Wildcamera action

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11784
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Wildcamera action

Berichtdoor jantien » 31 mar 2024 11:46

Geen idee of het hier goed staat maar…

Help!!

Ik heb deze wildcamera gekocht maar snap totaal niet hoe het aan het werk te krijgen.
Ik had alles ingevoerd op pc en dan??
Ik (denk) dat ik veel verstand heb van kippen maar dit soort dingen :oops: :oops: :gutgut:

[img][img]https://i.postimg.cc/n9MR1p4M/IMG-4239.png[/img]

Afbeelding

Afbeelding
[/img]

Artep
Berichten: 3033
Lid geworden op: 13 feb 2012 18:04
Land: nederland
M/V: V
Locatie: gelderland

Re: Wildcamera action

Berichtdoor Artep » 31 mar 2024 12:10

ik kan je niet helpen, ben zelf niet handig met dit soort dingen. :cool:

danielb
Berichten: 7153
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Wildcamera action

Berichtdoor danielb » 31 mar 2024 21:15

alles ingevoerd op pc?
is het niet gewoon met een geheugenkaart en dan bepaalde instellingen ingeven in het toestel zelf?

frankip
Berichten: 2969
Lid geworden op: 15 jan 2009 20:07
Land: nl
M/V: M

Re: Wildcamera action

Berichtdoor frankip » 01 apr 2024 08:52

als ik dat zie , weet ik al zeker dat ik zoiets niet hoef te kopen. Na het lezen van de tekst zou hij al in de kast belanden.

Gebruikersavatar
baklap
Berichten: 83
Lid geworden op: 19 sep 2022 11:40
Land: Nederland
M/V: M

Re: Wildcamera action

Berichtdoor baklap » 01 apr 2024 09:08

Als ik het zo lees moet op de SD-kaart (geformatteerd op FAT32) een kladblok bestand staan die "time.txt" heet en daarin moet dus de datum met de camera instelling komen. Dan de camera een keer opnieuw opstarten, dan zou die het moeten doen.

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5592
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Wildcamera action

Berichtdoor tuff cookie » 01 apr 2024 09:52

Daar moet je dus echt verstand van hebben. (me not)

MilMol
Berichten: 139
Lid geworden op: 26 apr 2019 17:54
Land: Hongarije
M/V: V

Re: Wildcamera action

Berichtdoor MilMol » 01 apr 2024 12:36

Je moet de instellingen configureren in kladblok of een gelijkwaardig tekst programmaatje op je pc en dat op je pc opslaan. Het bestandje krijgt dan de extensie: ”.txt” en dat bestandje moet je kopiëren naar de geheugenkaart van je camera. Daarvoor heb je wel een slot nodig in je pc of een z.g. card reader dat je kan aansluiten op je pc waar dat geheugenkaartje in kan worden gestopt. Of misschien zit er wel een kabeltje bij dat je kunt aansluiten tussen pc en camera?

Als je het bestandje naar de geheugenkaart hebt gekopieerd haal je het uit je pc of kaartlezer, doet het in de camera (handig om deze niet “aan” te hebben staan” en dan de camera aan te zetten. De software in de camera leest dan dat bestandje en dan zou alles moeten werken.

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11784
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Wildcamera action

Berichtdoor jantien » 01 apr 2024 12:56

frankip schreef:als ik dat zie , weet ik al zeker dat ik zoiets niet hoef te kopen. Na het lezen van de tekst zou hij al in de kast belanden.


Dat is dus nu ook gebeurd maar niet helemaal de bedoeling :lol: :denk:

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11784
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Wildcamera action

Berichtdoor jantien » 01 apr 2024 12:59

MilMol schreef:Je moet de instellingen configureren in kladblok of een gelijkwaardig tekst programmaatje op je pc en dat op je pc opslaan. Het bestandje krijgt dan de extensie: ”.txt” en dat bestandje moet je kopiëren naar de geheugenkaart van je camera. Daarvoor heb je wel een slot nodig in je pc of een z.g. card reader dat je kan aansluiten op je pc waar dat geheugenkaartje in kan worden gestopt. Of misschien zit er wel een kabeltje bij dat je kunt aansluiten tussen pc en camera?

Als je het bestandje naar de geheugenkaart hebt gekopieerd haal je het uit je pc of kaartlezer, doet het in de camera (handig om deze niet “aan” te hebben staan” en dan de camera aan te zetten. De software in de camera leest dan dat bestandje en dan zou alles moeten werken.


Tja, geweldig uitgelegd :duimop: maar hier snap ik dus he-le-maal niets van :duimneer:
Ik zal maar eens een computerdeskundige in mijn buurt gaan zoeken :pcprobleem:

MilMol
Berichten: 139
Lid geworden op: 26 apr 2019 17:54
Land: Hongarije
M/V: V

Re: Wildcamera action

Berichtdoor MilMol » 01 apr 2024 14:08

jantien schreef:
MilMol schreef:Je moet de instellingen configureren in kladblok of een gelijkwaardig tekst programmaatje op je pc en dat op je pc opslaan. Het bestandje krijgt dan de extensie: ”.txt” en dat bestandje moet je kopiëren naar de geheugenkaart van je camera. Daarvoor heb je wel een slot nodig in je pc of een z.g. card reader dat je kan aansluiten op je pc waar dat geheugenkaartje in kan worden gestopt. Of misschien zit er wel een kabeltje bij dat je kunt aansluiten tussen pc en camera?

Als je het bestandje naar de geheugenkaart hebt gekopieerd haal je het uit je pc of kaartlezer, doet het in de camera (handig om deze niet “aan” te hebben staan” en dan de camera aan te zetten. De software in de camera leest dan dat bestandje en dan zou alles moeten werken.


Tja, geweldig uitgelegd :duimop: maar hier snap ik dus he-le-maal niets van :duimneer:
Ik zal maar eens een computerdeskundige in mijn buurt gaan zoeken :pcprobleem:


Tja… :crazyeyes: Dan is de situatie tamelijk hopeloos vrees ik. :gutgut: Succes met de zoektocht Jantien. En troost je: je bent de enige niet hoor. Het is alleen jammer dat ik je niet heb kunnen helpen.


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten