Nieuwe kippen na sterfte

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Krielkip-1977
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 aug 2019 09:42
Land: Belgie
M/V: M

Nieuwe kippen na sterfte

Berichtdoor Krielkip-1977 » 14 aug 2019 12:32

Na dat vorige week dinsdag 2 van onze 3 kippetjes kort na elkaar zijn gestorven vraag ik mij af wanneer we terug nieuwe kippetjes kunnen zorgen. Ons ene nog over gebleven kippetje lijkt bekomen na de nodige zorg. Ze was vorige week meer dood dan levend. We hebben haar hok gedesinfecteerd en dergelijke.
We denken dat het best is ze even alleen op haar positieven te laten komen en ze goed in het oog te houden.... we vragen ons nu alleen af wanneer we er best nieuwe soortgenoten gaan bij zetten en hoe we dit best kunnen aanpakken?

Pearlsofpassion
Berichten: 4350
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Nieuwe kippen na sterfte

Berichtdoor Pearlsofpassion » 14 aug 2019 13:08

Ik zou nog wel een maandje wachten.
Tot je zeker bent dat ze weer helemaal in orde is en de omgeving ook niet meer gevaarlijk is. Want je ontsmet eerst de omgeving om de overgebleven kip te helpen de infecties de baas te worden, maar de kans bestaat dat zij, voor ze zelf helemaal genezen is, het hok weer terug wat besmet.
Ik zou dus nog eens terug schoonmaken, en nadat de behandeling van de kip gestopt is, haar nog een paar weken goed in de gaten houden.

Vanaf oktober wordt het wel vaak moeilijker om aan kippen te komen. Dus als bij een particuliere fokker kippen wil halen kan je misschien wel al eens rondvragen wie er nog heeft en of je kan reserveren.

danielb
Berichten: 7152
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Nieuwe kippen na sterfte

Berichtdoor danielb » 14 aug 2019 15:15

welke ziekte hadden je kippen...???

Krielkip-1977
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 aug 2019 09:42
Land: Belgie
M/V: M

Re: Nieuwe kippen na sterfte

Berichtdoor Krielkip-1977 » 14 aug 2019 15:27

Wat de oorzaak van sterfte is hebben we nooit geweten. De overgebleven is gedesinfecteerd en behandeld net zoals het kippenhok. Maar het frustreert dat we niet weten wat de doodsoorzaak is. We vermoeden dat het kippetje wat is bijgekomen 3 de rest heeft aangestoken. De nieuwe is juist voor de hittegolf thuis aangekomen en is ook als eerste gestorven.


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten