Nieuwe cochin krieltjes

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
SallyBelgium
Berichten: 58
Lid geworden op: 14 apr 2020 09:05
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Zaventem
Contacteer:

Nieuwe cochin krieltjes

Berichtdoor SallyBelgium » 02 aug 2021 06:14

Hallo,

Ik had sinds een jaar 3 cochin krieltjes die het prima met elkaar konden vinden en die mooi tam waren.
Ze hebben een vosvrije ren waar ze overdag uit kunnen door middel van een automatische deur, zodat ze lekker in de tuin kunnen scharrelen.
Maar tijdens de vakantie heeft de dochter toch 1 kipje vermoord en verminkt teruggevonden in de ren...we vermoeden dat de automatische deur toch te vroeg is opengegaan (7u30) en dat er nog een vos in de tuin zat... De twee andere kipjes zijn gelukkig ongedeerd gebleven.

Nu wil ik graag 2 nieuwe cochin krieltjes erbij steken zodat ze toch weer een klein toompje kunnen vormen.
Mag ik dan gewoon 2 nieuwe kipjes bij de kweker gaan halen en ze erbij plaatsen? Of gaan ze dan vechten?
Ik heb al gehoord dat ik ze gewoon 's avonds als het nachthok dicht is, bij elkaar moet plaatsen en dat ze dan gewoon 's morgens samen op kunnen staan...

Groetjes

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 23038
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Nieuwe cochin krieltjes

Berichtdoor Kip La La » 02 aug 2021 09:20

Ja dat laatste zou ik echt niet aanraden.
Zelf vind ik het het fijnste om ze te introduceren als ze allemaal los in de tuin lopen.

Gebruikersavatar
SallyBelgium
Berichten: 58
Lid geworden op: 14 apr 2020 09:05
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Zaventem
Contacteer:

Re: Nieuwe cochin krieltjes

Berichtdoor SallyBelgium » 02 aug 2021 09:46

Kip La La schreef:Ja dat laatste zou ik echt niet aanraden.
Zelf vind ik het het fijnste om ze te introduceren als ze allemaal los in de tuin lopen.

Dus als ze los in de tuin lopen, ze er gewoon bij zetten?


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten