Normaal hanengedrag?

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Anne2014
Berichten: 44
Lid geworden op: 29 sep 2020 20:40
Land: Nederland
M/V: V

Normaal hanengedrag?

Berichtdoor Anne2014 » 06 dec 2021 14:43

Dag allen,

Wij hebben een haantje van nu een half jaar oud (was gesext als hen als kuiken maar ja, 100% konden ze niet garanderen). Nu niet zo’n probleem, maar hij gaat steeds later in de avond kraaien en ook vroeger in de ochtend, als het geheel donker is. Het gaat nu ook zover dat ie midden in de nacht begint. Is dat normaal??? Hij slaapt nu in de schuur zodat de buurt er geen last van heeft maar helaas zit onze slaapkamer direct naast de schuur en ondanks de spouwmuur horen we het wel. Nu vind ik ‘s ochtends vroeg niet zo’n ramp (ik moet er toch op tijd uit met een jong kind), maar nachts?? Laatst begon hij om 2:00 uur! En dan ook niet eventjes, maar voor mijn gevoel zo’n 10 minuten lang. Doen jullie hanen dit ook? Hoort dit erbij? Want het wordt steeds meer en op vreemdere tijden. Of komt het omdat hij zo jong is?

Een gouden tip voor een geluiddicht klein hokje is er zeker niet? Hij zit nu in een konijnenkooi in de schuur.

Groetjes,
Anne

Pearlsofpassion
Berichten: 4369
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Normaal hanengedrag?

Berichtdoor Pearlsofpassion » 06 dec 2021 18:03

Nee, dan heb je pech. De meeste hanen houden zich wel aan de klok en kraaien vnl net voor zonsopgang. Ik heb toch altijd dat geluk gehad.

Ik heb het bij m'n buren vroeger wel eens geweten, de hele nacht door. Maar die hadden meerdere hanen waarvan eentje apart zat zonder hennen (breek m'n mond niet open) en die haan en een andere kraaiden dag en nacht tegen elkaar op.

Zit hij nu 's nachts apart van z'n hennen? Want scheiden is wel vragen om kraaien. Of deed hij het ook al snachts al hij wel bij z'n hennen sliep? Ook op zo onmogelijke uren?
Ik zou vermijden van hem te verplaatsen snachts. Dan eerder alle kippen toegang tot de schuur geven en daar een plaatsje maken waar ze samen kunnen overnachten. Zodat hij al zeker niet gaat kraaien omdat hij van z'n hennen gescheiden is.

Torinik
Berichten: 193
Lid geworden op: 11 mei 2019 10:59
Land: belgie
M/V: M

Re: Normaal hanengedrag?

Berichtdoor Torinik » 06 dec 2021 19:07

Hangt van de haan af. Ik heb er ook een paar gehad die 's nachts kraaiden.
…….Als een haan me teveel irriteert, gaat hij gewoon extra vroeg de pot in.

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5586
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Normaal hanengedrag?

Berichtdoor tuff cookie » 06 dec 2021 19:08

Hij kan ook gaan kraaien omdat hij iets hoort 's nachts.

danielb
Berichten: 7152
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Normaal hanengedrag?

Berichtdoor danielb » 06 dec 2021 19:12

hier kraaien z snachts ook hoor.
gebeurd wel meer met die donkere dagen....


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google en 2 gasten