van 5 weken. 4 welsumer kuikens, 3 haan/1 hen en 4 DG Barnevelder kuikens, 3 haan/1 hen. Maar van de 3 DG Barnevelder haantjes heb ik er al 1 op het oog die het mag gaan proberen hier in de woonwijk. Bij het oppakken van dit kuiken kwam er al een minimaal aan geluid uit. Een schril piepje was het. Terwijl de andere kuikens, zeker de Welsumers, veel luider van zich lieten horen bij het oppakken. Piepend naar Kloek die zich zorgen maakte en ook wat kabaal maakte. Enfin, dit DG Barnevelder haantje, Boudewijn gedoopt door mijn dochter, lijkt ook de kleinste te zijn van de (totaal) 6 haankuikens. Dus dat past allemaal wel bij jou beschrijving van de beste kandidaat met het minste (irritante ;) ) kraai geluid.

danielb
Land: Belgie
M/V: M

Re: Gewoon een verslagje, omdat kippen zo leuk zijn.

Berichtdoor danielb » 26 jun 2019 22:55

als de kuikens nog zeer jong zijn,dan ga je nog wel niet veel weten hoor....
wat ik ook bedoelde is dat eigenlijk vooral een laatbloeier een minder irritante kraaier is.
een haantje dat bijvoorbeeld laat in de veren komt of waarvan het zeer laat te zien is dat het een haantje is.
dus daarom niet meteen de kleinste.

Terug naar “Kippen Algemeen”