Betrouwbare fokker/ handelaar krielkipjes

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
AdR
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jun 2023 17:01
Land: Nederland
M/V: V

Betrouwbare fokker/ handelaar krielkipjes

Berichtdoor AdR » 06 jun 2023 09:27

Helaas heeft gisteren een vos/ steenmarter huis gehouden in onze ren met onze gezellige krielkipjes. Ik had een mix van cochin, faverolles en aracauna krielkipjes. In totaal 7. Super gezellig en elke dag wel 4 - 5 eitjes. Helaas heeft alleen de cochin het overleefd, waarschijnlijk omdat zij broeds is en op haar nest zit ipv op stok. Ik heb het hok nu beter beveiligd (want het roofdier had zich onder het hek door gegraven) en daarnaast gaat het nachthok nu elke avond dicht (en s ochtends weer open).

Maar nu ben op zoek naar nieuwe gezellige krielkipjes (hennen) die ook lekkere eitjes leggen en niet zo snel broeds worden.

Ik vind het lastig om een betrouwbare handelaar dan wel fokker te vinden. Voorheen had ik mijn kipjes van MP en als ik de verhalen lees op dit forum heb ik veel geluk gehad. Ik heb de kipjes altijd opgehaald bij mensen die het niet voor het geld deden maar voor de liefde.

Ik ben op zoek naar 5 - 6 kriel hennetjes. Ras/ kleur (liever niet helemaal zwart) maakt niet zo veel uit, maar liever geen cochin, wyandotte, brahma, zijderhoenders, barnevelders. Ze hoeven ook niet van tt kwaliteit te zijn, maar wel graag een ras wat ook eitjes legt en dus niet zo snel broeds wordt. Ik woon in het midden van het land, dus graag iemand redelijk in de buurt. Dus als iemand nog een stuk of 5 krieltjes over heeft van bijvoorbeeld een kleurslag die niet helemaal raszuiver is, dan hoor ik het heel graag.

Pearlsofpassion
Berichten: 4354
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Betrouwbare fokker/ handelaar krielkipjes

Berichtdoor Pearlsofpassion » 06 jun 2023 09:32

Mp is prima om kipjes te halen als je gewoon wat oplet. Bij kleine hobbyhouders is ideaal.
Die adverteren tegenwoordig meer bij MP dan via de rasvereniging oid.

Shanna Bartels
Berichten: 1477
Lid geworden op: 21 jun 2022 13:21
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: NH
Contacteer:

Re: Betrouwbare fokker/ handelaar krielkipjes

Berichtdoor Shanna Bartels » 06 jun 2023 11:50

Wat naar!!! :cry:

Ik heb wel geluk gehad op MP.
3 Nh blauwen bij hobbyboer en 4 jonge krieltjes die iemand liet uitbroeden thuis. Uit plezier / liefde. Dat merk je wel als je n kijkje neemt bij zo iemand.

Ik ken geen fokker helaas.

Qua ras zou Hollandse kriel kunnen (wel druk en vliegerig volgens mij), Serama's, etc.

succes!


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten