Ra-ra wat is dit?

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Sofa
Land: Spanje
M/V: V

Ra-ra wat is dit?

Berichtdoor Sofa » 17 dec 2020 18:59

Ik heb 28 eendagskuikens gekocht.

18 zijn vleeskuikens.

10 zijn (veel kleinere) legkipkuikens.

De vleeskuikens zijn duidelijk groter (nu met 4 weken) dan de legkipkuikens.

Tot zover ok. Echter, 1 van de vleeskuikens (?) is een monstertje.

Ra ra wat zou het kunnen zijn?

Foto’s heb ik op mijn website geplaatst.

http://eurocartridge.eu/Kippen/ra-ra.htm

tuff cookie
Land: nederland

Re: Ra-ra wat is dit?

Berichtdoor tuff cookie » 17 dec 2020 19:21

Schattig zijn ze wel :gulzig:
Het zou een terugslag kunnen zijn van waar ze vanaf stammen.

Sofa

Berichtdoor Sofa » 17 dec 2020 19:37

Mijn vrouw heeft haar naar een ex personeelslid genoemd, 'Raquel'. Leuke meid 'maar' alles 2 keer groter dan gebruikelijk.

Maar ........... wat is het nou?

Torinik
Land: belgie
M/V: M

Berichtdoor Torinik » 17 dec 2020 19:47

Hehe, eindelijk kunnen aanmelden. Ik dacht even dat ik mijn wachtwoord vergeten was, maar dat was niet zo. Er scheelt wat met jullie forum, of het moet zijn omdat ik een oeroude browser gebruik. Soit, ik deel het eventjes mee moesten er vreemde dingen gaande zijn op jullie server.

On topic: waarom ik me dus aanmeldde.
Ik heb precies dezelfde kip, alleen een beetje anders. Waar jouw kip bruin is, is die van mij een soort blauw-grijs met bruin waar die van jouw donker is. Ik heb afstammelingen van een kruising van een bruine legkip en een vleeskip. Die kip is F2, wat wil zeggen dat ze de dochter is van de eerste afstammelingen van de legkip en vleeskip. Hopelijk leg ik het een beetje duidelijk uit, ben nog een beetje vermoeid van mijn inlog-avontuur.

Sofa

Berichtdoor Sofa » 17 dec 2020 20:06

Precies hetzelfde maar net effe anders.

Ja ja ....... zo eentje met een dak erop en aan de voorkant lager. De remlichten deden het niet. En hij was geel. Helpt dat?

Maar ik begrijp uit jouw woorden dat vleespapa en vleesmama geen vleeskinderen krijgen maar dat die eigenlijk van een legkip en een een vleeshaan of een vleeskip en een leghaan komen.

Nou ja, je kunt me alles wijsmaken, politiek uitgezonderd maar waarom heeft dit beestje dan pootjes als van onze Raquel en weegt ze 2 keer meer dan een VLEESkuiken? Als ze zo door blijft groeien gaat ze mij overtreffen en ik ben 199 cm.

tuff cookie

Berichtdoor tuff cookie » 17 dec 2020 20:29

Er zijn ook zwaardere vlees kippen dan die jij hebt. Een van de voorouders kan zo'n kip zijn. Dat is wat ik bedoel met terugslag van de afstammeling. Er kan zo'n zware vleeskip in de afstamming zitten.

Sofa

Berichtdoor Sofa » 17 dec 2020 20:47

Ah, ok, got it!

Dus als een van mijn vleeskuiken dames tzt de liefde gaat bedrijven met het vleeskuikenhaantje (nog niet ontdekt wie dat is trouwens) dan kan er een wezentje uit een eitje kruipen waarvan wij denken dat het een illegaaltje betreft omdat hij of zij er totaal anders uiziet?

tuff cookie

Berichtdoor tuff cookie » 17 dec 2020 20:57

Ja, die kans heb je wel, je krijgt dus nog leuke verassingen :-D

Sofa

Berichtdoor Sofa » 17 dec 2020 21:12

Het is mij duidelijk. Eigenlijk is 'Raquel' dus een Buddhistisch kippetje. Ze zal in de 18de eeuw ergens voor zijn gestraft (misschien was het een heksje?) maar heeft nu een herkansing gekregen in het leven.

Helaas bestaat de herkansing uit kip zijn.

En daarbij kom ik terecht bij mijn volgende vraag, hoe gaat mijn toekomst eruit zien? Ga maar eens kijken of daar ook een forum voor is.

Dr_Haantje
Land: Nederland
M/V: M
Contacteer:

Berichtdoor Dr_Haantje » 17 dec 2020 21:42

Sofa schreef:Helaas bestaat de herkansing uit kip zijn.

Het is niet verkeerd om een kip te zijn op deze aardbol. Zij liepen (fladderden) al lang voor de mens op deze aardkloot...ongeveer 10 miljoen jaar eerder in deze vorm.
De zintuigen zijn superieur aan die van de mens alleen draait hun leventje uit voedsel zoeken en voortplanting. En het is dat een kip geen borsten heeft, anders hadden de haantjes handjes gehad waarmee zij dingen konden maken.. en meer..

:mrgreen:

Terug naar “Kippen Algemeen”