Uitbraak in Hekendorp (Oudewater) Afsplitsing persoonlijke reac

Hier staat alles over de Vogelgriep
gonda
Land: Belgie
M/V: V
Contacteer:

Re: Uitbraak in Hekendorp (Oudewater) BELANGRIJK LEZEN A.U.

Berichtdoor gonda » 16 nov 2014 18:16

Klaas verleden keer ging het ook over een hoog pathogene ziekte voor mensen
Wat is er toen allemaal niet onnodig gebeurd in nederland, ik herinner me nog heel goed al die dieren die toen nutteloos werden afgeslacht in nederland...

misschien zouden we dan gans europa maar beter ophokken, mensen incluis....

buldog
Land: Friesland
M/V: M
Contacteer:

Berichtdoor buldog » 16 nov 2014 18:29

gonda schreef:Klaas verleden keer ging het ook over een hoog pathogene ziekte voor mensen
Wat is er toen allemaal niet onnodig gebeurd in nederland, ik herinner me nog heel goed al die dieren die toen nutteloos werden afgeslacht in nederland...

misschien zouden we dan gans europa maar beter ophokken, mensen incluis....

Zeg ook helemaal niet dat er in het verleden zaken zijn gebeurd die achteraf niet nodig gebleken zijn.
Onbekendheid heeft inderdaad wel eens tot impulsieve beslissingen geleid.
Maar ik heb het nu over het heden.
En dan ben ik blij met de maatregelen die tot nu toe genomen worden.

( komt het toch mooi uit dat ik in Nederland woon en u in België ) ;)

De aangetroffen variant is het H5N8 virus wat nog nooit eerder in Ned. werd aangetroffen.
Alleen werd het eerder aangetroffen in Zuid-Korea en vorige maand in Duitsland.

De enige keer dat er eerder in Ned. een hoog pathogeen virus werd aangetroffen was in 2003.

gonda
Contacteer:

Berichtdoor gonda » 16 nov 2014 19:06

buldog schreef:
( komt het toch mooi uit dat ik in Nederland woon en u in België ) ;)

IK HEB HET AL MEERMAALS GESCHREVEN EN GEZEGD/ INDIEN BELGIE OOIT BIJ NEDERLAND ZOU BEHOREN, DAN VERHUIS IK ONMIDDELLIJK NAAR FRANKRIJK

men kan voorzichtig zijn, men moet voorzichtig zijn, ik zie juist op tv dat men de dieren dood in het bedrijf, zonder dat de mensen enige voorzichtigheid aan het werken zijn, ik zie geen enkele masker enzoverder

neem maar aan, dat men ook in belgie nu aan het kijken is om voorzorgen te nemen, ik hoor het zojuist op de tv, maar men zal niet aan paniekzaaierij doen
en voila nu zegt een reporter het ook op tv, een nederlandse reporter dus, het gaat hier vooral om de economische belangen...dat snap ik wel, maar paniekzaaierij zal niet helpen, en dat is men wel hier aan het doen op het moment, en nu sluit ik dit maar af voorlopig
mijn netten staan nog altijd van in 2003, en gelukkig woon in toch in dat apenland belgie en niet in nederland

K3-
Land: Nederland

Berichtdoor K3- » 16 nov 2014 19:20

Misschien stel ik wel weer een domme vraag..... maar wat zijn de ziekteverschijnselen bij mensen en hoe ziek word je ervan

lnge
Moderator
Land: nederland

Berichtdoor lnge » 16 nov 2014 19:23

Ik zou liever zien dat in Nederland op deze manier op de ebola epidemie gereageerd werd. Maar dat vinden ze niet nodig om de passagiers op schiphol te controleren, terwijl dat risico nmi veel groter is. Maar nee, alleen voor vogelgriep barst hier weer een massahysterie los.

K3-
Land: Nederland

Berichtdoor K3- » 16 nov 2014 19:32

Inge schreef:Ik zou liever zien dat in Nederland op deze manier op de ebola epidemie gereageerd werd. Maar dat vinden ze niet nodig om de passagiers op schiphol te controleren, terwijl dat risico nmi veel groter is. Maar nee, alleen voor vogelgriep barst hier weer een massahysterie los.

Ik kan je reactie helaas niet liken ;-)

gonda
Contacteer:

Berichtdoor gonda » 16 nov 2014 19:33

Inge schreef:Ik zou liever zien dat in Nederland op deze manier op de ebola epidemie gereageerd werd. Maar dat vinden ze niet nodig om de passagiers op schiphol te controleren, terwijl dat risico nmi veel groter is. Maar nee, alleen voor vogelgriep barst hier weer een massahysterie los.

tja, en zie die mensen uit de risicolanden worden wel gecontroleerd in belgie als ze aankomen, maar zonder enige vorm van paniekzaaierij...

kip zonder kop

Berichtdoor kip zonder kop » 16 nov 2014 19:42

gonda schreef:

tja, en zie die mensen uit de risicolanden worden wel gecontroleerd in belgie als ze aankomen, maar zonder enige vorm van paniekzaaierij...

ik ben vorrige week aangekomen op brussel vanuit afrika niks gemerkt

tja ik vind dit altijd lastig ik heb nu een kip die zit te broeden ,en dan nog 7 grote kippen NHblauw enzo die zijn allemaal de vrij uitloop gewent en heb een relatief klein nachthok waar ze puur en alleen slapen wel een buitenren die ik dicht kan doen maar als dat musdicht afgeslote moet worden ben ik zeker weten 500 euro verder en dat heb ik simpelweg niet. :roll:

lnge
Moderator

Berichtdoor lnge » 16 nov 2014 19:49

Ik heb met de vorige 'vreselijke' uitbraak geen mus dood zien neervallen, dus dat risico zal ook wel meevallen.
En juist door dat (te klein) ophokken breken er ziektes uit en heb je dode kippen. De vorige keer kregen ze hierdoor bij mij snot.

buldog
Land: Friesland
Contacteer:

Berichtdoor buldog » 16 nov 2014 19:54

Dat is appelen met peren vergelijken.
Maar doe lekker je ding en ga vooral door het stemming makerij.
Dacht dat jij het zo goed voor had met je dieren.
Wel iemand uitmaken die niet naar de DA gaat, maar zelf niet willen luisteren naar een advies van de overheid als er een mogelijkheid bestaat dat je dieren een dodelijke ziekte kunnen oplopen. :duimop:

Terug naar “Vogelgriep”