Nieuwkomers

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Kaatjekip
Berichten: 502
Lid geworden op: 23 mar 2011 13:20
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Zuid-Holland

Nieuwkomers

Berichtdoor Kaatjekip » 29 jan 2023 18:33

Ik heb vandaag 2 cochin hennetjes bij mijn 2 cochin hennetjes gezet die ik al had. Ze hebben vanmiddag wat achter elkaar aan gerend. Toen het donker werd heb ik de nieuwe kippen gevangen en bij de andere kippen in het nacht hok gezet. Ze gingen er niet zelf bij. Kan ik ze daar nu gerust laten of zouden ze gaan vechten?

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19172
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Nieuwkomers

Berichtdoor Isabel » 29 jan 2023 18:40

Als het donker is, doen ze weinig. Je kan vanavond nog even kijken, maar ik denk dat ze braaf op stok zitten.

Morgenochtend zou ik het wel even in de gaten houden: de rangorde moet bepaalt worden.
Zolang er geen bloed vloeit... gewoon laten gebeuren.
En uiteraard in de gaten houden. :-)

Kaatjekip
Berichten: 502
Lid geworden op: 23 mar 2011 13:20
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Zuid-Holland

Re: Nieuwkomers

Berichtdoor Kaatjekip » 29 jan 2023 18:44

Oké ik zal morgen op tijd het deurtje open zetten zodat ze meer ruimte hebben. Hoe lang duurt het meestal voor de rangorde bepaald is?

Ik heb wel eerder kippen gehad maar alleen zijdehoenders, dat is toch wel echt anders. Dat zijn zulke slome duikelaars…

De twee hennetjes die we al hebben zijn grijze cochins. En heb er twee bruine bij gezet. Een krulvederige en een gewone bruine.

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19172
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Nieuwkomers

Berichtdoor Isabel » 29 jan 2023 19:17

Dat verschilt: de ene keer is het met een paar uur klaar, de andere keer duurt het wat langer. En daarna zie je ook duidelijk wie er lager in rang is.

Hier is het nog iedere avond gedoe bij het op stok gaan: die mag niet naast die, maar weer wel naast die. En die moet een stok lager dan de rest zitten. :roll:

Kaatjekip
Berichten: 502
Lid geworden op: 23 mar 2011 13:20
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Zuid-Holland

Re: Nieuwkomers

Berichtdoor Kaatjekip » 29 jan 2023 19:32

Bij ons zitten alle stokken op gelijke hoogte, misschien scheelt dat?

We hadden ze ook vanmiddag rond 15:00 pas opgehaald dus ze hadden niet veel tijd om aan elkaar te wennen. Ik dacht dat cochins over het algemeen wel rustige vreedzame kipjes waren dus ik verwacht dat het wel goed zal komen.

Shanna Bartels
Berichten: 1477
Lid geworden op: 21 jun 2022 13:21
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: NH
Contacteer:

Re: Nieuwkomers

Berichtdoor Shanna Bartels » 29 jan 2023 22:56

Bij mij duurde het wel weken geloof ik. Een toompje krielkippen waar ook wat cochin bij zit met een toom noordhollandse blauwen.
Nu is het nog elke keer met eten gepuk en gedoe maar dat zal wel zo horen. De kleintjes blijven het proberen. Op stok gaat prima. Ook op 1 hoogte.

Veel plezier met de kipjes!

Kaatjekip
Berichten: 502
Lid geworden op: 23 mar 2011 13:20
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Zuid-Holland

Re: Nieuwkomers

Berichtdoor Kaatjekip » 30 jan 2023 18:50

Het ging gelukkig redelijk goed vandaag. Ze hebben wel een beetje achter elkaar aan gejaagd maar het viel me reuze mee. Vanavond zijn ze samen het nachthok in gegaan.

Ik heb twee grijze cochin krielen en nu twee bruine erbij. Het valt me wel op dat de bruine en vooral de krulvederige een stuk stunteliger is…Is dat altijd? Het is echt een beetje een sufferd, doet me een beetje aan mijn vroegere zijdehoenders denken…

Shanna Bartels
Berichten: 1477
Lid geworden op: 21 jun 2022 13:21
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: NH
Contacteer:

Re: Nieuwkomers

Berichtdoor Shanna Bartels » 31 jan 2023 10:05

Fijn zeg :duimop:

Van de (bruine) cochin...geen verstand van helaas.

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19172
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Nieuwkomers

Berichtdoor Isabel » 31 jan 2023 17:20

Ik heb een krul Cochin gehad, maar dat was zeker geen stuntel. :-D

Hoe gaat het nu?

Kaatjekip
Berichten: 502
Lid geworden op: 23 mar 2011 13:20
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Zuid-Holland

Re: Nieuwkomers

Berichtdoor Kaatjekip » 01 feb 2023 20:14

Nou het gaat hartstikke goed eigenlijk, geen ruzie enzo. Af en toe een pik om te laten weten wie de baas is maar verder scharrelen ze rond in elkaars nabijheid. En ze gaan zelf allemaal savonds het hok in. Dus ben zeer tevreden.

Bij nader inzien denk ik dat de krulvederige Cochin een stukje stunteliger is omdat het een veel jonger dier is dan de andere.


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten