Advies raskeuze

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Pearlsofpassion
Berichten: 4354
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Advies raskeuze

Berichtdoor Pearlsofpassion » 10 apr 2021 10:33

Dr_Haantje schreef:Vorig jaar was het nu al "zomer".


Nou, zo'n kip weet toch echt niet als ze begint te broeden of er nog sneeuw aankomt 2 weken later of niet. Er zijn nu ook al zeer mooie warme weken geweest hé. Veel mooier dan vorig jaar.
Tis gewoon pech denk ik. Of ze voelen dat ik er nu op zit te wachten.. :roll:

Seizoen is idd nog niet gedaan dat kan nog tot augustus. Maar ik heb 1 van m'n hanen moeten slachten wegens te weinig plaats voor 2 en hoop er wel nog kuikens van te hebben. Daarvoor hebben ze nog een week deftig de tijd, nog 3 weken bestaat er enige kans en dan is het toch definitief voorbij.. Je kan broedeieren nl niet eeuwig bewaren.

Maar goed, on topic weer.

Ik vind het idd ook leuke diertjes hoor. Anders had ik ze niet genomen. Tis net omdat m'n ouders er ook eentje hadden die gezelschap nodig had en dat zo'n ontzettend gezellig kipje is, dat ik er voor mezelf ook maar 2 meegenomen heb.
M'n hart blijft wel bij de Brahma kriel liggen. Maar die zijn voor TS toch minder geschikt omdat ze een stuk groter zijn.

Ik zou ook zoveel mogelijk gras behouden. Ze maken niet zoveel stuk dus met wat geluk blijft er wat staan. Maar een droog plekje vind elke kip wel leuk. Ik denk echter dat het onder het hok zowiezo wel droog blijft en dan is zand ook goed. Bij verharding heb je toch altijd de kans dat ze hun voeten verwonden. En in zand kunnen ze nog badderen.

Gebruikersavatar
Dr_Haantje
Berichten: 370
Lid geworden op: 14 jul 2020 12:30
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Veluwe

Re: Advies raskeuze

Berichtdoor Dr_Haantje » 10 apr 2021 20:05

Pearlsofpassion schreef:
Dr_Haantje schreef:Vorig jaar was het nu al "zomer".


Nou, zo'n kip weet toch echt niet als ze begint te broeden of er nog sneeuw aankomt 2 weken later of niet. Er zijn nu ook al zeer mooie warme weken geweest hé. Veel mooier dan vorig jaar.
Tis gewoon pech denk ik. Of ze voelen dat ik er nu op zit te wachten.. :roll:

Daar ga ik geen verdere discussie over voeren, maar houd het er op dat kippen betere seizoensvoorspellers zijn dan mensen.

Terre
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 apr 2021 15:17
Land: Nederland
M/V: V

Re: Advies raskeuze

Berichtdoor Terre » 10 apr 2021 23:02

Nog bedankt voor jullie reacties. Leuk om die verhalen te lezen! Ik ben overtuigd en als het goed is krijg ik 2 mei 4 kuikens. Ik heb nog een goede binnenkonijnenkooi waarin ik ze wil grootbrengen. Warmtelamp/houder moet ik nog bestellen.

Het worden trouwens 2 kriel Cochins en 2 kriel Zijdehoenders. Beide rassen spreken me aan dus dacht waarom niet van ieder 2 kuikens. De voorpret kan al beginnen en hoop dat ze tam worden als ze de eerste weken binnen bij ons opgroeien. Lijkt me ook een mooi leerproject voor mezelf en de kinderen :-D


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten