Uitbraak in Hekendorp (Oudewater) Afsplitsing persoonlijke reac

Hier staat alles over de Vogelgriep
caprille2
Land: Nederland
M/V: V

Re: Uitbraak in Hekendorp (Oudewater) Afsplitsing persoonli

Berichtdoor caprille2 » 17 nov 2014 04:29

Mijn kippen gaan al 2 dagen de overdekte ren niet uit. De oorzaak: zeer slecht weer, hele dagen regen. Ze kiezen hier zelf voor en vinden het prima in de overdekte ren. Ik ga nu het deurtje maar dicht houden, zodat ze een paar dagen niet naar buiten kunnen. Er liggen beuken-snippers in de overdekte ren. Er worden granen in gestrooid en omgeharkt, zodat de meiden zich absoluut niet zullen vervelen. Ze zijn de hele dag bezig met scharrelen.

Ik voldoe dus aan de ophok plicht, en heb hier geen moeite mee.

jantien
Land: nederland

Berichtdoor jantien » 17 nov 2014 12:58

Swoentje schreef:Ik heb ook niet zo'n hoge pet op van de nederlandse autoriteiten vwb dierenziektes.
Jaren geleden was er een uitbraak van mond en klauwzeer. Er zat een waarschijnlijke besmettingshaard hier in de buurt. wij zaten op een km afstand, en onze geitjes moesten geruimd worden. Hier bij ons in het straatje waren 5 mensen met geitjes, een gezin met jonge kinderen had een moedergeit met lammetjes.
We hebben gesmeekt om de uitslagen af te wachten of de stal hier in de buurt idd mond en klauwzeer had, maar dat kon niet gebeuren. Alles moest afgemaakt worden. Op de uitslag kon niet gewacht worden.
Het bleek na een aantal dagen toch geen mond en klauwzeer te zijn, maar onze dieren waren wel allemaal afgemaakt. Geen excuus, geen sorry. Ik zal het nooit meer vergeten!

Hoe triest :puppydogeyes:

BarnieAussieChickie

Re: Uitbraak in Hekendorp (Oudewater) Afsplitsing persoonlij

Berichtdoor BarnieAussieChickie » 17 nov 2014 14:45

Inge schreef:Oh dat los ik wel op hoor! We splitsen het gewoon af, net zoals 10 jaar geleden.

Dat lijkt mij dan een goeie oplossing ja. Het is namelijk handig als je ook een topic hebt met de nieuwsfeiten overzichtelijk.
Dat er emoties bij komen, dat is natuurlijk logisch! Ging mij meer om de strekking van het topic door buldog gemaakt.

Els71
Land: Belgie

Re: Uitbraak in Hekendorp (Oudewater) Afsplitsing persoonlij

Berichtdoor Els71 » 17 nov 2014 15:10

Inge schreef:Dit is een topic vol emotie en oud zeer, dat voorkom je niet.
De beelden van de mannen in witte pakken die de lievelingskippies van mensen uit de hokken graaiden door ze bij de strot te pakken en in een krat te proppen, liggen mij nog heel vers in het geheugen!

Dat is zelfs traumatisch, mochten ze dat hier bij mij thuis komen doen dan zou ik me niet kunnen inhouden en die man aanpakken.

Swoentje

Berichtdoor Swoentje » 17 nov 2014 16:04

Als het zover komt Els, dan kun je niets doen. Met onze geitjes hebben we ook van alles geprobeerd. We zijn zelfs op tv geweest toen, maar je hebt het maar te accepteren. Wij hadden nog het "geluk" dat onze eigen dierenarts ze heel humaan in heeft mogen laten slapen. De vrachtwagen met de hijskraan is ook niet in de straat geweest. Mijn man heeft met de aanhanger overal de dode geitjes opgehaald en die zijn uit het zicht van de straat in de vrachtwagen gegaan. En dat is ook netjes met de hand gedaan en niet met de grijper.
Het komt helemaal weer terug. Bah, wat was dat een rottijd...... Hoop nooit meer zoiets mee te maken.....

brenda17
Land: Limburg

Berichtdoor brenda17 » 17 nov 2014 17:46

Hier scharrelt vanaf morgen weer alles lekker buiten.
Dierentuinen hoeven blijkbaar geen dieren op te hokken en publiek mag er gewoon weer binnen.
http://www.1limburg.nl/gaiazoo-trekt-vo ... =section-1

Dan zal het allemaal niet zo erg zijn als hoe er nu gedaan wordt.

En kinderboerderijen mogen blijkbaar ook de dieren laten lopen als ze ze niet kunnen ophokken. Alleen moeten ze dan gesloten zijn.
http://www.hartvannederland.nl/top-nieu ... ogelgriep/

Bulcke
Land: nederland
M/V: M

Berichtdoor Bulcke » 18 nov 2014 11:15

@brenda: waar lees jij dat dieren in een kinderboerderij geen ophokplicht hebben? Ik lees alleen dat kinderboerderijen die de kippen en eenden af kunnen zonderen van andere dieren en het publiek open mogen. Of lees ik ergens overheen?

Sylph

Berichtdoor Sylph » 18 nov 2014 15:54

Buckle, volgens mij schrijft Brenda niet dat kinderboerderijen geen ophokplicht hebben.....Ze schrijft dat die boerderijen gesloten moeten zijn als ze niet kunnen ophokken (wat niet wegneemt dat besmetting dan nog steeds plaats kan vinden).

Swoentje schreef:Het komt helemaal weer terug. Bah, wat was dat een rottijd...... Hoop nooit meer zoiets mee te maken.....

Wat een afschuwelijk gebeuren, het doden van de geitjes. Ik hoop ook dat je iets dergelijks nooit meer mee hoeft te maken :(

maxim
Land: Belgie
M/V: M

Berichtdoor maxim » 18 nov 2014 16:50

Swoentje schreef:Ik heb ook niet zo'n hoge pet op van de nederlandse autoriteiten vwb dierenziektes.
Jaren geleden was er een uitbraak van mond en klauwzeer. Er zat een waarschijnlijke besmettingshaard hier in de buurt. wij zaten op een km afstand, en onze geitjes moesten geruimd worden. Hier bij ons in het straatje waren 5 mensen met geitjes, een gezin met jonge kinderen had een moedergeit met lammetjes.
We hebben gesmeekt om de uitslagen af te wachten of de stal hier in de buurt idd mond en klauwzeer had, maar dat kon niet gebeuren. Alles moest afgemaakt worden. Op de uitslag kon niet gewacht worden.
Het bleek na een aantal dagen toch geen mond en klauwzeer te zijn, maar onze dieren waren wel allemaal afgemaakt. Geen excuus, geen sorry. Ik zal het nooit meer vergeten!

dat is heel erg maar ik snap niet dat je dat laat doen zonder uitslag

BarnieAussieChickie

Berichtdoor BarnieAussieChickie » 18 nov 2014 17:09

Blijkbaar was er geen keuze, dat staat er toch? Pijnlijke reactie

Terug naar “Vogelgriep”