Verschillende kuikens

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Kippies47
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mei 2021 10:07
Land: Nederland
M/V: V

Verschillende kuikens

Berichtdoor Kippies47 » 08 mei 2021 08:01

Goedemorgen, ik heb een vraagje
Ik heb 6 kriel kuikens van 3 weken in een groot hok in de woonkamer staan.
Ik heb 12 broedeieren (groot ras) in de broedmachine die volgend weekend uitkomen. En mijn kip (zelfde groot ras) is aan het broeden en die kuikens verwacht ik ook ergens volgend weekend. Ik heb 2 kippen (waarvan 1 dus aan het broeden is) en 1 haan.
Ik had 1 nachhok waar mijn kippen in zitten, maar die is niet heel groot. Daarom heb ik er een 2de nachthok bijgezet voor als de kuikens later naar buiten gaan. De nachthokken staan in een volière (dus genoeg ruimte om droog te scharrelen) en de kippen kunnen overdags naar buiten, daar hebben ze 3 weilanden tot hun beschikking. Ruimte zat dus.
Nu mijn vraag: kan ik de kuikens uit de broedmachine bij de kriel kuikens van 3 weken zetten? En, als ze allemaal groot genoeg zijn om naar buiten te kunnen, hoe introduceer ik ze met de rest van de kippen, haan en kuikens?

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11752
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Verschillende kuikens

Berichtdoor jantien » 08 mei 2021 13:17

De kuikens uit de broedmachine kun je zeker niet direct bij de 3 weken oude kuikens zetten.
Wachten tot jongste kuikens zo’n 2 weken zijn en dankzij de oudere kuikens voegen, dan moet het wel lukken.
Ik heb een apart tuinhuis waarin ik kuikens laat opgroeien. Als ze zo’n week of 5-6 zijn (ligt eraan welk ras) laat ik ze onder mijn scherp toeziende oog zelf naar buiten komen als ze willen en als er dan een kip in de buurt is kan die het jonge grut komen bewonderen. Zo doe ik dat dan dagelijks minstens 2 keer. Op het moment dat ze helemaal naar buiten kunnen zijn ze al helemaal opgenomen in de groep..

Kippies47
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mei 2021 10:07
Land: Nederland
M/V: V

Re: Verschillende kuikens

Berichtdoor Kippies47 » 08 mei 2021 14:52

Bedankt, dan ga ik een extra hok en warmteplaat etc aanschaffen voor de kuikens uit de broedmachine.


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten