Centraal onderwerp voor afdekken/tips ren ivm ophokplicht

Hier staat alles over de Vogelgriep
Esther Hoogeveen
Berichten: 82
Lid geworden op: 07 jan 2004 14:21
Land:
M/V: V
Locatie: Ilpendam

Centraal onderwerp voor afdekken/tips ren ivm ophokplicht

Berichtdoor Esther Hoogeveen » 16 feb 2006 20:13

Hallo,

Ik heb een ren van 3.50 m x 2. 80.

Hebben jullie misschien tips hoe ik dat snel en goedkoop kan afdekken.

Want ik weet zeker dat mijn verrader niet slaapt volgende week.

:cool:

Gebruikersavatar
Corrie
Berichten: 53
Lid geworden op: 23 apr 2005 19:26
Land:
M/V: V
Locatie: Zeeland

Berichtdoor Corrie » 16 feb 2006 20:33

Mijn man heeft een gedeelte van de ren met golfplaten overdekt, gaas ervoor en een deur erin. Dus de kippen hebben nu een kleiner stuk om te lopen ... maar wel overdekt. We hebben voor een permanente oplossing gekozen omdat het wel lekker is dat er altijd een plaats is waar de kippen droog kunnen lopen, en wie weet hoe lang dit duurt :(

Gebruikersavatar
slefke
Berichten: 1992
Lid geworden op: 09 okt 2005 12:10
Land:
M/V: V
Locatie: Essen
Contacteer:

Berichtdoor slefke » 16 feb 2006 21:04

mijn ren bestaat uit twee delen een deel is overdekt met golfplaten en een deel was eerst alleen met gaas ( ook boven) nu heb ik daar van dat dikke ruitjes plastic opgemaakt....
slefke

Gebruikersavatar
bram
Berichten: 1035
Lid geworden op: 04 nov 2002 21:43
Land:
M/V: V
Locatie: vriezenveen/wageningen

Berichtdoor bram » 16 feb 2006 21:11

Het snelst en waarschijnlijk ook goedkoopst is een groot dekzeil kopen waar je in het midden dan een paar palen onder zet om te zorgen dat er geen water op blijft staan.

Gebruikersavatar
nlnosey
Berichten: 5035
Lid geworden op: 14 mar 2005 21:10
Land:
M/V: V

Berichtdoor nlnosey » 16 feb 2006 21:30

bram schreef:Het snelst en waarschijnlijk ook goedkoopst is een groot dekzeil kopen waar je in het midden dan een paar palen onder zet om te zorgen dat er geen water op blijft staan.
En dat dekzijl is er ook in lichtdoorlatend wit verkrijgbaar.. :-D

BootVluchteling
Berichten: 947
Lid geworden op: 08 mar 2004 19:42
Land:
M/V: V
Locatie: De Lier ('t westland)

Berichtdoor BootVluchteling » 16 feb 2006 22:56

ik weet nog niet hoe en of ik het bij ons gaat overdekken., het is heel lastig omdat het niet echt een handige vorm heeft.. dekzijl zal bij ons niet werken omdat de wind eronder zal komen en het kapot trekt. de kippen in het normale hok houden kán wel, maar wil ik niet.. dan word het denk ik herrie tussen de kippen.. ik zit te denken aan een stuk afzetten van ongeveer 4 bij 4.. ik heb de beschikking over iets van 200 bakstenen, stukken gaas, hekwerk..

Gebruikersavatar
polderpien
Berichten: 548
Lid geworden op: 07 apr 2005 22:01
Land:
M/V: V
Locatie: beemster

Berichtdoor polderpien » 17 feb 2006 12:44

Wij hebben idd ook een vrij grote ren. 4 hardhouten palen in de grond (achter lager dan voor ivm regen), planken van paal naar paal, latjes erover, zeil erover en daar ook weer latjes over (ivm nog te verwachten stormen enzo).
Wij hebben maar alvast besloten alles demontabel te maken ebn de palen in de grond te laten, want geheid dat we dit nog heel wat keren moeten doen in de toekomst :( .

Gebruikersavatar
garwozsa
Berichten: 171
Lid geworden op: 15 feb 2006 19:21
Land:
M/V: V
Locatie: hoogland

afdekken ren ivm vogelgriep

Berichtdoor garwozsa » 17 feb 2006 13:32

met lichtdoorlatende golfplaten moet het steviger zijn.lijkt me. de platen zijn bijna bij iedere bouwmarkt wel te krijgen....als ze nu nog niet zijn uitverkocht... is een run op.en die dingen zijn bestand tegen een stevige stirm en sneeuwbui...zeil niet.

Skippy
Berichten: 691
Lid geworden op: 06 jan 2005 11:00
Land:
M/V: V
Locatie: Utrecht

Berichtdoor Skippy » 17 feb 2006 14:50

Vraagje;

Het kippenverblijf bij ons is overdekt, behalve een klein stukje ( 2 bij 4 meter ongeveer) Maar daar zit gaas overheen... Er kunnen geen vogels IN de ren en de kips kunnen er niet uit. Is dit voldoende? Of moet er daadwerkelijk plastic of gelfplaat overheen? Volgens mij wel ivm uitwepselen, maar volgens mijn man hoeft dat niet...
:? :?: :?: :?: :?:

Gebruikersavatar
HEDGEHOG
Berichten: 1461
Lid geworden op: 20 nov 2002 19:49
Land:
M/V: V
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Berichtdoor HEDGEHOG » 17 feb 2006 14:55

Jij hebt gelijk Patricia, helaas :evil:
Want dat maakt het allemaal zo lastig.


Terug naar “Vogelgriep”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten