Verzameltopic: Laat je vijver eens zien?

In en om de tuin, in de natuur..
Gebruikersavatar
susiepolletje
Berichten: 645
Lid geworden op: 20 mei 2012 11:52
Land: Nederland
M/V: V

Re: Verzameltopic: Laat je vijver eens zien?

Berichtdoor susiepolletje » 29 jul 2013 21:50

viefpief schreef:Overleven die het allemaal als het zo dicht bevroren is? Zal wel flink diep zijn ook, of niet? Het is ook haast geen vijver te noemen, eerder een meertje ;) helemaal van jullie?


Ik zie nooit doden liggen, maar er wordt ook behoorlijk gevist door reigers etc. Hij is erg diep ja, als je meer dan 2 meter uit de kant komt kun je al niet meer staan, hoe diep weet ik niet, de vijver zat er al toen we het huis kochten, en is idd van ons.

Gebruikersavatar
susiepolletje
Berichten: 645
Lid geworden op: 20 mei 2012 11:52
Land: Nederland
M/V: V

Re: Verzameltopic: Laat je vijver eens zien?

Berichtdoor susiepolletje » 29 jul 2013 21:52

bruine kip schreef:Das een grote vijver :gutgut: WANNA HAVE IT


Nou je pakt een schop en begint met graven, als je maar diep genoeg graaft, dan krijg je vanzelf dit ;)
(Wel even een paar dagjes voor uittrekken)

peter 31
Berichten: 470
Lid geworden op: 15 feb 2012 15:38
Land: belgie
M/V: M

Berichtdoor peter 31 » 30 jul 2013 07:26

Mooi,een koppel zwanen en siereenden opzetten,dan ist nog mooier

Gebruikersavatar
susiepolletje
Berichten: 645
Lid geworden op: 20 mei 2012 11:52
Land: Nederland
M/V: V

Re:

Berichtdoor susiepolletje » 30 jul 2013 08:08

peter 31 schreef:Mooi,een koppel zwanen en siereenden opzetten,dan ist nog mooier


Voor de (verre) toekomst als ik meer tijd heb lijkt me dat ook geweldig, maar nu heb ik genoeg werk met m'n kippenfamilie naast mijn baan.
Zwanen ben ik overigens altijd een beetje huiverig voor, die kunnen toch behoorlijk agressief worden? Dat moet ik niet bij m'n kinderen in de buurt hebben zolang ze nog klein zijn.

Beun
Berichten: 2000
Lid geworden op: 28 apr 2011 11:43
Land: Nederland
M/V: M

Re: Verzameltopic: Laat je vijver eens zien?

Berichtdoor Beun » 30 jul 2013 08:29

Ik zou een mooie natuurvijver niet gaan verpesten met watervogels. Die poepen alles onder en de hele vijver gaat op lange termijn naar de knoppen. Ze grazen de waterplanten weg en uiteindelijk blijft er niks over van je vijver. Dus in mijn ogen nooit watervogels in natuurlijke vijvers zetten als je geniet van je vissen en planten.

Ik heb ook 4 vijvers met Chinese danio's erin. Dat zijn zgn tropische visjes maar ze doen het al meer dan 2 jaar prima in mijn vijvers. 8 gekocht, inmiddels 50-60 stuks en zelfs onder het ijs zie je ze zwemmen. :duimop:

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Verzameltopic: Laat je vijver eens zien?

Berichtdoor Fryske » 30 jul 2013 09:14

En ze kunnen wild zijn, hoor! Vooral in het voorjaar! Hier hebben we er ook, en ze zijn prachtig! Maar dan wel op het open water....

Afbeelding

Bij ons vorige huis hadden we ook een prachtige vijver, echt genieten! Maar dit is handiger omdat je er geen werk van hebt :-)

peter 31
Berichten: 470
Lid geworden op: 15 feb 2012 15:38
Land: belgie
M/V: M

Re: Verzameltopic: Laat je vijver eens zien?

Berichtdoor peter 31 » 30 jul 2013 18:55

zwanen dat die er een troep van maken tot daar aan toe , mar van die klein siereendjes oa taling soorten ofzo of wat kleindere duikeend soorten die maken geen troep hoor

Beun
Berichten: 2000
Lid geworden op: 28 apr 2011 11:43
Land: Nederland
M/V: M

Re: Verzameltopic: Laat je vijver eens zien?

Berichtdoor Beun » 30 jul 2013 19:09

peter 31 schreef:zwanen dat die er een troep van maken tot daar aan toe , mar van die klein siereendjes oa taling soorten ofzo of wat kleindere duikeend soorten die maken geen troep hoor


Hangt van de hoeveelheid af natuurlijk. ;) Het is leuk om ergens een koppel in te zetten. Als die twee nesten grootbrengen wordt het een heel wat minder leuk verhaal meestal. Alles onder de poep en elk jaar meer en meer eenden. In mijn ogen moet je een vijver natuurlijk laten en moet je voor eenden een mooie vijver met systeem maken zodat je eens in de zoveel tijd de boel kan schoonmaken. En ook vind ik het zonde om een mooie natuurvijver vol te proppen met exotische eenden terwijl er in NL zat dieren zijn die gebruik maken van zo'n mooie vijver. Desnoods de wilde eend, het waterhoen of de meerkoet. Allemaal leuk om in zo'n grote vijver op bezoek te krijgen. :duimop:

Maargoed, dat is mijn persoonlijke mening. Van mij hoeft niet overal een dier uit een ander land in gezet te worden.

peter 31
Berichten: 470
Lid geworden op: 15 feb 2012 15:38
Land: belgie
M/V: M

Berichtdoor peter 31 » 30 jul 2013 20:15

Ja je hebt gelijk,ma bij mij moet er iets zwemmen op een vijver :) vindt ik , ma ja ieder doet met zijn vijver wat hem wilt,ik heb ook een natuurvijver en daar zitten wat eendjes op,en vissen ,ma het moeten geen exoten zijn wat zomertalingen of wintertalingen best mooi

Gebruikersavatar
susiepolletje
Berichten: 645
Lid geworden op: 20 mei 2012 11:52
Land: Nederland
M/V: V

Re: Verzameltopic: Laat je vijver eens zien?

Berichtdoor susiepolletje » 30 jul 2013 22:45

Ach er komen hier ook regelmatig wilde eenden op visite in de vijver, maar alleen buiten het broedseizoen. Ik hoop altijd dat ze een nestje hier starten, maar dat zullen ze wel niet doen omdat hier nogal wat katten rondlopen. Is het broedseizoen voorbij en de jongen opgegroeid dan zie ik ze weer in onze vijver. Is ook leuk ;)
Misschien als we een broedkorf in de vijver plaatsen, dat ze hier dan wel zouden willen broeden?


Terug naar “Natuur, tuin, planten en vijver”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten