Ivm Vogelgriep ...BELGIE

Hier staat alles over de Vogelgriep
Gebruikersavatar
Jan Bollen
Berichten: 7736
Lid geworden op: 24 sep 2002 22:15
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Lanaken

Re: Ivm Vogelgriep ...BELGIE

Berichtdoor Jan Bollen » 25 nov 2014 21:31

Laatste mededeling :

Sinds het uitbreken van de vogelgriep in Nederland zijn er in België een aantal preventieve maatregelen van kracht die ook voor hobbyfokkers van toepassing zijn. Sinds vrijdagavond 21/11 is iedere pluimveehouder in België, professioneel of hobbyist, verplicht om zijn dieren binnen te voederen en water te geven. Het drinkwater mag tevens geen oppervlaktewater zijn. In de gevoelige natuurgebieden (zie website FAVV www.favv.be) wordt bovendien ten stelligste aangeraden dat ook hobbyfokkers hun dieren afschermen (= onder een net plaatsen). Elk contact met pluimvee is verboden voor alle personen en/of voertuigen die in de 4 voorafgaande dagen in contact zijn geweest met pluimvee op het hele Nederlandse grondgebied of in de beschermingsgebieden in Duitsland en Engeland.

Tentoonstellingen kunnen doorgaan maar onder voorwaarden. Zij moeten ten minste 48 u van tevoren gemeld worden aan het FAVV en er mag geen verkoop plaatsvinden. Dieren en/of bezoekers uit Nederland zijn er niet welkom.

Het VIVFN roept al zijn fokkers en verenigingen op om deze maatregelen strikt te respecteren zodat wij aan de buitenwereld kunnen tonen dat hobbyfokkers wel degelijk hun verantwoordelijkheid nemen. De geldende maatregelen kunnen op ieder ogenblik gewijzigd worden in functie van de evolutie van de toestand in Europa. Voor het laatste nieuws kan u steeds terecht op de website van het FAVV.

Sylph
Berichten: 992
Lid geworden op: 13 apr 2011 19:52
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Noord-Brabant

Re: Ivm Vogelgriep ...BELGIE

Berichtdoor Sylph » 25 nov 2014 21:46

Jan Bollen schreef: Sinds vrijdagavond 21/11 is iedere pluimveehouder in België, professioneel of hobbyist, verplicht om zijn dieren binnen te voederen en water te geven.


JAN, is dat een tijdelijke maatregel of een permanente?

Gebruikersavatar
Jan Bollen
Berichten: 7736
Lid geworden op: 24 sep 2002 22:15
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Lanaken

Re: Ivm Vogelgriep ...BELGIE

Berichtdoor Jan Bollen » 25 nov 2014 22:28

Tot het weer veranderd zeker. Ik zal mijn hokken moeten aanpassen of een kist boven de voederbak zetten(is dat dan binnen?)

Gebruikersavatar
Martine M
Berichten: 5992
Lid geworden op: 16 feb 2009 16:57
Land: Belgie
M/V: V
Locatie: Berendrecht
Contacteer:

Re: Ivm Vogelgriep ...BELGIE

Berichtdoor Martine M » 25 nov 2014 22:36

Dit staat op het FAVV Jan
Voederen en drenken van pluimvee binnen of afgeschermd van wilde vogels,

Gebruikersavatar
Martine M
Berichten: 5992
Lid geworden op: 16 feb 2009 16:57
Land: Belgie
M/V: V
Locatie: Berendrecht
Contacteer:

Re: Ivm Vogelgriep ...BELGIE

Berichtdoor Martine M » 25 nov 2014 22:38

HIER staat trouwens nog een reactie van het FAVV op het kranten en persbericht van Natuurpunt dat hier eerder gepost werd.

Gebruikersavatar
kiekenboerinneke
Berichten: 9901
Lid geworden op: 14 jun 2010 20:13
Land: belgie
M/V: V
Locatie: Antwerpse Kempen
Contacteer:

Re: Ivm Vogelgriep ...BELGIE

Berichtdoor kiekenboerinneke » 26 nov 2014 16:28

Hier sowieso nog 5 dagen "verplicht" ophokken... De dames legkippen hebben snot :mrgreen:

Gebruikersavatar
inaDGK
Berichten: 174
Lid geworden op: 12 mei 2014 18:33
Land: Belgie
M/V: V
Locatie: Hasselt

Re: Ivm Vogelgriep ...BELGIE

Berichtdoor inaDGK » 26 nov 2014 19:50

Hoe lang zou het nog aanslepen feitelijk?
Geen nieuws is in dit geval goed nieuws? :mrgreen:

Gebruikersavatar
BarnieAussieChickie
Berichten: 808
Lid geworden op: 08 sep 2014 18:28
Land: Nederland
M/V: V

Re: Ivm Vogelgriep ...BELGIE

Berichtdoor BarnieAussieChickie » 26 nov 2014 21:38

Is bij u de snot uitgebroken, kiekenboerinneke? Wat naar zeg! Het zou kunnen zijn dat mijn kuiken alleen verkouden is, omdat de ogen niet meedoen, maar het lijkt dus ook op snot. Het ophokken had haar ook geen goed gedaan. Misschien even de regels ontduiken?? Als niemand ze kan zien...

Gebruikersavatar
kiekenboerinneke
Berichten: 9901
Lid geworden op: 14 jun 2010 20:13
Land: belgie
M/V: V
Locatie: Antwerpse Kempen
Contacteer:

Re: Ivm Vogelgriep ...BELGIE

Berichtdoor kiekenboerinneke » 27 nov 2014 09:32

BarnieAussieChickie schreef:Is bij u de snot uitgebroken, kiekenboerinneke? Wat naar zeg! Het zou kunnen zijn dat mijn kuiken alleen verkouden is, omdat de ogen niet meedoen, maar het lijkt dus ook op snot. Het ophokken had haar ook geen goed gedaan. Misschien even de regels ontduiken?? Als niemand ze kan zien...

Idd helaas :roll: maar ik denk dat de dalende temperaturen en de luchtvochtigheid ook schuldig zijn aan de uitbraak. Ze krijgen vitamientjes bij in de voeding en medicatie in het water.
Verder eten/ drinken ze nog goed, dus maak ik mij niet teveel zorgen ;)

Gebruikersavatar
buldog
Berichten: 7075
Lid geworden op: 11 apr 2005 22:36
Land: Friesland
M/V: M
Locatie: (Frl)
Contacteer:

Re: Ivm Vogelgriep ...BELGIE

Berichtdoor buldog » 27 nov 2014 09:47

kiekenboerinneke schreef:
BarnieAussieChickie schreef:Is bij u de snot uitgebroken, kiekenboerinneke? Wat naar zeg! Het zou kunnen zijn dat mijn kuiken alleen verkouden is, omdat de ogen niet meedoen, maar het lijkt dus ook op snot. Het ophokken had haar ook geen goed gedaan. Misschien even de regels ontduiken?? Als niemand ze kan zien...

Idd helaas :roll: maar ik denk dat de dalende temperaturen en de luchtvochtigheid ook schuldig zijn aan de uitbraak. Ze krijgen vitamientjes bij in de voeding en medicatie in het water.
Verder eten/ drinken ze nog goed, dus maak ik mij niet teveel zorgen ;)


Het snot is en bacteriële infectie en dus niet ontstaan door lager temperatuur of hoge vochtigheid.
Lees de faq over het snot maar eens.
viewtopic.php?f=28&t=23523
Laatst gewijzigd door buldog op 27 nov 2014 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.


Terug naar “Vogelgriep”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten