Kip die piept?

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Kippenmens
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 mei 2021 09:59
Land: Nederland
M/V: V

Kip die piept?

Berichtdoor Kippenmens » 21 sep 2021 20:12

Hi, wij hebben een kip (ze is voor de 3de keer moeder en heeft een kuiken een haan die bijna volwassen is) maar het viel me laatst op dat ze savonds als ze gaan slapen (ze word veel gepikt dus zet ik er altijd gewoon op de stok omdat ze niet door het deurtje komt zonder aangevallen te worden) en maakt ze een geel hoog piepend geluid een beetje als dat van kuiken dat begint te kakelen eerst dacht ik dat het aan de ademhaling lag maar dat is het niet het geval ook zit ze een beetje raar op de stok ( met de veren een beetje omhoog en kop naar beneden) verder ziet ze er gezond uit en heeft ze nergens last.
Iemand een idee wat dit is\betekent?

Pearlsofpassion
Berichten: 4370
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Kip die piept?

Berichtdoor Pearlsofpassion » 21 sep 2021 20:18

Klinkt mij alsof ze bang is.
Hoe komt het dat ze niet voorbij de deur kan? Wordt ze niet aanvaard door de rest van de kippen?

Haar op stok plaatsen omzeilt het probleem en lijkt misschien een oplossing maar zorgt natuurlijk dat de kippen het onderling niet kunnen uitklaren. Ze krijgt misschien op stok of 's ochtends nog serieus op haar kop?

Kippenmens
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 mei 2021 09:59
Land: Nederland
M/V: V

Re: Kip die piept?

Berichtdoor Kippenmens » 21 sep 2021 20:40

Bedankt voor het antwoord.
Een kip staat standaard op de wacht en zorgt ervoor dat ze er niet in komt als ze er niet door komt slaapt ze met het haantje op de grond of op een kleine stok beneden. ik snap dat het miss niet zo handig is om haar er steeds in te zetten maar ben bang dat ze het zo koud krijgt ook als het binnenkort weer een keer gaat vriezen ofzo. sochtends vecht ze niet echt want ze gaat altijd als laatste van stok.

Pearlsofpassion
Berichten: 4370
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Kip die piept?

Berichtdoor Pearlsofpassion » 21 sep 2021 22:17

Ja. Dat snap ik.
Wordt ze overdag soms belaagd of is het enkel bij het op stok gaan? Hoeveel kippen heb je eigenlijk?

Kippenmens
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 mei 2021 09:59
Land: Nederland
M/V: V

Re: Kip die piept?

Berichtdoor Kippenmens » 24 sep 2021 14:50

Ik heb er 8.
ze worden ook vaak sochtends aangevallen.
Vooral als Ik ze eten geef zeg maar. dan springen ze op mijn arm als ze bang zijn. wat af en toe best irritant is.. :?
Bedankt voor het antwoord.

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19178
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Kip die piept?

Berichtdoor Isabel » 24 sep 2021 16:35

Hoe veel ruimte hebben ze tot hun beschikking? Dus nachthok, ren, tuin...


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten