Uitbraak in Hekendorp (Oudewater) Afsplitsing persoonlijke reac
- BarnieAussieChickie
- Land: Nederland
- M/V: V
Re: Uitbraak in Hekendorp (Oudewater) Afsplitsing persoonlij
Laten we niet afdwalen, en het vooral houden bij praktische tips, ervaringen en nieuwsfeiten. 

Zal ik zeker niet doen KipLaLa, bedankt voor het advies!
- lnge
- Moderator
- Land: nederland
BarnieAussieChickie schreef:Laten we niet afdwalen, en het vooral houden bij praktische tips, ervaringen en nieuwsfeiten.
Veel reacties komen voort uit eerdere ervaringen.
- jantien
Re: Uitbraak in Hekendorp (Oudewater) Afsplitsing persoonli
BarnieAussieChickie schreef:Laten we niet afdwalen, en het vooral houden bij praktische tips, ervaringen en nieuwsfeiten.
Euhh....dit hoort bij de ervaringen van mensen die ervaring ermee hebben, dus off. topic?
Welnee

Lees de ervaringen maar eens door van de vorige grote vogelgriep periode en de gedachten die erna kwamen...zowel van de hobby houders als van de Nederlandse regering.
Edit gelijk met Inge
- lnge
- Moderator
Dit is een topic vol emotie en oud zeer, dat voorkom je niet.
De beelden van de mannen in witte pakken die de lievelingskippies van mensen uit de hokken graaiden door ze bij de strot te pakken en in een krat te proppen, liggen mij nog heel vers in het geheugen!
De beelden van de mannen in witte pakken die de lievelingskippies van mensen uit de hokken graaiden door ze bij de strot te pakken en in een krat te proppen, liggen mij nog heel vers in het geheugen!
- buldog
- Land: Friesland
- M/V: M
- Contacteer:
Heel fijn als een informatief topic, waarin ik actueel verslag heb gedaan van een beslissing van de Nederlandse overheid onze hobby en dieren aangaande, door o.a. de moderators om zeep wordt geholpen.
Wie echt wil weten hoe deze uitbraak verder gaat verlopen, zal de info verder zelf wel vinden.
Ik hou het voor gezien in mijn eigen topic.

Wie echt wil weten hoe deze uitbraak verder gaat verlopen, zal de info verder zelf wel vinden.
Ik hou het voor gezien in mijn eigen topic.

- lnge
- Moderator
Oh dat los ik wel op hoor! We splitsen het gewoon af, net zoals 10 jaar geleden.
- jantien
Jammer dat je zo reageert Buldog.
Jij volgt exact wat de overheid jou opdraagt en dat is prima, maar veroordeel geen mensen die er gezien de ervaringen er een ietsje anders over denken.
Als je niet wilde dat hier een soort van discussie zou ontstaan had je dat aan moeten geven.
Met het openen van zo'n topic krijg je dit natuurlijk geheid.
Ook ik let zeker wel op en volg het nieuws, maar slik zeker niet net al toen alles gelijk voor zoete koek, ook in het achterhoofd houdende hoe het buitenland ermee omging wanneer het daar werd gesignaleerd.
Jij volgt exact wat de overheid jou opdraagt en dat is prima, maar veroordeel geen mensen die er gezien de ervaringen er een ietsje anders over denken.
Als je niet wilde dat hier een soort van discussie zou ontstaan had je dat aan moeten geven.
Met het openen van zo'n topic krijg je dit natuurlijk geheid.
Ook ik let zeker wel op en volg het nieuws, maar slik zeker niet net al toen alles gelijk voor zoete koek, ook in het achterhoofd houdende hoe het buitenland ermee omging wanneer het daar werd gesignaleerd.
Laatst gewijzigd door jantien op 16 nov 2014 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Uitbraak in Hekendorp (Oudewater) BELANGRIJK LEZEN A.U.
kip zonder kop schreef:
tja, en zie die mensen uit de risicolanden worden wel gecontroleerd in belgie als ze aankomen, maar zonder enige vorm van paniekzaaierij...
ik ben vorrige week aangekomen op brussel vanuit afrika niks gemerkt
Mensen die uit door ebola geteisterde landen terugkomen worden getest, natuurlijk niet iedereen die uit eender waar uit Afrika terugkomt.
Kwam jij dan van een risicoland?
-
- Land: Nederland
Ik heb ook niet zo'n hoge pet op van de nederlandse autoriteiten vwb dierenziektes.
Jaren geleden was er een uitbraak van mond en klauwzeer. Er zat een waarschijnlijke besmettingshaard hier in de buurt. wij zaten op een km afstand, en onze geitjes moesten geruimd worden. Hier bij ons in het straatje waren 5 mensen met geitjes, een gezin met jonge kinderen had een moedergeit met lammetjes.
We hebben gesmeekt om de uitslagen af te wachten of de stal hier in de buurt idd mond en klauwzeer had, maar dat kon niet gebeuren. Alles moest afgemaakt worden. Op de uitslag kon niet gewacht worden.
Het bleek na een aantal dagen toch geen mond en klauwzeer te zijn, maar onze dieren waren wel allemaal afgemaakt. Geen excuus, geen sorry. Ik zal het nooit meer vergeten!
Jaren geleden was er een uitbraak van mond en klauwzeer. Er zat een waarschijnlijke besmettingshaard hier in de buurt. wij zaten op een km afstand, en onze geitjes moesten geruimd worden. Hier bij ons in het straatje waren 5 mensen met geitjes, een gezin met jonge kinderen had een moedergeit met lammetjes.
We hebben gesmeekt om de uitslagen af te wachten of de stal hier in de buurt idd mond en klauwzeer had, maar dat kon niet gebeuren. Alles moest afgemaakt worden. Op de uitslag kon niet gewacht worden.
Het bleek na een aantal dagen toch geen mond en klauwzeer te zijn, maar onze dieren waren wel allemaal afgemaakt. Geen excuus, geen sorry. Ik zal het nooit meer vergeten!