Er zit hier een beginnend wespennest. Ik kan alles met die wespen maar Bruno (konijn) rende er lomp langs en die werd in zijn oor gestoken wat hij niet leuk vond en daarna kreeg ik ook een paar steken wat ik niet erg vind. Ik snap het helemaal. Maar wat nu..?
Men zegt verdelgen en dat vindt Lies niet leuk. Ik zelf kan er wel mee leven maar mijn buren niet denk ik zo en de nijnen ook niet. Mijn idee was om de wespen buiten het nest te houden (afsluiten) en degene die eruit willen te laten gaan. Dat lukt me. Ik kan rustig bij het nest komen zonder problemen. Dan zouden op den duur de koningin en haar larven verhongeren

Wat gif betreft, dat kan dus heel veel kwaad. Iemand die ik ken verloor in de week na de bestrijding van wespen op zolder met gif wat zogenaamd geen kwaad kon, 4 konijnen. De wespen vielen dood langs de kozijnen in de vensterbank op de begane grond waar de konijnen zich bevonden. Het ging om hele oude konijnen die op dat moment nergens last van hadden! Nouja, van het gif dan. 4 konijnen dood in één week.. Ik zit daar echt niet op te wachten!
Zijn er mensen die ervaring hebben in een wat positievere aanpak? Ik las op internet over een soort van nep-nest wat dan 15 euro kost en dan zouden de wespen wegblijven omdat ze dan "denken" dat er een ander volk zich heeft genesteld. Ik weet het niet hoor. Ben nogal argwanend en denk dan dat zoiets weggegooid geld is. Ik hoor graag over ervaringen van bijzondere manieren om dit aan te pakken of van fiasco's desnoods. Het advies van gemeente bellen en alles uitmoorden dat ken ik al dus daar zit ik niet op te wachten.
Overigens zat ik op een gegeven moment erg dichtbij met mijn gezicht en ben ik 1 x in mijn neus gestoken