geluidsoverlast

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
Dr_Haantje
Berichten: 370
Lid geworden op: 14 jul 2020 12:30
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Veluwe

Re: geluidsoverlast

Berichtdoor Dr_Haantje » 04 apr 2021 09:54

Dat zijn muizen en rattenkorrels die je vaak in de 'rent-o-kill' doosjes treft.
Iemand is bewust bezig om jouw van je kippen af te helpen.

Ik adviseer om een camera op te hangen op een onzichtbaar strategisch punt en eventueel wil ik je daar best bij helpen door een camera in bruikleen te geven.
Deze kan ik ook voor je installeren.

Dit is te gek voor woorden..

Buitenbeestje
Berichten: 1504
Lid geworden op: 16 okt 2020 19:48
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Zuid-Holland

Re: geluidsoverlast

Berichtdoor Buitenbeestje » 04 apr 2021 11:52

Het is inderdaad belangrijk om bewijs te verzamelen. Zonder dat kunnen er waarschijnlijk geen stappen ondernomen worden door politie.

Dit moet wel zo snel mogelijk stoppen want dit is dierenmishandeling! Deze mensen moeten gestraft worden. :frown:

Nutella
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 jul 2020 11:52
Land: Nederland
M/V: V

Re: geluidsoverlast

Berichtdoor Nutella » 04 apr 2021 13:28

Dr_Haantje schreef:Dat zijn muizen en rattenkorrels die je vaak in de 'rent-o-kill' doosjes treft.
Iemand is bewust bezig om jouw van je kippen af te helpen.

Ik adviseer om een camera op te hangen op een onzichtbaar strategisch punt en eventueel wil ik je daar best bij helpen door een camera in bruikleen te geven.
Deze kan ik ook voor je installeren.

Dit is te gek voor woorden..

Denk je echt :shock: Ik dacht dat muizen en rattenkorrels echt blauw waren. Deze lijken precies op slakkenkorrels qua kleur. Vandaar dat ik nog niet helemaal overtuigd ben. De slakkenkorrels heb ik in de zomer wel eens rond slak-gevoelige planten gestrooid. Wel de bio variant die niet gevaarlijk is voor mijn katten, maar die eten er ook niet direct van...
Ik heb nagedacht over een camera, maar ik vroeg me ook af hoe zinvol het is. Er vanuitgaande dat de 2 keer dat ik de korrels heb gevonden ook echt de enige 2 keren zijn geweest (ik ruim dagelijks de poep op, dus zit wel met mijn neus bovenop het stuk waar ze lopen, maar natuurlijk niet de hele dag) zitten er 3 maanden tussen. Dan is het wachten of het ooit weer gebeurd,zeker nu de politie erbij betrokken is. Maar aan de andere kant wil ik wel weten wat er precies allebaal gebeurd. Kijken ze regelmatig in mijn tuin, gooien ze toch vaker maar vind ik het niet terug..?
Zou je me wat meer info willen geven via pb?

Gebruikersavatar
Dr_Haantje
Berichten: 370
Lid geworden op: 14 jul 2020 12:30
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Veluwe

Re: geluidsoverlast

Berichtdoor Dr_Haantje » 04 apr 2021 13:45

De kleur van de gifkorrels is divers, ik heb zelfs rood voorbij zien komen.
In het donker maakt het niet uit wat voor kleur de korrels hebben, er is geen licht dus er is ook geen kleurweergave.

Ik ga jou een PB sturen.., maar dat zal pas vanavond of morgen zijn. Voor nu moet ik even voldoen aan de "paashaasperikelen in coronatijd."
(wandelen en meer dingen die mannen niet leuk vinden zolang er geen motor aan vast zit) :mrgreen: :mrgreen:


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google en 9 gasten