Ervaringen implantaat haan?

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
frankip
Berichten: 2949
Lid geworden op: 15 jan 2009 20:07
Land: nl
M/V: M

Re: Ervaringen implantaat haan?

Berichtdoor frankip » 28 jul 2021 20:21

mellinda schreef:Keuze is gemaakt gaat naar de brave kleine haan gaan ipv de grote twee. Hadden ze vandaag niet agressief in m'n vinger gebeten nadat ik ze van de mamakip haar rug had afgestoten dan hadden de twee nog een kans. De kleine was vandaag weer extra lief en liet pootjes hangen. De anderen gaan na een tijdje naar een asiel helaas. Ze gaan er goed voor zorgen, ze goed voeren en verwennen. misschien in een andere toom kippen dat ze zich beter gedragen. :? Pijn in het hart maar gaat niet anders
Dat je de hanen niet kan houden snap ik wel, maar ze naar een asiel brengen ? Denk je echt dat ze daar zitten te wachten op hanen ? Dat is iets waarover je nadenkt voor je beslist om kuikens te nemen. Een asiel is een plaats voor noodgevallen, en niet voor dieren gefokt door mensen omdat kuikens leuk zijn, en dan t overschot naar t asiel brengen , en hun je probleem laten oplossen. Sorry, klinkt hard,maar is mijn mening. Als iedereen maar kuikens gaat fokken, en de hanen naar asiel brengt , is t einde ver te zoeken.

mellinda
Berichten: 140
Lid geworden op: 24 jun 2016 16:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Ervaringen implantaat haan?

Berichtdoor mellinda » 31 jul 2021 09:24

Of we gaven de Kloek broedeieren of ze broedde haarzelf dood. Denk je nou echt dat we ze enkel en alleen laten uitbroeden hebben voor de fun?! We houden veel van die beestjes als familie! Het asiel is een zorgboerderij waar ook mensen samen dieren verzorgen. Normaal konden we twee van de drie hanen houden maar de anders zo tamme rassen bleken twee ruwe naar mijn kippen toe. Ook naar elkaar. Moet ik dan m'n kippen door het gewicht van die hanen gewond moeten laten geraken? Wij wisten ook niet dat alle kippen de hanen gingen verstoten en dat ze enkel en alleen de moeder zouden treden. Andere vraag: wat als je ze alle drie laat en ze vechten tot de dood? Dat is veel cruer!
In bijna alle getuigenissen op nl en en sites zeggen ze dat hanen vechten tot de dood of tot je er een moet laten inslapen. Als ze vechten en we zijn net niet thuis, wil jij dan de dood op je geweten hebben van een kip waar je van houdt?! De eerste haan heeft inmiddels met succes zijn implant. Moeten we wel ieder jaar herhalen. Ik ben zelf mindervalide en m'n ouders hebben maar een klein pensioen, los van de andere kosten kan jij zomaar enkel en alleen 500/j voor drie implants ophoesten? Ik heb zelfs overal rond gevraagd of niemand wou doneren om ze te adopteren zodat ze konden blijven maar niemand wil

Pearlsofpassion
Berichten: 4354
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Ervaringen implantaat haan?

Berichtdoor Pearlsofpassion » 31 jul 2021 09:45

Ik vind dat toch ook geen reden om ondoordacht kuikens te nemen. Je kan een kip ook broeds af maken. Zelfs lastig, gaat ook. Ik vermoed toch dat je haar het na deze ervaring niet nog eens laat doen? Zelfs als ze nog eens hardnekkig gaat broeden? Ik hoop het althans.

En wat denk je dat het asiel er nu mee gaat doen? Toch ook niets goeds? Ik geloof niet dat je er je hanen plezier mee gaat doen.
En dan moet het me wel nog van het hart dat je zo zielig doet omdat ocharme je hanen zich als hanen gaan gedragen. En die treden nu eenmaal en dat is niet met fluwelen handschoenen, en die maken nu eenmaal ruzie, dat is zo. We waarschuwen je al weken dat het niet zal lukken en nu merk je't plots ook en moeten ze rap rap weg.

Bij het begin van het topic wilde je nog een implantaat.. Nobel iets vond ik dat, dat je dat overwoog. Om de hanen te kunnen houden was dat toch?
En nu wil je het laten doen maar moeten de andere 2 alsnog weg? Ik kan jouw denkwijzen toch ook moeilijk volgen. Ik ben ervan overtuigd dat je het beste wil voor je dieren, maar ik heb het gevoel dat je de weg een beetje kwijt bent en niet meer met open geest kan nadenken over wat nu eigenlijk echt het beste is.

Alleszinds, als je het zoals aangeraden bij 1 haan houdt, is er geen reden waarom hij een implantaat nodig heeft. Hij zal eens volwassen heus wel alle hennen treden, maar nu is hij nog een puber. Tuurlijk kan hij een voorkeur behouden, maar er is geen reden om daar op voorhand vanuit te gaan.

En verder denk ik dat je jezelf en je andere hanen plezier doet met eens realistisch te worden en te beseffen dat er gewoon te veel hanen geboren worden. Niet 2x, maar 10x te veel. Of nog meer zelfs. En die zijn bijna allemaal ook lief en leuk en kostbaar. En nee, elkaar laten afmaken is geen goed idee. Maar een asiel ook niet erg denderend hé. Zeker als ze nu al vechten kunnen ze in het asiel ook niet anders dan hen op te sluiten in een klein hokje. Is dat een leven? .Tenzij je hoopt dat als ze zoveel geluk hebben als het haantje dat Isabel onlangs vond. Maar zoveel chance hebben er niet veel en hij was eerst wel stuk gepikt door de volwassen hanen... :puppydogeyes:

En nu we toch bezig zijn, vraag ik me ook af of je zelf ooit nog kip eet? Ik hoop van niet. Want anders is het wel super hypocriet om je eigen haantjes die mooi en zorgeloos buiten hebben kunnen opgroeien, liever in een klein hok te laten verkommeren dan het vlees te laten dienen maar terwijl vlees te eten van de 6 weken oude kuikens die ervoor gekweekt worden en absoluut 0,0 leven krijgen.
Sorry voor dat laatste stukje, maar het mag nog eens gezegd dat vlees, ook uit de winkel, echt wel van een dier af komt. Een dier dat niet minder recht had op een leven als elk ander. Sommigen hebben geluk, anderen niet.
Als je zelf vegetariër bent staat dat hier verkeerd en wil ik me daarvoor al verontschuldigen.

mellinda
Berichten: 140
Lid geworden op: 24 jun 2016 16:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Ervaringen implantaat haan?

Berichtdoor mellinda » 31 jul 2021 11:42

Als het aan mij lag betaalde ik maar ik heb niks te zeggen aan die familie van mij! Ik WIL ze houden maar ze MOETEN weg!!!!! Het is makkelijk als je familie hebt die zegt eerst okee we houden ze maar onder druk heb ik de kleine een implantaat moeten geven want ik wou een van de grote het geven omdat die kleine sowieso onderdanig was! Wat voor keus heb ik dan?! Ik wil er alles aan doen om ze een goede thuis nog te zoeken maar wat KAN IK KOG DOEN?! Ik heb er verdorie nachten voor zitten wenen dat ze weg moeten! En op die zorgboerderij zouden ze alle ruimte hebben die ze maar willen om rond te lopen

mellinda
Berichten: 140
Lid geworden op: 24 jun 2016 16:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Ervaringen implantaat haan?

Berichtdoor mellinda » 31 jul 2021 12:15

Naast het leven van de zijdehoen te redden als terug wat leggende kippen te introduceren zonder het leven van mijn dames in gevaar te brengen. Tegenwoordig is waar ik woon de enige manier om ziektes buiten te houden eieren te laten uitbroeden zonder massale sterfte van je oude dieren te hebben door ziektes of plagen. Zowel kippen uit pluimveebedrijven, tuinwinkels als hobbiehouders hebben het leven hier gekost afgelopen 30 jaar aan tientallen kippen die we hadden omdat er nergens een gezonde kip bijzat en dan waren alle bejaarde dames overleden of hielden de oude luchtweginfecties en worm/luizen ervan over. Was dat dan beter geweest om het deel dames op rust daaraan bloot te stellen? We hadden toen ook kosten noch moeite gespaard om ze te redden

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11768
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Ervaringen implantaat haan?

Berichtdoor jantien » 31 jul 2021 15:13

Ik denk dat je nu toch een beetje aan het doordraven bent ;)
Volgende keer gewoon de hen broedsaf maken (doodbroeden slaat nergens op) en dan krijg je dit niet meer.
Het is natuurlijk onzin dat in jouw buurt geen enkele gezonde kip te krijgen is en dat die degene zijn geweest die sterftes onder jouw dieren hebben veroorzaakt ( als ik het goed heb begrepen)
Dieren kunnen altijd het snot krijgen, coccidiose, wormen en ernstiger ziekten.
Daarom moet je daar altijd op bedacht zijn en snel handelen.


Wat betreft hanen onder brengen bij kinderboerderijen etc…..deze worden in 99,9 % van de gevallen na een tijdje ook geslacht.
Waar moeten ze deze overschot anders laten??

frankip
Berichten: 2949
Lid geworden op: 15 jan 2009 20:07
Land: nl
M/V: M

Re: Ervaringen implantaat haan?

Berichtdoor frankip » 31 jul 2021 18:32

Ik vind het ondertussen zo`n efteling wending krijgen, dat ik na dit bericht niet meer reageer, want dit gaat alle kanten op, behalve een logische , normale kant. Ik wens je in elk geval sukses met alles wat je gaat doen, maar hou je fantasie een beetje in de perken. Lees eens de 13 pagina`s terug van Topic starter. Het gaat al 13 pagina`s over vreemde situaties.

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: Ervaringen implantaat haan?

Berichtdoor lnge » 03 aug 2021 01:59

Tijd voor een slotje


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten