Interessant stukje over de vlier (sambucus Negra) ivm H5N1

Hier staat alles over de Vogelgriep
José
Berichten: 8278
Lid geworden op: 10 mar 2009 11:21
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Interessant stukje over de vlier (sambucus Negra) ivm H5N1

Berichtdoor José » 21 mar 2017 10:38

Op deze site kwam ik het volgende citaat tegen:
https://plazilla.com/page/4295039977/24 ... k-de-vlier :

Vlier en de vogelgriep


Nu wij, door de vrije informatieruimte, welke internet heet, steeds meer kennis tot ons kunnen nemen, weten we inmiddels dat griepvaccinatie ook risico's met zich meebrengen.
(zie hiervoor : als makke lammetjes lieten wij ons vol spuiten)
Er is een uitstekend natuurlijk alternatief voor handen in de vorm van een vlierbes-extract.
Welliswaar niet gratis, maar een zeer doeltreffend middel.

Verbazingwekkend dat aan dit middel nog geen avonden op actualiteitenprogramma's zijn besteed.

Wat scheelt het de samenleving als er geen jaarlijkse inenting tegen de griep zou zijn?
Heel veel geld! Daarnaast houden wij zo voor het nageslacht onze genen gezonder.

Uit diverse wetenschappelijke onderzoeken, welke dit keer niet gefinancierd werden door deze medicijnen-maffia is gebleken dat zo'n griepvaccinatie helemaal niet werkt!
De nalatenschap van vrouw Holle werkt echter wel..... en dat is aangetoond.
Het virus gewoon rustig laten komen; een paar slokjes wonderdrank per dag en uw lichaam bouwt zelf de weerstand op en u heeft aanmerkelijk minder klachten van de griep.

aba658c4186dc4b93d4ebc03223d0bc5MTQuanBnEen bepaald extract van de vlierbes (Sambucus nigra) kan griepvirussen lamleggen. Diverse studies, die de afgelopen decennia naar het middel zijn verricht, laten bijzondere resultaten zien. Vlierbes als natuurlijke behandeling tegen infectieziekten heeft daarnaast ook oude papieren en in het verleden zijn werking al afdoende aangetoond.
Virologe Dr Madeleine Mumcuoglu begon in 1970 toen zij nog werkzaam was bij het Louis Pasteurinstituur in Parijs, met de vlierbes te experimenteren. Zij onderzocht de meest werkzame stof en noemde het “Antivirin.” Zij vervolgde haar onderzoek , tien jaar lang, in het Hadassah ziekenhuis in Jeruzalem. Dit resulteerde in het voedingssupplement Sambucol.
Testcase bij Kibboetniks, waar zij het extract testte bij griep:
bij 20 % van de patiënten waren koorts, spierpijn en hoest na 24 uur afgenomen. Op de tweede dag voelde 73 % zich beter en op de derde dag 93 %. In de onbehandelde groep voelde 16 % zich na twee dagen beter, de overigen deden er een week over.
Uit een Britse studie is gebleken dat het middel niet alleen werkt tegen influenzavirussen van het type A en B, maar ook tegen het vogelgriepvirus H5N1.
(Einde citaat)

Voor degenen die hun vogels willen beschermen zonder ze in te enten misschien een goede tip. Vlier is gratis verkrijgbaar in de natuur en onschadelijk voor mens en dier. Ik gebruik het al jaren en heb er goede ervaringen mee. Alleen nog nooit toegepast op mijn dieren.

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Interessant stukje over de vlier (sambucus Negra) ivm H5N1

Berichtdoor Fryske » 21 mar 2017 11:34

In onze oude tuin liepen de orpies onder een stuk of drie vlieren. Ga ze hier zeker ook planten.

Bedankt voor het artikel!

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Interessant stukje over de vlier (sambucus Negra) ivm H5N1

Berichtdoor Trea » 21 mar 2017 22:58

Dat vlierbes zo goed werkt bij griep wist ik niet. Maar ik vind je tip de moeite waard om te onderzoeken / me In te verdiepen. Maar een ding wat je beweert is iig onjuist.

De griepvacinatie heeft aantoonbaar een zeer goed effect op de ernst van de griep na een griepbesmetting. Het is wel zo dat ze niet altijd optimaal beschermen omdat af en toe weer niieuwe varianten van het griepvirus de kop op steken. Je kunt zeker niet beweren dat het niet werkt. Alleen de effectivitieit wil van jaar tot jaar wel iets verschillen.

De pharma-maffia mag dan misdadig veel geld verdienen aan gepatenteerde medicijnen. Maar lang niet alles wat er verkocht wordt is twijfelachtig in effectiviteit. Er wordt helaas wel vaak te snel en te veel voorschreven.

Met natuurlijke middeltjes moet je overigens ook oppassen voor bijwerkingen. En sommige anti-vaccinatie believers zetten een hoop onzin op internet.

José
Berichten: 8278
Lid geworden op: 10 mar 2009 11:21
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: Interessant stukje over de vlier (sambucus Negra) ivm H5N1

Berichtdoor José » 21 mar 2017 23:02

IK beweer niets, ik quote een artikel uit de link die er bij staat.

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Interessant stukje over de vlier (sambucus Negra) ivm H5N1

Berichtdoor Trea » 21 mar 2017 23:10

Juist. :: :krab: Het heeft natuurlijk niet veel nut een iemand die hier niet leest aan te spreken. :gutgut:

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5542
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Interessant stukje over de vlier (sambucus Negra) ivm H5N1

Berichtdoor tuff cookie » 22 mar 2017 06:08

Goeie tip José !

Gebruikersavatar
Roan12
Berichten: 3848
Lid geworden op: 29 jul 2013 18:33
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Gelderland

Re: Interessant stukje over de vlier (sambucus Negra) ivm H5N1

Berichtdoor Roan12 » 22 mar 2017 07:57

Heel interessant artikel! Zeker de moeite waard om te onderzoeken en uit te proberen. :duimop:

Gebruikersavatar
peertje
Gebanned
Berichten: 1444
Lid geworden op: 25 dec 2016 22:11
Land: Nederland
M/V: M

Re: Interessant stukje over de vlier (sambucus Negra) ivm H5N1

Berichtdoor peertje » 23 mar 2017 10:19

... de 'medicijnen-maffia' gedijt natuurlijk alleen bij de gratie van hen die de spulletjes afnemen... en in dat licht denk ik dat je best bij een quote ook een kanttekening mag plaatsen, want een arts heeft wel gestudeerd en die studie is er om kwaliteit van gezondheidszorg te waarborgen. Een arts is geen willoos verlengstuk van een maffia. Net zo goed als dat de alternatieve sector erbij gedijt door te roepen dat we slachtoffer zijn van 'de medicijnen-maffia'. Als die sector geen alternatieve middelen zou verkopen, ben ik de eerste die ze gelooft...
Een griepprik wordt met reden aangeraden voor risicogroepen. En ja... soms werkt een vaccin niet omdat de bijvoorbeeld de variant van het virus een andere is. Zonder meer -eventueel verkapt- oproepen om daar niet aan mee te doen vind ik gevaarlijk. Het griepvirus kent namelijk een aantal varianten die een pandemie kunnen veroorzaken met grote aantallen dodelijke slachtoffers.
Dat vlier een antivirale werking heeft is al langer bekend, dus daarin was het onderzoek niet nieuw, maar wel leuk om nog eens te noemen. Het gaat in het onderzoek overigens om een extract van vlier in een gecontroleerde setting. Da's niet hetzelfde natuurlijk als dat je een vlierstruik plant, al kan je met vlier heerlijke -en gezonde- dingen maken en ook kippen zullen best blij zijn met de plant... maar da's wel van een andere orde. Aanbevolen gebruik als middel tegen griep is -als ik het goed begrijp- complementair, dus als aanvulling. Niet ter vervanging.
Saillant detail -om ook weer terug te komen op meer forum-gerelateerde inhoud- is dat veel vaccins en ook die tegen griep ontwikkeld worden op... kippeneieren
Dus vlier aanplanten? Ja... leuk! Er hoge verwachtingen bij hebben? Nee... niet doen, voor een aantal dingen in het leven zal je erop moeten vertrouwen dat anderen meer verstand van zaken hebben. Onder andere medische aangelegenheden.

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Interessant stukje over de vlier (sambucus Negra) ivm H5N1

Berichtdoor Trea » 23 mar 2017 12:37

Ben het helemaal met je eens peertje.
En er is nog een optie. Gewoon uitzieken. Na een week ellende en lamlende heb je dan weer volop antistoffen gemaakt om de komende jaren de aanval sneller te kunnen pareren (bij hetzelfde griepvirus).

danielb
Berichten: 7145
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Interessant stukje over de vlier (sambucus Negra) ivm H5N1

Berichtdoor danielb » 26 mar 2017 00:03

vliersiroop is gewoon een boost om je lichaam te sterken.
geen wondermiddel,maar wel een helpende hand.
als siroop is het heel geconcentreerd en heeft vele vitaminen en anti octidanten.(waarschijnlijk verkeerd geschreven)
het zal je door een griep bijvoorbeeld sneller doorhelpen.
maar net zoals vitamine c moet je dit al in je lichaam hebben voordat het probleem optreed.


Terug naar “Vogelgriep”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten