Uitbraak in Hekendorp (Oudewater) Afsplitsing persoonlijke reac

Hier staat alles over de Vogelgriep
maxim
Land: Belgie
M/V: M

Re: Uitbraak in Hekendorp (Oudewater) Afsplitsing persoonli

Berichtdoor maxim » 19 nov 2014 15:00

Je zegt dat ik niks te zeggen heb maar ik weet toch dat hier niks wordt afgemaakt zonder de uitslag van het onderzoek al is het bij de buren dat de vogelgriep (of iets anders) zich voordoet

lnge
Moderator
Land: nederland
M/V: V

Berichtdoor lnge » 19 nov 2014 15:38

maxim schreef:Je zegt dat ik niks te zeggen heb maar ik weet toch dat hier niks wordt afgemaakt zonder de uitslag van het onderzoek al is het bij de buren dat de vogelgriep (of iets anders) zich voordoet

Kans is groot dat je dan zonder pardon gearresteerd wordt
http://www.novatv.nl/page/detail/nieuws ... urnalisten

bosnimf1976
Land: NL

Berichtdoor bosnimf1976 » 19 nov 2014 15:39

Gaan alle kippen hier weer naar buiten? Bij mij zitten ze nog een dag binnen maar dat is geen maand te doen....

karuna
Land:

Berichtdoor karuna » 19 nov 2014 16:05

Vanmorgen weer losgelaten, de dames waren er blij mee. We zitten in de bebouwde kom dus ik durfde het wel aan ivm besmetting.

Op zich houden ze het bij ons wel een tijdje vol. Afgesloten hebben ze ruim 1 m2 per krielkip, tweede verdieping niet meegerekend. Niet ideaal maar volgens de oude normen voldoende. Als het heel lang gaat duren kunnen we een extra stukje overdekken erbij zonder dat het onpraktisch wordt. Dan zou er nog een 3,5 m2 bijkomen.

Bulcke

Berichtdoor Bulcke » 19 nov 2014 16:37

Binnenhouden was bij mij echt geen optie. Ik heb leg leghorn krielen in een hok waar het een dagje wel uit te houden is. Maar voor de 6 wyandotten en 1 leghorn in de andere is dit niet te doen. Ik heb het bijna een dag volgehouden, maat toen was het ondragelijk om te zien. Ik eet niet voor niets geen kip en ei uit de bio-industrie

BarnieAussieChickie
Land: Nederland

Berichtdoor BarnieAussieChickie » 19 nov 2014 16:43

Bij mij werden ze ook al redelijk gek in de ren van 220 bij 175, 2 grote kippen en 2 krieltjes :kopmuur:
Eentje ging tegen de muur krabben met zijn pootjes....

maxim
Land: Belgie

Berichtdoor maxim » 19 nov 2014 17:12

Inge schreef:
maxim schreef:Je zegt dat ik niks te zeggen heb maar ik weet toch dat hier niks wordt afgemaakt zonder de uitslag van het onderzoek al is het bij de buren dat de vogelgriep (of iets anders) zich voordoet

Dat ze maar proberen als het ooit zo ver moet komen en verder ga ik er over stoppen

jantien

Berichtdoor jantien » 19 nov 2014 17:24

maxim schreef:
Inge schreef:

Dat ze maar proberen als het ooit zo ver moet komen en verder ga ik er over stoppen

Niet een klein beetje stronteigenwijs he :gutgut:

Bulcke

Berichtdoor Bulcke » 19 nov 2014 17:32

BarnieAussieChickie schreef:Bij mij werden ze ook al redelijk gek in de ren van 220 bij 175, 2 grote kippen en 2 krieltjes :kopmuur:
Eentje ging tegen de muur krabben met zijn pootjes....

wat dan wel weer mooi was om te zien, hoe blij ze waren toen ze er uit mochten. De leghorns vlogen gelijk de halve tuin door. Dat had ik ze nog niet eerder zien doen. Zal ongetwijfeld ook komen doordat ik pad sinds dit voorjaar kippen heb (op poging na toen ik in Amsterdam woonde die niet meer heeft opgeleverd dan een conflict met mijn buren ), maar ik vond het Veelzeggend

Swoentje
Land: Nederland

Berichtdoor Swoentje » 19 nov 2014 18:25

maxim schreef:
Swoentje schreef:Ik heb ook niet zo'n hoge pet op van de nederlandse autoriteiten vwb dierenziektes.
Jaren geleden was er een uitbraak van mond en klauwzeer. Er zat een waarschijnlijke besmettingshaard hier in de buurt. wij zaten op een km afstand, en onze geitjes moesten geruimd worden. Hier bij ons in het straatje waren 5 mensen met geitjes, een gezin met jonge kinderen had een moedergeit met lammetjes.
We hebben gesmeekt om de uitslagen af te wachten of de stal hier in de buurt idd mond en klauwzeer had, maar dat kon niet gebeuren. Alles moest afgemaakt worden. Op de uitslag kon niet gewacht worden.
Het bleek na een aantal dagen toch geen mond en klauwzeer te zijn, maar onze dieren waren wel allemaal afgemaakt. Geen excuus, geen sorry. Ik zal het nooit meer vergeten!

dat is heel erg maar ik snap niet dat je dat laat doen zonder uitslag

Ik hoop dat je er zelf nooit voor komt te staan!
Maar als dat wel zo is, dan kun je nog zo'n grote mond hebben, maar je gaat voor de bijl. En je dieren ook!
Dacht je dat het hier zonder slag of stoot gegaan was? Politie erbij, RVD erbij, tot bedreigingen aan toe, maar je trekt toch aan het kortste eind....

Terug naar “Vogelgriep”