Bijplaatsen hen bij toom van 3

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22925
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Bijplaatsen hen bij toom van 3

Berichtdoor Kip La La » 25 nov 2019 16:33

Oeps, ik zie dat je morgen weer verslag gaat uitbrengen. :grinnik:

Elroy
Berichten: 217
Lid geworden op: 16 mei 2018 14:48
Land: Nederland
M/V: M

Re: Bijplaatsen hen bij toom van 3

Berichtdoor Elroy » 26 nov 2019 18:47

Update: het gaat helaas nog niet soepel.. :(

De nieuweling komt als allerlaatste uit het nachthok en dit keer even de ren open laten staan. Maar rustig eten uit de voerbak is er dan niet bij. De haan kwam kordaat uit de tuin aangelopen en trok op het eind een sprintje. Het lijkt vervolgens op een mislukte vorm van treden. Zijn zus komt ook aanstormen met nekveren overeind en begint mee te pikken. Opvallend is dat de haan zijn zus dan ook een paar pikken geeft. Vervolgens vlucht de nieuweling naar buiten, terwijl ik de rest een beetje tegen hou. Daarna gaat ze boven op de rand van een beeld zitten waar ze altijd zit. Ik geef haar dan de rest van haar ontbijt terwijl de rest weer stoer kakelend en klapperend met hun vleugels door de tuin loopt.

Met op stok gaan hoor ik net van de vrouw dat er ook geknokt wordt bij de ingang van het nachthok (laat staan als ze binnen zou zijn) en de nieuweling gescheiden in het hok geplaatst moet worden met het binnenlicht uit. Hoe gaan we dat morgen doen wanneer we door het werk allebei laat thuis zijn? :gutgut:

Elroy
Berichten: 217
Lid geworden op: 16 mei 2018 14:48
Land: Nederland
M/V: M

Re: Bijplaatsen hen bij toom van 3

Berichtdoor Elroy » 02 dec 2019 18:45

Update (ik heb maar wat extra dagen overgeslagen): weinig verbetering. De nieuwe hen wil steeds het nachthok in en zich verstoppen in een legnestje. Ze is erg bang als we haar daar uit halen en in de tuin zetten. Ze rent dan snel naar haar veilige, hoge plek in de het midden van de tuin. Soms treedt de haan haar als ze even op het gras loopt maar dan springt ze daarna zo snel mogelijk weer omhoog. De echte aanval komt eigenlijk alleen van onze jongste hen.

Het was vandaag de 12e dag dat ze de toom ziet. Ze heeft weinig lol op deze manier en wij hebben er ook onze handen vol aan. Gewoon nog afwachten of zijn er nog tips?

Pearlsofpassion
Berichten: 4310
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Bijplaatsen hen bij toom van 3

Berichtdoor Pearlsofpassion » 02 dec 2019 19:28

Ik gaf haar een eigen rennetje, waar de andere haar kunnen zien. Evt eten geven aan de draad.
En dan in het voorjaar nog eens proberen.

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11752
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Bijplaatsen hen bij toom van 3

Berichtdoor jantien » 02 dec 2019 19:31

Als je in de buurt woont mag je haar anders wel hier brengen.
Ook als je verder weg woont, jij moet tenslotte rijden ;)
Ik vermoed dat het een vreselijk onderdanig kipje is en als jullie er beiden geen plezier van kunnen hebben op deze manier is het misschien een plan om haar te herplaatsen.
Herplaatsing is hier nog nooit mislukt, ik heb veel ruimte en diverse hokken wat enorm scheelt.
Kijk maar wat jullie willen..

Elroy
Berichten: 217
Lid geworden op: 16 mei 2018 14:48
Land: Nederland
M/V: M

Re: Bijplaatsen hen bij toom van 3

Berichtdoor Elroy » 02 dec 2019 22:08

Bedankt Jantien voor het lieve aanbod. We houden het zeker even in gedachten want je hebt een fijne plek. We hebben ook nog een optie om haar bij een kennis van ons heel vlakbij te brengen die pas een hennetje verloren heeft. Maar het liefst houden we haar en hopen dat het alsnog met een weekje gaat lukken. Hebben jullie er geen hoop in dan?

Haar eerste uurtjes hier was ze heel brutaal en begon overal van te eten en in te lopen, zelfs na een aanval, maar na een paar attacks is ze wat ze nu is.

Pearlsofpassion
Berichten: 4310
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Bijplaatsen hen bij toom van 3

Berichtdoor Pearlsofpassion » 03 dec 2019 10:18

Een weekje meer nu zal geen verschil maken.

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11752
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Bijplaatsen hen bij toom van 3

Berichtdoor jantien » 03 dec 2019 12:57

Plaats anders eens die jonge hen die het zo op haar voorzien heeft eens een paar dagen apart?
Eens kijken hoe het dan gaat en daarna met terug plaatsen?
Op dit soort strubbelingen is eigenlijk nooit een pasklaar antwoord te geven, zoals mensen verschillen...zo verschillen kippen ook en elk geval is weer anders.
Truuk is uit te vinden hoe het wel samen kan gaan maar heel soms....gaat het gewoon echt niet.
Zet die aanvallende hen maar even apart, zo zou ik het nu proberen.

Elroy
Berichten: 217
Lid geworden op: 16 mei 2018 14:48
Land: Nederland
M/V: M

Re: Bijplaatsen hen bij toom van 3

Berichtdoor Elroy » 03 dec 2019 13:50

Goed plan Jantien. We zaten daar zelf ook aan de denken: de angel er dan maar even uit te halen. We hebben Dotter in de ren gezet waar ze zwaar zit te krakelen.

Vanmorgen stukjes ham gevoerd aan de nieuwe, terwijl we Lucky erbij hielden. Hij voerde haar zowaar. Ze griste snel de ham bij Lucky weg en vloog toen weer omhoog.

Hier de herrieschoppers: links Veertje (de oudste), in het midden Dotter (de aanvaller), rechts broer Lucky.
Afbeelding

De nieuweling (Sassie), even in haar legnest zodat ze rustig wat zon kan pakken:
Afbeelding

Lucky blijft wel in de buurt van Sassie maar Dotter staat klaar om aan te vallen. Rechts het beeld waar Sassie altijd zit.
Afbeelding

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11752
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Bijplaatsen hen bij toom van 3

Berichtdoor jantien » 03 dec 2019 14:47

Ja, soms zijn het echte krengen hoor hahaha.
Dotter mag even lekker zich leren gedragen ;)


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten