enthousiasme

In en om de tuin, in de natuur..
Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: enthousiasme

Berichtdoor Lies » 19 jul 2008 01:40

allemaal niet, staat allemaal omschreven in diezelfde APV. Ik mag geen handelingen bovengronds, noch ondergronds, verrichten die het sterven van de boom ten gevolge hebben


Gelukkig maar! Staat er ook in dat je de plicht hebt als je een boom kapt er iets nieuws neer te zetten? Dat is hier wel zo.

Gebruikersavatar
Robevis
Berichten: 5651
Lid geworden op: 30 dec 2002 21:20
Land: NL
M/V: M
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: enthousiasme

Berichtdoor Robevis » 19 jul 2008 11:08

Lies schreef:
allemaal niet, staat allemaal omschreven in diezelfde APV. Ik mag geen handelingen bovengronds, noch ondergronds, verrichten die het sterven van de boom ten gevolge hebben


Gelukkig maar! Staat er ook in dat je de plicht hebt als je een boom kapt er iets nieuws neer te zetten? Dat is hier wel zo.


Hier KAN de gemeente die eis stellen, dat staat er in. Ik heb ook al aangegeven dat ik er graag wat voor terugplaats maar dat argument bleek niet genoeg. Nu mijn bezwaarschrift maar afwachten.

Gebruikersavatar
Robevis
Berichten: 5651
Lid geworden op: 30 dec 2002 21:20
Land: NL
M/V: M
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: enthousiasme

Berichtdoor Robevis » 07 okt 2008 22:27

Inmiddels zijn we al weer een tijdje verder. Mijn bezwaarschrift is voor mij gunstig uitgepakt, d.w.z. ik heb gewonnen. Ik heb mijn vergunning alsnog gekregen en ook de wachttijd van 6 weken en 2 werkdagen is inmiddels voorbij. Ik ben afgelopen weekend begonnen met de eerste stappen van takken verwijderen en ben nu zo ver dat de top uit de boom moet. Als deze de goede kant op valt, dan blijft allen nog een kale stam over. Deze kan ik mooi in fasen weghalen, zodat er volgend voorjaar misschien een kasje kan komen. En wat er in dat kasje verbouwd gaat worden,hoef ik jullie niet te vertellen, denk ik.

Gebruikersavatar
lorie
Berichten: 4258
Lid geworden op: 28 dec 2002 22:10
Land:
M/V: V
Locatie: west-vlaanderen

Re: enthousiasme

Berichtdoor lorie » 09 okt 2008 10:52

Robbevis, tof te lezen, dat he zo goed gaat met je tuin, nieuwe woning etc.
Ziet er nu al allemaal heel mooi uit!

Toch steeds weer leuk é, die tuin en tuinveranderingen plannen.
Zo houden wij, tuin en - plantenliefhebbers, ons brein jong en steeds actief!

Succes ermee!

Lorie

Gebruikersavatar
cetinel
Berichten: 8889
Lid geworden op: 22 dec 2003 22:42
Land:
M/V: V
Locatie: belgie-st-niklaas

Re: enthousiasme

Berichtdoor cetinel » 09 okt 2008 10:59

je bent al helemaal enthousiast hoor ik rob!!
een kas heb ik niet,maar wel zo een grote tunnelserre,zo een van zes op vier en 2 meter hoog....
maar ik weet ergens nog een grotere staan die eventueel weg mag.....
das dus enkel nieuw plastic erover,en dan heb ik heel wat ruimte voor warmteminnende planten(pepers en tomaten dus!)
nu nog effe gaan onderhandelen over die andere .en dan mijn man opdracht egven om ze te plaatsen en te overtrekken....in de winter kunnen die da nog es mooi wat kippen herbergen,die vreten het ongedierte wel weg en bemesten voor me...
ik ben ook al volop bezig met plannen maken,ik moet wel een dezer dagen mijn 2 bananeplanten in de puitvoet gaan klaarmaken voor de winter.....
en nog 2 moerbeien gaan planten.
altijd wat te doen in de hof he.

Gebruikersavatar
lorie
Berichten: 4258
Lid geworden op: 28 dec 2002 22:10
Land:
M/V: V
Locatie: west-vlaanderen

Re: enthousiasme

Berichtdoor lorie » 09 okt 2008 11:05

Mijn vroegere serre bij ons huurhuis, mis ik ook nog vaak.
Zalig , die zelfgekweekte groenten.

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: enthousiasme

Berichtdoor lnge » 09 okt 2008 11:12

Mooie tuin! Hoe is het inmiddels met de vijver, is deze al helemaal weg of heb je m toch gehouden?

Hoe hoog zou de boete zijn als je die boom toch kapt?

Wij zijn er hier wel makkelijk in, de meeste dingen doen we gewoon, zonder vergunning aan te vragen. Het gaat toch bijna altijd ongemerkt en dan kraait er geen haan naar. Vraag je vergunning dan maak je slapende honden wakker. Direct een nieuwe boom planten wil ook nog wel schelen, dan valt het niet zo op uit de lucht.

Gebruikersavatar
Robevis
Berichten: 5651
Lid geworden op: 30 dec 2002 21:20
Land: NL
M/V: M
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: enthousiasme

Berichtdoor Robevis » 09 okt 2008 22:11

dotje schreef:Mooie tuin! Hoe is het inmiddels met de vijver, is deze al helemaal weg of heb je m toch gehouden?


Ik heb de (lekke) vijver nog. De vissen zwemmen lekker in de regenton. Ik denk dat de vijver t.z.t. plaats gaat maken voor een "harde" vijver of het wordt een stukje tuintje.

dotje schreef:Hoe hoog zou de boete zijn als je die boom toch kapt?.


Geen idee, maar voor mij nu dus geen boete meer omdat ik alsnog de vergunning heb. De hoogte van de evtl. boete wordt door de off. van justitie bepaald.

dotje schreef:Wij zijn er hier wel makkelijk in, de meeste dingen doen we gewoon, zonder vergunning aan te vragen. Het gaat toch bijna altijd ongemerkt en dan kraait er geen haan naar. Vraag je vergunning dan maak je slapende honden wakker. Direct een nieuwe boom planten wil ook nog wel schelen, dan valt het niet zo op uit de lucht.

Gebruikersavatar
Robevis
Berichten: 5651
Lid geworden op: 30 dec 2002 21:20
Land: NL
M/V: M
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: enthousiasme

Berichtdoor Robevis » 25 okt 2008 20:13

Boom is volledig weg nu.

Gebruikersavatar
Loex
Berichten: 7524
Lid geworden op: 23 sep 2002 19:12
Land: NL
M/V: V
Locatie: Tussen Arnhem en Apeldoorn
Contacteer:

Re: enthousiasme

Berichtdoor Loex » 25 okt 2008 22:07

En? Geen spijt? :gutgut:


Terug naar “Natuur, tuin, planten en vijver”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten